Håller på med ett engelska arbete om Sportfiske i skolan, e de nån som har några tips på hemsidor?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hemsidor?
Collapse
X
-
Som blivande lärare kan jag ge dig tipset att begränsa ditt användande av internet. Källorna på nätet kan vara av mycket varierande kvalitet. Mitt tips är att gå till biblioteket. Gå till lånedisken och säg vad det är för typ av böcker du behöver ha till ditt arbete så kan jag garantera att du kommer få mycket bra hjälp. Ett arbete som är baserat på litteratur kan jag garantera är mycket mer uppskattat hos din rättande lärare. Lycka till.
PS. Glöm inte att ange vilka källor du använt dig av!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av willeyska dom va på engelska eller svenska?
sen vilket typ av sportfiske?
eller bara sportfiske överlag?
det finns miljoner fiskesidor.
De ska va på engelska men jag kan ta svenska och översätta det!
De är sportfiske överlag som jag menar.
Och för att svara på ditt inlägg Henrikno så ska jag kolla lite i böcker me, men det är bra med internet blandat med böcker (enligt mig)!Fishing4life
Kommentera
-
Varför inte använda dina egna kunskaper?
Eftersom att det är ett skolarbete betvivlar jag att det behöver vara särskilt djupt och ingående,
varvid jag får för mig att du kanske helt enkelt kan beskriva sportfiskets tjusning, om och men,
och varför du håller på med det du gör.
Det är ju trots allt, antagligen, inga experter inom fiske som kommer att granska ditt arbete.
Kommentera
-
Kika i Eng. sportfiske forum. Använd google.se eftersom det faktikst är svårt att få tag på eng. fiskelitteratur, (iaf på mitt bibliotek).
Sedan skulle jag inte hålla alls hårt i böcker, fisket utvecklas hela tiden och i Sverige kryllar det ju inte precis om uppdaterad fiskelitteratur.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BorrulVarför inte använda dina egna kunskaper?
Eftersom att det är ett skolarbete betvivlar jag att det behöver vara särskilt djupt och ingående,
varvid jag får för mig att du kanske helt enkelt kan beskriva sportfiskets tjusning, om och men,
Det är ju trots allt, antagligen, inga experter inom fiske som kommer att granska ditt arbete.
De va en bra ide, tänkte inte så långt!Fishing4life
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BorrulVarför inte använda dina egna kunskaper?
Jag undrar om du kommer att säga samma sak till dina ungar när de går i skolan. "Nej, det där behöver du inte lägga ner nån energi på för det är ju bara ett skolarbete. Dessutom tror jag att din lärare ändå inte har nån koll på det du skriver om..." Det dummaste man kan göra är att underskatta människor. En annan sak jag vill poängtera är att ett skolarbete skriver man inte för den rättande lärarens skull. Det handlar om att själv fördjupa sig i ett ämne och sedan redovisa sina nya kunskaper. Alltså är det för din egen skull du gör det. Om alla skulle gå i skolan för någon annans skull så tror jag inte att det här samhället skulle utvecklas särskilt mycket.
Återigen, kolla biblan! Internet är - ur pedagogisk synvinkel - en jävligt dålig kanal att söka information. Visst, det är inte säkert att hyllorna på biblan är fulla av engelsk fiskelitteratur men det bör inte vara några problem att översätta. Då undviker man dessutom direkta avskrivningar vilket också är något som ALLA lärare upptäcker direkt.
Kommentera
-
Förstå mig inte fel, henrikno.
Jag tror du har tolkat det helt fel.
Att inte vara djup och ingående betyder inte att vara slarvig, det jag syftade på var att han kanske inte behöver gå in och precisera uppgiften, som om han skrev den för sportfiskare.
Att han går igenom grunderna inom sportfisket, och inte hänger upp sig på detaljer och icke allmänna småsaker.
Att beskriva vilka substanser, storlekar och färger av majs sutaren i olika delar av världen föredrar vid olika årstider på året i sjöar med ett visst ph-värde i en speciell vattentemperatur under de och de förhållandena, blir oftast föga intressant för en icke inbinten sportfiskare, och passar troligen inte in i en uppgift om allmänt fiske.
Självklart handlar det om fördjupning inom ett område för hans egen skull, men att ändå inte gå över gränserna är normalt grunden när man gör ett skolarbete på högstadiet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av henriknoÅterigen, kolla biblan! Internet är - ur pedagogisk synvinkel - en jävligt dålig kanal att söka information.
Internet är helt klart det forum där man har lättast att hitta information och även det forum där dagens ungdomar idag först och främst letar - att inte ha det med i undervisningen är helt fel. Sedan är det inte fel att ha korsreferenser i litteraturen. Har ni inte haft IKT-utbildning i din lärarutbildning?
Det största problemet som jag ser det (och som jag tycker att du antyder i ditt första inlägg) är att tillförlitligheten kan vara svår att verifiera. Det finns dock metoder för källkritik - som du ska vidarebefodra till dina elever - och att blunda för denna informationskanal i utbildning betyder att när man privat sedan använder den har man ingen källkritik eller aning hur man ska söka korrekt och väl underbyggd information.
Du tycks vara en konservativ lärare som vi har alldeles tillräckligt av i dagens skola som det redan är!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 077 visningar
1 gilla
|