Hjälpa en Fiskare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälpa en Fiskare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälpa en Fiskare

Tjenare!
    Har nu blivit en stolt ägare av en ryds 510 Gti med 60hk Mercury 2 takt! allt från 2004

Har en massor med frågor som jag skulle gärna vilja ha hjälp med

1. Vilken plotter skall man köpa ? tänkte fiska i östersjön utanför malmö! skall jag köra ipad 2 eller köpa en plotter gps! Behövs det ? tänkte använda det så jag vet djup och så jag vet var jag har fångat fisk innan!
    om tablet suger vilken plotter är bäst till ett bra pris isf ?
    Vilket program till ipad isf ? eller vilken plottrer ? måste jag köpa till kartor till plottern ?

2. Någon som vet bra båtplatser/relativt Billig och att dem inte har 2000 år kötid i Malmö?

3. Har som sagt en 60hk motor 2 taktare som går relativt fint men är svårstartad när den är kall!
    är det förgasaren som måste rengöras eller är det nått annat?

4. någon bra hemsida där man kan beställa delar till dessa motorer? packningssats o impreller samt oljor mm!

5. någon som vet nån sida eller tips var man kan få fin torsk och flundra till has i malmö områdeT ?
    pointmaps ? någon

Tackar i förhand

1. Köp plotter med ekolod, du kommer inte kunna använda din ipad i solljus.
    Karta får du köpa separat 1000-1500kr. Jag avskyr Navionics kartor och Lowrance har stora kvalitetsproblem vart man än läser. Har själv en Lowrance dess olika funktioner fungerar när den känner för det, som t.ex. varning för grunt vatten varnar den endast ibland, fukt innanför displayen, hänger sig ibland, varnar ej för grund, ska man ställa in ankomst eller ankarvarning måste man ange önskat avstånd i fot eller sjömil. Osv...

Välj gärna en med så stor display som möjligt inte under 5", här är en prisvärd nyhet: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3107330

3. Börja rengöra förgasaren med ultraljudstvätt och byt tändstiften.

4. 2-taktsolja kan du köpa billigt på Biltema, den är lika bra som någonting annat.
    Senast ändrad av yamahare; 2015-08-15, 20:30.

Kommentera

1. Nu har jag köpt ett plotter och har haft ett lowrance x5 sen innan! får se hur det fungerar och om det duger åt mig !!
      3.

Är denna ok eller overkill ? billigare 50w ? eller är denna för klen! ?
      4. tänkte mer som bränslefilter och ev termostat ? eller skall jag tvätta den gamla i samma ultraljud maskin ?
      mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 019 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg .art