Jag har tänkt införskaffa ett spinnspö till mina mjukbeten som nästan alla ligger mellan 80 och 100 gram. Främst har jag kollat på två olika serier, nämligen Svartzonkers signaturespön och ABUs Volatile pikespön. Jag tänkte höra vad folk här har för erfarenheter av spöna, om det så antingen bara är ett utav dem eller båda. Mina egna tankar för tillfället är att Svartzonkerspöt lockar lite mer pga. att kastvikten känns mer lagom och jag tror att spöt kommer vara mer följsamt, men å andra sidan har jag läst att en del fiskare verkar klaga på att kvalitén på korken är dålig. Volatilespöna känns som sagt lite väl tunga och jag föredrar korkhandtag framför gummihandtag, men killen i min lokala fiskebutik pratade varmt om Volatile-serien. Så, vad är era erfarenheter?
Om ni vill rekommendera andra spön i samma prisklass, dvs. mellan 1000 - 1500 spänn, så är ni varmt välkomna så länge ni motiverar varför! Har även kollat lite bl.a. på BFT Roots-serien, men de verkar en aning dyrare.
Tack på förhand!
Om ni vill rekommendera andra spön i samma prisklass, dvs. mellan 1000 - 1500 spänn, så är ni varmt välkomna så länge ni motiverar varför! Har även kollat lite bl.a. på BFT Roots-serien, men de verkar en aning dyrare.
Tack på förhand!
Kommentera