Något är tokigt med min fjärrkontroll, går ibland inte att svänga höger. Någon som vet vart man kan köpa nya? Verkar va Slut överallt
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vart hittar jag fjärrkontroll till watersnake ?
Collapse
X
-
Min var också tokig men på alla funktioner så jag kontaktade Wiggler och fick till slut byta ut både fjärren och krets/styrkorten 2st i motorn innan det blev ordning på den, så har Du de gamla korten och fjärren så måste Du byta det annars får Du inte ordning på motorn.
OBS de nya fjärrarna är inte kompatibla med de gamla korten och tvärs om så slipper Du slösa pengar på enbart en ny fjärr!
-
En av mina fjärrkontroller till watersnaken slutade att fungera. Det visade sig att batterihållaren lossat från kretskortet. Det var bara att löda fast den så fungerade fjärren igen.
Har du öppnat fjärren och kollat så inget har lossnat?
Har du bytt bateriet i fjärren?
Är du säker på att det är fjärren. Fungerar den bra med fotpedalen?
Vad har du gjort av den andra fjärrkontrollen? Watersnaken levererades med två fjärrkontroller och en fotpedal.
Kommentera
-
Köpt den begagnad här på fs. Fotpedalen funkar bra. Öppnade och lödde om på kortet, för att höger svängfunktion inte fungerade. Batteriet är inte bytt men eftersom alla andra funktioner är ok borde inte det va batteriet? Hur vet jag om det är gamla eller nya ws? Läste nånstans att man kan formatera om kontrollen?
Kommentera
-
Eftersom du har fjärrkontroll så förmodare jag att du har en SWRT. Om jag inte missminner mig så försvann den från marknaden just på grund av krånglande fjärrkontroll... Ingen hjälp för dig visserligen men en hint om att du kanske inte är ensam...
Kommentera
-
Hos Ofc är lagerstatus för SWRT "ej i lager" och modellen är märkt "utgår" Inte heller paketet med snabbfästet som medföljer utan kostnad för 370 kronor! finns i lager... Hos Olssons fiske står det att den är slutsåld och samma sak gällerför lös fjärrkontroll. Och i Wigglers katalogför 2015 har den utgått. Så du måste nog ha en del tur för att hitta en lös fjärrkontroll. Men du får inte missuppfatta mig. Jag vill inte dissa Watersnake, har själv en 44 lb aktermonterad och är supernöjd och jag ser gärna en jämförelse mellan deras frontmonterade och Haswing. Är själv sugen på en SWDR, men den saknar ju till skillnad från Haswing fjärrkontrollen...
Skit fiske!
Gösta
Kommentera
-
Hej,
Minns inte om jag någonsin haft två fjärrar (motorn följde med i begbåtköpet) ska kolla en vända hemma. Jag funktionstestade både fjärr och fotplatta innan du köpte och då funkade båda, jag hoppas du får ordning på din fjärr!
Orsaken till att jag bytte motor var att jag hade en ny MK liggandes i väntan på ny båt. Min MK strular nu med styrningen efter tja, två års vila och sen två och ett halvt års användande. De verkar inte vara några under av tillförlitlighet dessa elmotorer...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggHej,
Orsaken till att jag bytte motor var att jag hade en ny MK liggandes i väntan på ny båt. Min MK strular nu med styrningen efter tja, två års vila och sen två och ett halvt års användande. De verkar inte vara några under av tillförlitlighet dessa elmotorer...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 094 visningar
1 gilla
|