power stövlar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

power stövlar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• power stövlar

finns det power stövlar att köpa,i Örebro trakten??

Ursprungligen postat av dormen
    finns det power stövlar att köpa,i Örebro trakten??
    Om Sporting finns kvat där borde det finnas eftersom det av många klassas som det bästa

www.nyasporting.se - alt. ring o kika
    sigpic

Kommentera

mitt tips är inte power stövlar, fodret ger sig. försök att hitta något med ett filt foder om du ska ha något långvarigt.
      www.sorel.com kan du kolla på lite olika modeller. jag kör mawerick (stavningen är säkert fel). men den är kanon att gå i och är varm. annars om du har riktigt gott om flis i plånboken kolla då in lundhags vinter känga den satt som en dröm på foten när jag provade den! http://www.lundhags.se/index3.html
      Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

ja hur är det med det där, håller Powerstövlarna?

Kommentera

mitt svar är nej! jag äger dom.. enda gången jag använder dom är vid blask väder. annars ska du allt försöka hitta en riktig känga. där är mitt tips sorel eller lundhags med en riktigt varm socka

Kommentera

Ursprungligen postat av këff
            mitt svar är nej! jag äger dom.. enda gången jag använder dom är vid blask väder. annars ska du allt försöka hitta en riktig känga. där är mitt tips sorel eller lundhags med en riktigt varm socka
            Dom håller hyfsat. Har haft mina 4-5 säsonger, pimpeltävlingar varje helg. Nu börjar fodret bli bortslitet vid hälen. Lundhags eller liknande kängor är inget jag rekommenderar för isfiske i mellansverige. Kollar man vad tävlingspimplare har på fötterna så dominerar Power totalt, klar tvåa är Nokia följt av div.andra stövelvarianter. Kängor har mindre än en procent på fötterna.

Kommentera

Ursprungligen postat av këff
              Du måste ha fått ett måndagsexemplar . Har inte hört något negativt från bekantskapskretsen. Själv så har jag haft mina i 5 år. Används MINST en gång i veckan under issäsongen samt ute i båten vår och höst. Visst är fodret ihoptryckt, men har inte lossnat och de värmer fortfarande lika bra.

Jag är helt klart nöjd och med brodd-galoscherna till när det är glansis, underbart

/D

Kommentera

men jag tycker dock att en känga är så många klasser bättre än en stövel. men smaken är som baken, tydligen=) vid minus 10 så är inte stövlarna någon hit. men att ha dom i en båt vid trolling fisket funkar dom, som jag skrev tidigare vid blask väder funkar dom fin fint. men kallare så ska man ha en ordentlig känga.

Kommentera

Jag har själv Power Original, och är nöjd med dem efter två säsonger. Svärfarsan hade sina dagligen i 6 säsonger innan de var utslitna.

Enda nackdelen är att de är osköna att gå i längre sträckor, pga den platta sulan. Det finns ju iofs en sommarmodell med klack. Kan möjligen funka i södra Sverige.
                  www.hellfish.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Ari
                    Fryser man i dem när det är 10 minus menar du? Har funderat på att köpa dem då jag fryser en del om tårna i mina nokiastövlar. Kängor gillar jag inte till isfiske. Har annars funderat på Kamik goliath http://www.addnature.com/default_red...p?brand_id=485 Någon som har dem?
                    Det stämmer inte. Powerstövlarna är mycket varmare än Nokia. Har varit ute flera gånger när det varit mer än 20 grader kallt utan att frysa om fötterna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 209 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art