Ersätta blysänken/vikter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ersätta blysänken/vikter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

200st i minimumbeställning är ändå ok, inga problem dela med flera polare så blir en liten kostnad ändå.
    Köpte in mig för texas, carolina och dropshot ganska nyligen, det mesta i tungsten, kan säga att det kostade lite bara det "lilla" så.
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85 Visa inlägg
      200st i minimumbeställning är ändå ok, inga problem dela med flera polare så blir en liten kostnad ändå.
      Köpte in mig för texas, carolina och dropshot ganska nyligen, det mesta i tungsten, kan säga att det kostade lite bara det "lilla" så.
      absolut.

Att vara tre st och dela vore ju tillräckligt bra.

Men jag fiskar mest själv, gillar inte människor. De ska bara prata....
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

bly i fast form är inte skadligt för miljön, massor av undersökningar har gjorts i ämnet runt blyförbudet i ammo.T.om gamla blykulor som legat i vatten eller mark sedan hundratals år tillbaks är helt opåverkade just på grund av den inkapsling av oxid som Nito nämner...det blyförbud som tidigare infördes på bly i hagelpatroner vid jakt är i dag hävt och förbud finns bara över våtmark där sjöfåglar kan få i sig hagel när de äter på botten och därmed bli förgiftade....

nån nämnde wolfram...wolfram och tungsten är samma sak...

sen kan man ju alltid diskutera miljöaspekterna på blyframställning och tillverkningen av blyvikter...om den är bättre eller sämre än den hos tungsten kan man väl bara spekulera i...
        Senast ändrad av byggarn; 2015-07-10, 21:33.
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Hahaha ush ja hemska folk. :P får kanske bli storbeställa sen om det är möjligheten man har som det verkar.
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            bly i fast form är inte skadligt för miljön, massor av undersökningar har gjorts i ämnet runt blyförbudet i ammo.T.om gamla blykulor som legat i vatten eller mark sedan hundratals år tillbaks är helt opåverkade just på grund av den inkapsling av oxid som Nito nämner...det blyförbud som tidigare infördes på bly i hagelpatroner vid jakt är i dag hävt och förbud finns bara över våtmark där sjöfåglar kan få i sig hagel när de äter på botten och därmed bli förgiftade....

nån nämnde wolfram...wolfram och tungsten är samma sak...

sen kan man ju alltid diskutera miljöaspekterna på blyframställning och tillverkningen av blyvikter...om den är bättre eller sämre än den hos tungsten kan man väl bara spekulera i...
            Var såg du att det stod Wolfram ? Du blandar inte ihop det med Vismut som jag skrev i mitt första inlägg i tråden ?

Kommentera

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
              Man kan köpa storpack Tungsten från Aliexpress för en rätt överkomlig summa.
              Tittade på det i våras men var tvungen att köpa 100 eller 200st. Tror det landade på runt 13kr/st för en med 28gr/1oz och en bra krok.

Så kan man köpa en jävla massa är det ju en sak. Men att köpa 200st av både 28gr och 21gr som är det jag normalt använder gör ju att det blir en tämligen stor summa att ligga ute med.

Dock slipper man köpa jigghuvuden denna sidan 2050

Satte en jävla massa jigg innan men efter att jag köpte superduperkinalina så är det bara att böja tillbaka krokarna och fiska vidare
              Tjääna
              Du har möjligtvis inte en länk till sidan med tungsten.
              På dom igen
              Bb
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
                Tjääna
                På dom igen
                Bb

Jag måste kolla på mina Aliexpressmail då jag fick maila om ett pris.
                Kollar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
                  Tjääna
                  På dom igen
                  Bb

$3/st.

1oz då.

Kolla på aliexpress.com så ska du nog hitta några bra.
                  Verkar vara billigare nu än när jag kollade på det.

Får nog bli köp i vinter då

Kommentera

Rostfritt. Gammalt, hederligt och beprövat. Det är ju inte ett skallkrav att ligga högst på listan över tunga metaller. Såå mycket skiljer det inte i densitet mellan dem. En sådan rundstång tillkapad i lämpliga vikter fixar väl det hela rätt ok med.

Koppar funkar ju med men då är vi väl i samma härad som bly gissar jag, miljömässigt.
                    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

På en jiggskalle lr bullet weight så skiljer det en hel del i storlek mellan mässing o bly.
                      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 014 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art