Jiggspö ångest - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jiggspö ångest

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

P-U, visst helt rätt. Vi hörs vid nån pöl he he.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

He HE HE era muppar!!! Kul att ni gillar dragon Pro selection spöna...jag älskar dem personligen. till jigg ska spön vara styva. inte töntmjuka som SGS eller serious one......men det är klart de flesta på detta forum är ju super gamla eller super nybörjare eller saknar koll hekt och hållet....
      DE È LUNGT; DE È BA Å HÅLLA SPÄNT...

Kommentera

Jag tycker vi tackar Pålacken för ännu ett intelligent inlägg i debatten. Dom börjar bli så pass många nu så man kanske borde sammanställa dem i en bok?

Ursprungligen postat av Pålacken
        He HE HE era muppar!!! Kul att ni gillar dragon Pro selection spöna...jag älskar dem personligen. till jigg ska spön vara styva. inte töntmjuka som SGS eller serious one......men det är klart de flesta på detta forum är ju super gamla eller super nybörjare eller saknar koll hekt och hållet....

Kommentera

Ursprungligen postat av Wizkid
          Jag tycker vi tackar Pålacken för ännu ett intelligent inlägg i debatten. Dom börjar bli så pass många nu så man kanske borde sammanställa dem i en bok?
          Ähhh..... Pålacken har koll och humor... -Ta inte åt dig av grova generaliseringar får bli mitt tips till dig...

Kommentera

Dessutom bor han i kvarteret bredvid mitt.. ;o)

Kommentera

Någon som kan rekomendera ett team dragon spö om man använder sig mestadels av 10,14,25 grams jiggskallar. (största jiggen med skalle 40 gram som inte används allt för ofta, men ibland).

idér?

DRAGON - sprzęt wędkarski najwyższej klasy! Zapraszamy na naszą stronę i do zapoznania się z najnowszą ofertą na sezon 2024!

Har de en ny hemsida också?

Kommentera

Jag hade först ett berkley sceletor 7 fot som jag var grymt nöjd med! Synd att de gick av i ett mothugg bara så jag reklamerade det. Kunde inte vänta på ett nytt (5 v) så jag böt "upp" mig till fladen maximus im10, också det 7 fot. Roligt nog gick det också av i ett mothugg. Spöt var ok men låååångt ifrån lika trevligt som sceletor och då kostar det typ 600 kr mer. Vid nästa reklamationstillfälle gick jag i nya banor och var ute efter ett shimano speedmaster 9 fot ul 5-12 gram vilket jag köpte. Riktigt skönt det också men tanken på sceletor finns kvar. Kör nu med speedmastern och en symetre 750, grymt set att drilla och kasta. På med de tunna wooframtafsarna bara och en liten vobbler eller jigg, slår aldrig fel. Gädda som abborre drillar med stor njutning!
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av osynlig_fisk Visa inlägg
                  Någon som kan rekomendera ett team dragon spö om man använder sig mestadels av 10,14,25 grams jiggskallar. (största jiggen med skalle 40 gram som inte används allt för ofta, men ibland).

idér?

DRAGON - sprzęt wędkarski najwyższej klasy! Zapraszamy na naszą stronę i do zapoznania się z najnowszą ofertą na sezon 2024!

Har de en ny hemsida också?
                  Som sagt, 8´4´´ (255 cm) med rek kastvikt 18-42 gram. Finns som 240 cm med samma klassning också. Smaksak vilket man föredrar. Verkar vara en spömodell av sällsynt bra kvalitet dessutom. Jag har fiskat väldigt mycket med mitt, men det ser fortfarande nästan nytt ut.

Kommentera

tack för ditt svar,
                    18-42 låter som ett riktigt gäddspö, men som ni säger kanske de är "fel märkta". Får försöka hitta en butik som säljer dessa.

Fiskar i huvudsak med 10-20 gramsjiggar och ibland 40. Kastar du dem lätt?

Kommentera

Ursprungligen postat av osynlig_fisk Visa inlägg
                      tack för ditt svar,
                      18-42 låter som ett riktigt gäddspö, men som ni säger kanske de är "fel märkta". Får försöka hitta en butik som säljer dessa.

Fiskar i huvudsak med 10-20 gramsjiggar och ibland 40. Kastar du dem lätt?
                      Samma här, använder mig oftast av jiggskallar mellan 10 och 20 gram. För det mesta 15 grammare och fem. eller sextums shadjiggar. Spöet kastar kanonbra utan att man behöver ta i.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 238 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art