Prenumerera på drag, få hem en låda varje månad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prenumerera på drag, få hem en låda varje månad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tycker det låter som en rolig idé.
    Lite uddasaker som man normalt inte skulle köpa är ju alltid kul att få hem.

Tänk att ge bort ett halvår sådana till en kompis. Det blir ju en ganska rolig sak av det hela med.
    Nej, jag kan ju säga att jag tycker det verkar bra.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Mycket bra input, både negativt och positivt. Håller med på alla era punkter men håller fortfarande fast vid att det är en bra ide, sen så kommer den självklart inte tilltala alla sportfiskare, men tror det finns tillräckligt många som kan vara intresserade.

Bumpar därför denna tråden för att få mer input och tankar om detta innan jag kontaktar någon av de stora butikerna.

Kommentera

Tycker idén är superbra! Skulle gärna premunerera på coola fiskeprylar som kommer.

Det som jag ser som det problematiska i idén är på vilken nivå produkterna skall ligga. Skall variationen av beten täcka vad som dyker upp typ på den svenska, europeiska eller världsmarknaden? Jag skulle gärna testa det nyaste och coolaste som kommer runt om i världen (kanske främst japan och usa) men har ingen större behållning av nyheter på den svenska marknaden. Jag tror däremot att de allra flesta nöjer sig med sverige, eller europanyheter.

Att köra typ youtubefilmer med hur grejerna bäst används låter riktigt pedagogiskt och bra. Tror dessutom att du inte skall samverka med butiker utan direkt med de största grossisterna som vi har i Sverige. Dem har bättre marginaler och möjlighet att understödja ett sånt coolt projekt som detta. I detta fallet kan dem då ha som mål att utöka fiskeintresset snarare än direkt vinst (vilket oftast är butikernas synsätt).

Kommentera

Bumpar denna lite och undrar om någon har pratat med ett företag om detta? Sjukt rolig grej!

Kommentera

Yess, äntligen, jag har väntat på att den här tråden ska dyka upp igen! Go mystery tackle boxes!

Kommentera

En Glossy Box för fiskare- fett like!

Kommentera

Finns också i Tyskland för dem som kan tyska eller använder Google translator

Kommentera

Dom kör ju även youtubetävlingar med MTB

Där man ska fånga fisk på varje drag som kommer i lådan, och sedan blir det utval bland de som laddar upp och vinnaren dras

En vertikalfiskeinspirerad tacklebox hade jag gärna prenumererat på! Jiggar är nog billiga i inköp och jiggar kan man alltid göra något med

Why not, alltid kul med saker man kan kasta pengar på

Kommentera

Hur mycket skulle man tjäna på en sån prenumeration? Skulle betena man får bli mycket billigare än om man köper dom på nätet lr i butik? Tänk om man binder upp sig på en prenumeration och sen bara får hem massa bös som bara blir liggande, företaget som styr upp såna prenumerationer lär ju inte göra det för skoj skull, dom vill ju tjäna pengar som alla andra så dom kanske köper upp stora partier av beten som inte går så bra och är populära? Jag är något skeptisk, men kanske har jag fel.

Kommentera

Förvisso är det den rådande tveksamhet även hos mig. Givet högre kostnader i Sverige (skatter, avgifter, lönenivåer) så kostar fiskeredskap betydligt mer i Sverige än i USA eller Tyskland. Om vi ponerar en mysterielåda för 200 SEK inkl. porto får man nog antingen tumma på kvalitet (eller märken - förvisso inte alltid likställt med kvalitet, men ändå) eller kvantitet.

Personligen är jag inte så intresserad av att prenumerera på kvantitet av kinabeten (de blir bara liggande...), och att få ett slumpmässigt valt kvalitetsbete är ju kanske inte jätteintressant heller, eftersom man enkelt kan köpa det själv.

Jag tror att om idén skall bli riktigt intressant torde det kosta ett par hundralappar till per försändelse, och det kan ju i sin tur avskräcka ett antal prenumeranter.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 016 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art