Bra fråga, man kan ju alltid resonera över vad som ALLTID ska finnas med i betesasken. Ser jag på min egen historia, så måste jag nog erkänna att den wobbler som fått mest tid i vattnet (och dett kommer nog aldrig att ändras är jag rädd) är Rapala Orginal. Främst en liten 7cm i öringdräkt som långsamt ska dras fram på de heta ställena i mitt hemmavatten i Västerbotten. Framgångarna med detta har alltid präglat mitt betesval och jag skulle tippa att Rapalawobblers utgör 60-70% av mitt totala wobblersortiment.
Jag lovar mig själv varje gång jag ska till att köpa wobblers att testa ett annat märke, men i slutändan brukar det alltid bli fullt med finnar i påsen när jag betalt den gode handlaren...
Till gädda har dock en röd-vit Zalt en framskjuten position bland alla Rapala, före det var en röd-vit Hi-Lo favoriten.
Jag lovar mig själv varje gång jag ska till att köpa wobblers att testa ett annat märke, men i slutändan brukar det alltid bli fullt med finnar i påsen när jag betalt den gode handlaren...
Till gädda har dock en röd-vit Zalt en framskjuten position bland alla Rapala, före det var en röd-vit Hi-Lo favoriten.
Kommentera