Vilket fiske är roligast? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket fiske är roligast?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket fiske är roligast?

Vilket fiske tycker ni fiskesnackare är roligast....

Själv föredrar jag gäddfiske med Jerkbait under vårkanten..
    Hade det varit bättre utdelning på havsöringsfisket längst kusterna
    hade jag valt det.
    - T e a m O d i n -

Jag måste nog hålla med dig, slackhugg på våren precis innan vassen växt upp och man kan köra ovanför dom avklippa stråna i långa grunda vikar. det är grejer det

Kommentera

Helt ensam en vindstila natt, midnattsolen gör natten till en enda lång skymningsblandad gryning, en torrfluga driftandes på en blankvatten ovan en forsnacke.Se skygg fisk stryka omkring sökandes efter intet ont anande insekter......ja egentligen behöver jag inte fiska nu, det räcker med att sitta blick still och smälta in i denna harmoni!
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Kanske låter konstigt, men det är sommarfisket efter gädda.
        Blåsigt väder, dock med skinande sol, och några djupgående wobblers mitt ute på en sjö.

Kommentera

Väckte vårat samtal minnen Andreas?

Mete i alla dess former...En stilla,varm sommardag med "försvunna" flöten är nog min favorit...
          Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Bäckmete! Toppknutet eller driftande flöte. Maskagnad cirkelkrok.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

En eftermiddag i början av agustimånad, jag går ner mot sjön som jag har badat i sen ja va liten, den ligger blankare än en spegel, man kan se hela himlen och skogen som lutar över den utan att behöva kolla upp. Med ett spö i ena handen och draglådan i den andra. Solen ligger vid detta lag i nacken, och myggorna börjar bli fler ja hör dom surra runt öronen men det gör ingenting dom hör till sommaren. Båten är helt torr och man behöver inte göra nånting förutom att fälla ner Mercury motorn sätta sig på plats och släppa repen. efter 100 meter stänger jag av motorn och börjar ro till en vase som jag har dragit upp den mest godaste och mesta maten i mitt liv. Nors simmar och slår vid ytan som om nån hade satt eld på allt ris och bråte på bottnen. Med sakta rörelser öppnar jag draglådan, sätter fingrarna i kurs mot en rapala orginal 5cm röd-oragnge. Inga tafsar eller beteslås ska förstöra gången på den mest gudomliga wobblern som självaste gud borde vara stolt över, och ja vet att Lauri kollar ner mot mig och ler. Kastar ut ca 15 meter, för ett längre kast behövs inte. Gudagåvan svävar ner mot vattnet och ytspänningen spricker knappt när den landar. Jag vevar in med jämna varvstopp och redan efter 4 meter hugger en annan av guds finaste skapelser,
              en abborre runt kilot som ger mig en rejäl fight.

Hehe ja nånting sånt här tänker jag varje natt innan jag somnar under vinterhalvåret. Så mitt svar är Abborrfisket, gäddfiske fungerar också utmärkt men jag är frälst i abborrarna.

Kommentera

Push-Up och BeBest tog orden ur munnen på mig.
                [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Ursprungligen postat av rickjung
                  Vilket fiske tycker ni fiskesnackare är roligast....

Själv föredrar jag gäddfiske med Jerkbait under vårkanten..
                  Hade det varit bättre utdelning på havsöringsfisket längst kusterna
                  hade jag valt det.
                  Du lider av dåligt tålamod enligt min åsikt, åker hellre hem tomhänt än med 5 returnerade gäddor!
                  Men allt är en smaksak naturligtvis dock inget är så roligt som den svårfångade glädjen enligt min åsikt, ger bra minnen och bilder, benlösa kräldjur är glömda i samma minut de går i vattnet igen.
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
                    Du lider av dåligt tålamod enligt min åsikt, åker hellre hem tomhänt än med 5 returnerade gäddor!
                    Men allt är en smaksak naturligtvis dock inget är så roligt som den svårfångade glädjen enligt min åsikt, ger bra minnen och bilder, benlösa kräldjur är glömda i samma minut de går i vattnet igen.
                    Kan bara instämma - det är väntan som är charmen! Ingen fisk är så mycket värd som den man har kämpat för! Oavsett om det är en mört på 2 hg eller en monstersugga!

Min favorit är gäddmetet med ett bra lager av stora fina mörtar som piggt drar runt flötet så att man hela tiden tänker att "nu är det dags - nu är det en gädda som oroar den!!!".

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 050 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art