wobbler på liv och död. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

wobbler på liv och död.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bra fråga, man kan ju alltid resonera över vad som ALLTID ska finnas med i betesasken. Ser jag på min egen historia, så måste jag nog erkänna att den wobbler som fått mest tid i vattnet (och dett kommer nog aldrig att ändras är jag rädd) är Rapala Orginal. Främst en liten 7cm i öringdräkt som långsamt ska dras fram på de heta ställena i mitt hemmavatten i Västerbotten. Framgångarna med detta har alltid präglat mitt betesval och jag skulle tippa att Rapalawobblers utgör 60-70% av mitt totala wobblersortiment.

Jag lovar mig själv varje gång jag ska till att köpa wobblers att testa ett annat märke, men i slutändan brukar det alltid bli fullt med finnar i påsen när jag betalt den gode handlaren...

Till gädda har dock en röd-vit Zalt en framskjuten position bland alla Rapala, före det var en röd-vit Hi-Lo favoriten.

Kommentera

Ett måste i min draglåda är Westins jätte firetiger med slang och 2 fjäderringar och owner 2/0

ett annat måste är en buster jerk C#101 med samma anordning

samt en Leo-Hog bluegill

Kommentera

Ursprungligen postat av team char
        För gäddan har jag ingen favo dom brukar hugga på det som är ute
        Som Disco-Kaj kanske? Senaste sommarens mest legendariska bete. Får vi se en uppföljning i år tror du?

Kommentera

Ursprungligen postat av Kalven76
          Som Disco-Kaj kanske? Senaste sommarens mest legendariska bete. Får vi se en uppföljning i år tror du?
          Han har kanske hittat något ännu flashigare wobblet till i sommar men det går kanske inte

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Old F, ja visst ja. Du har ju lagt ner rörelsen. Men Cotten är ju ändå en grym sak för just gös. Den kunde ha gjorts på samma sätt som Bomber den djupgående modellen. Då hade den varit helt och totalt oslagbar. Vad gör du nu. Är du bara ute och fiskar. Eller sitter du bara framför brasan och tänker tillbaks på allt gammalt fiske.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Salmo Slider blå, sjunkande och största modellen vore mitt val. En annan allround wobbler är annars 20 gram gulröd gladsax....
              Senast ändrad av Alessandro; 2006-02-23, 18:51.
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
                Old F, ja visst ja. Du har ju lagt ner rörelsen. Men Cotten är ju ändå en grym sak för just gös. Den kunde ha gjorts på samma sätt som Bomber den djupgående modellen. Då hade den varit helt och totalt oslagbar. Vad gör du nu. Är du bara ute och fiskar. Eller sitter du bara framför brasan och tänker tillbaks på allt gammalt fiske.
                Hej igen Elanen;

Lagt ner hela rörelsen har jag inte gjort. Mitt andningshål med den ganska blygsamma internetförsäljningen på www.trumman.com finns ju fortfarande kvar, men grossistförsäljning av fiskeredskap till butik har jag slutat med. Numera är det Wiggler AB i Stora Höga utanför Göteborg som är agent för PRADCO´s varumärken Arbogast, Bomber, Booyah, Cotton Cordell, Creek Chub, Excalibur, Heddon Lazy Ike, Rebel, Riverside, Smithwick och Yum. Wiggler AB marknadsför även Cisco Kid/Suick, Northern King och Swim Whizz. Allt detta säljer jag fortfarande via internet plus LEF Candy silverdragen, Eppinger Dardevle och Cop-E-Cat, Off Shore releaser och sideliner, hela PURELURE-programmet, Smoltti, Shakespeare Ugly Stik spön och andra Shakespeare spön samt tillbehör. Kan du veva igång din PV 444 är du alltid välkommen till den stora metropolen Bålsta.
                Jag ser fortfarande fram emot en gemensam pimpeltur.
                Go for it!
                Old Firehand

Kommentera

Judas 18cm, är helt klart min favorit om man fiskar på djup kring 1,5 - 5 meter. Ger en grymm kastlängd och går underbart i vattnet.

Kommentera

Old F, tänk om du hade bott lite närmre. Jädrar i mej vad vi kunde pimpla ofta. Skulle tagit med dej till hemliga 1. Är ju några veckor kvar innan isarna börjar att slaska. Mälaren har jag slutat att fiska på för 10 år sen. Så det är i så fall du som får titta över. Kan ju annars locka dig med ett jiggfiske. Eller abborrtrolling i sommar. MVH Gunnar J.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Bästa wobblern

En wobbler jag inte glömmer kvar på bryggan när jag åker ut till gäddfisket är helt klart min Bomber 16A i färgen XM7.

Wobblern, som förresten var en gåva från en fiskeutrustningsnasare belägen ovanför Slussen, man fick den när man handlade för mer än 500 kr för att de firade 65 års jubileum, har räddat dagen mer än en gång. Tog faktiskt mitt pers på denna luggslitna wobbler.

Om det är för att den var gratis som den fiskar bra eller om det är gången eller färgen vete fan men bra är den.

//Tantor
                      Bifogade filer
                      [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 047 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art