wobbler på liv och död. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

wobbler på liv och död.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• wobbler på liv och död.

vore kul om ni kunde namnge en wobbler ni absolut inte skulle kunna leva utan.. den som ALLTID finns med i lådan.

vore kul att se vad folk tycker och hur pass spritt det är, samt att det vore kul att se om vi kunde kora någon absolut favorit!.

I mitt fall blir jag nog tvungen att säga Nilsmaster Invincible näst största storleken. Gröngul kropp med svarta kinder.
    .

den är som min egen son...
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Everflow; 2006-02-23, 09:23.

Jag måste säga biltemas 9cm's röda.
    Nu tror ni kanske att något har gått fel i knoppen min, men eftersom att den är min enda wobbler jag vågar kasta mot bråte, steniga bottnar, och annat farligt dragsamlande, är det mitt enda "måste".
    Annars brukar jag växla ganska energiskt mellan någon österrikisk gäddfärgad sjunkare, och en djupt dykande stormwobbler, "Thunder Lightning 11".

Kommentera

Tja...
      Rapala orginal 18 cm följer "alltid" med i min draglåda då jag fiskar.
      Den fungerar fint både på gädda och gös.

Mvh Jonas

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
        vore kul om ni kunde namnge en wobbler ni absolut inte skulle kunna leva utan.. den som ALLTID finns med i lådan.

vore kul att se vad folk tycker och hur pass spritt det är, samt att det vore kul att se om vi kunde kora någon absolut favorit!.

I mitt fall blir jag nog tvungen att säga Nilsmaster Invincible näst största storleken. Gröngul kropp med svarta kinder.
        .

En BOMBER 16AXSIO eller ännu säkrare en 16JXSIO, den ledade varianten (döpt av Mikael Boettge till Fegisen) kan inte vara helt fel om du har för avsikt att ALLTID få gädda! När isen går, kasta Fegisen in mot den nervissnade fjolårsvassen. Gör några snabba vevtag så att Fegisen dyker ner en halvmeter under ytan. Peka med spötoppen mot wobblern under den långsamma inspinningen och var beredd på ett blixtsnabbt mothugg!
        Go for it!
        Old Firehand

Kommentera

undrade just när fegisen skulle ta sin första poäng

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow

.

Cotton Cordell Redfin Deeprunner

Sagolik bra vobbler på gös.
            Höjer den medelvikt.

Kommentera

Wobbler har jag inte så stort förtroende för som kastbete. Däremot tycker jag de fungerar någorlunda vid dragrodd. Det finns en hel drös träpinnar och plastbitar som genom åren testats för detta ändamål. 2 har fått godkänt efter viss modifiering. Bäst av dem är Cotton Cordell Ripplin' Red Fin i en gråsilvrig starkt reflekterande färg. Den lyser som den bästa reflexväst när ljuset träffar den och i en grumlig sjö som Gisslaren är det en utslagsgivande egenskap. Den måste jag ha med mig. Ibland följer det med en Rapala Shad Rap i silver med svart rygg också.
              Bifogade filer
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Har en gammal ofiskad Cisco Kid som alltid ska me. Men den har inte fått fiska nåt än men me ska den. O en jädra plats tar den också
                En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1
                  Har en gammal ofiskad Cisco Kid som alltid ska me. Men den har inte fått fiska nåt än men me ska den. O en jädra plats tar den också
                  Pike 1;
                  Jag har mina stora wobblers hängande mot insidan av stora kylboxar av plast med kraftigt handtag. I överkanterna av boxarna har jag borrat 3 mm hål med 40 mm avstånd. Du får plats med stora wobblers som Saida, Westins Jätte, Cisco Kid 1800, Rapala Magnum, största Nils Mastern och andra. Kylboxarna har jag köpt hos COOP i Kungsängen. Förr använde jag mest kylboxar i frigolit, men sådana är svåra att få tag på idag. Tag med din längsta wobbler och prova i butiken innan du köper kylboxarna. Fördelarna med att ha wobblerna hängande i en kylbox är många. Dels får bättre överblick och kan snabbt byta bete. Dels torkar wobblerna lättare och krokarna rostar inte så fort. Att ha wobblerna förvarade hemma i samma slags kylboxar är också bra eftersom de tar mindre plats i boxarna än vad de gör hängande på innerdörrar, väggar och tak. Det är ju enklast och smartast att före fisketuren välja ut de wobbler du tror är "hetast" just idag och just nu!
                  Go for it!
                  Old Firehand

Kommentera

18 cm Rappala silver med svart rygg krävs för att jag ska lämna hemmet.
                    Även om den inte fiskas så mycket nu mera är den grunden för mig.
                    Det var inte bättre förr, det är bara värre nu.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 047 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art