Någon eller några som har erfarenhet av ( shimanos Beast Master 8" 5-20g) eller (Berkly series One - skeletor 8" 4-24g) till jiggfiske till jiggar som väger ungefär mellan 5-15 g
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jiggspö ångest
Collapse
X
-
-
okej börjar känna mig lite chatig men technium df 7" 210ml 5-20g
värkar de inte vara nå större fel på ! Eller blir de för styvt?
ska köpa technium 1000FA till också
tycker det låter som ett ganska bra sett för jiggfiske!
Nån som har några åsikter på de så skriv gärna
Bra eller Dåligt ?Senast ändrad av Class0n; 2006-02-02, 17:46.
Kommentera
-
Team dragon
Tja team dragon spöna hittar du i följande klasser(det finns självklart fler men dessa e dom som passar ditt fiske)
2-10 gram 8 och 8,4fot
3-12 gram 9 fot
3-14 gram 8 fot
5-18 gram 9 fot
7-21 gram 8,6 fot
Som sagt detta är bara ett utplock av vissa av team dragon spöna det finns massor andra modeller men dessa passar till ditt ändamål skit fiske på dig
PS.du hittar hela team dragon sortimentet på Sportfiskecompaniet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hasse PDu kan inte hitta ett bättre jiggspö än Dragon 9' 3-12 g senitive/fast (kastar med lätthet 25g) jag fiskar öring med detta spö oxå!
Jag har 8,4-fotaren. Fina spön, men jag tycker de känns onödigt långa. Till våren satsar jag nog på ett spö runt 7'.
Shimanos spön är fina. Lundgrens RST Sunspinn 6,6' 5-25g verkar också fint, är det någon som har fiskat med det "på riktigt"?
Kommentera
-
Jepp
Ursprungligen postat av prylisVad jag minns har P-U 8 fotarn med kastvikt 18-42 g. Fast han kanske köpt ytterligare ett? Själv kör jag 8,4 fotarn med samma kastvikt. Jag brukar vara nöjd med mina inköp, men med detta spö är jag "asnöjd". Funkar bäst med jiggskallar mellan 10-20g.
Det beror på att de slungar ut underhandskast ofta i sitt fiskesätt eller hur det nu var jag fick det beskrivet. Men som vi fiskar, med snabba sn'rtaiga överhandskast är det inte rekomendabelt med större beten än max 25 gram.
Som sagt förut, bättre jiggspö finns inte i Sverige. Snabb snärtig toppaktion, grymt känslig klinga, varje liten rörelse registreras ner i handen, små förändringar registerar visuelt i toppen, snabba mothugg med den toppiga aktionen, tröttar och styr liten som stor fisk under drillning, toppaktionen kastar som en häst sparkar.....sjukt bra spö!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Jocke L.
[QUOTE=Push-Up]Helt rätt Prylis, men klassningen på de polska spöna är alltid överklassat.(enligt grossisterna m.fl)
Det beror på att de slungar ut underhandskast ofta i sitt fiskesätt eller hur det nu var jag fick det beskrivet. Men som vi fiskar, med snabba sn'rtaiga överhandskast är det inte rekomendabelt med större beten än max 25 gram.
Har fiskat väldigt mycket med en 22,5g -skalle med en 6 tums shad i höstas med mitt spö. Gissningsvis väger det betet lite över 40g... Går riktigt bra, men allra bäst funkar nog klingan vid en total kastvikt runt 25g. Gummikroppen väger mer än man tror, största sandran väger enl. uppgift 80 gram t ex....
Kommentera
-
Pro Selection 7 fot 10 tum, inte 7,1fot. Det är altså nästan 8fot.
Om du ringer och pratar med Thomaz på fishmania så kanske han kommer ihåg vilket spö det var han skickade till mig. Annars kan jag om jag orkar kolla spöt och skriva ner exakt vad osm står på spöt.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Tomasz har tyvärr slutat på Fishmania men det går bra att fråga övriga personalen.
Oavsett viktklass är Team Dragon Pro Selection överlägset bästa spöna på marknaden i den prisklassen. Kan väl avslöja att det kommer nya modeller i år som ligger i prisklassen mellan Mystery och Pro Selection.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 050 visningar
1 gilla
|