jerk/10 fot - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jerk/10 fot

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Helt klart jerk!! Och som ngn sa det går ju alldeles utmärkt att slänga tunga wobblers med ett bra jerkspö.

Och till alla er som kritiserat frågan och tolkat den aningen filosofiskt - lägg ner..
    Det är ju uppenbart att att han vill veta för- och nackdelarna med de båda fiskesätten för att därefter välja.

Kommentera

Ursprungligen postat av Magnus?
      Helt klart jerk!! Och som ngn sa det går ju alldeles utmärkt att slänga tunga wobblers med ett bra jerkspö.

Och till alla er som kritiserat frågan och tolkat den aningen filosofiskt - lägg ner..
      Det är ju uppenbart att att han vill veta för- och nackdelarna med de båda fiskesätten för att därefter välja.
      ”Det är ju uppenbart att att han vill veta för- och nackdelarna med de båda fiskesätten för att därefter välja.” Men varför besvarade du då inte honom om det var det du trodde han ville veta? Av ditt svar vet i alla fall inte jag vilka för och nackdelar de olika fiskesätten har.
      Willey säger: ”riktigt sugen på båda faktiskt kan inte bestämma mig helt enkelt. så jag frågar publiken."
      Exakt vad han frågar publiken om är något oklart. Det kan vara om han ska välja jerk eller det "vanliga gäddfisket". Men det kan också vara att han är ute efter tips om bra spön för det ena eler andra fiskesättet .
      Väljer grabben väg ska jag komma med allmänt hållna tips som han sen får ta ställning till.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Köp ett styvt 8ft spö. så har du både Jerk och Spinnspö haha

Nej då, svårt val det där men som sagt...
        Men man glömmer aldrig första Jerkgäddan, Det är ett helt annat klipp i grejjorna så det är en speciell känsla.

Kommentera

jo det jag ville veta var för och nackdelar klart jag kan bestämma själv.
          har fiskat jerk en gång testade ett kompisspö det va kul. + att jerk marknaden blir bara större och större.
          däremot är det nån som metat gädda med jerkspö`??

nån som upplevt att jerk har gett bättre resultat vissa dagar. mm
          funderar på jerk nu.
          dels för att du ger draget dess gång själv. och på så sett känns varje fisk man får att det verkligen verkligen är din egna förtjänst du har lyckats utlösa
          gäddans huggreflexer.

men missar man inte fler hugg på styvarespö?
          hur är det att drilla på jerk, är det nån feeling med poken?
          tack guys

Kommentera

BeBest: Jag ska väl inte behöva posta en essä på 12 sidor för att svara på ett inlägg?! Jag gav ett argument i att man kan slänga stora wobblers även med jerkspö och det leder till att man klarar sig hyfsat med bara ett jerkspö, om man nu måste välja. Det jag syftade på var snarare exempelvis ditt första inlägg, där man visserligen gemomskådar ironin, men det är ju lögn att påstå att det tillför något eller ännu mindre hjälper honom välja. Och det är ju juste av dig att vilja ge honom "allmänt hållna tips" när han väl har valt, men då har han ju som sagt redan valt och det är ju det han vill ha hjälp med, eller??

Det är som om jag frågar dig om jag ska köpa en SAAB eller en Volvo och så svarar du: -välj först så ska jag ge dig lite tips därefter...

Den typen av svar kan man nog vara utan.

Jajaja vad tjatiga vi blir och så lätt man kommer ifrån tråden

Kommentera

Ursprungligen postat av Magnus?
              BeBest: Jag ska väl inte behöva posta en essä på 12 sidor för att svara på ett inlägg?! Jag gav ett argument i att man kan slänga stora wobblers även med jerkspö och det leder till att man klarar sig hyfsat med bara ett jerkspö, om man nu måste välja. Det jag syftade på var snarare exempelvis ditt första inlägg, där man visserligen gemomskådar ironin, men det är ju lögn att påstå att det tillför något eller ännu mindre hjälper honom välja. Och det är ju juste av dig att vilja ge honom "allmänt hållna tips" när han väl har valt, men då har han ju som sagt redan valt och det är ju det han vill ha hjälp med, eller??

Det är som om jag frågar dig om jag ska köpa en SAAB eller en Volvo och så svarar du: -välj först så ska jag ge dig lite tips därefter...

Den typen av svar kan man nog vara utan.

Jajaja vad tjatiga vi blir och så lätt man kommer ifrån tråden
              Om du inte vet om du vill frakta dig per egen bil eller egen hoj skulle jag be dig bestämma dig för vilket fört innan jag börjar diskutera vilket märke som är mest skoj att åka med.
              Om du har bestämt dig för att skaffa en egen personbil skulle jag definitivt ge dig rådet att köpa en SAAB. Jag har haft bägge märkena.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Köp ett 7-7,6 fot`s spö med mycket kraftig klinga, eller så kapar du av ett längre spö. För med dessa längder är det inga probs att jerkka nästan tvärt om. Och de klara av nästan allting egentligen.

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
                  Om du inte vet om du vill frakta dig per egen bil eller egen hoj skulle jag be dig bestämma dig för vilket fört innan jag börjar diskutera vilket märke som är mest skoj att åka med.
                  Om du har bestämt dig för att skaffa en egen personbil skulle jag definitivt ge dig rådet att köpa en SAAB. Jag har haft bägge märkena.
                  Tja, SAAB har ju snäppt upp sig på sistone så varför inte...

Kommentera

Jag skulle välja 10 fot spöt. Då har du större möjlighet att bedriva fiske efter ex.vis havsöring mm.... Känns som man är lite mer bunden till fiskemetod om man väljer ett jerkspö.....själv är jag mer för en djupt böjd klinga vid drillning av fisk....
                    - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Berkley Signa Pike 8 ft är ett av de bästa allroundspön av gäddpåks-profil jag provat. Funkar lika bra med 18g skedar som med 75g jiggar, stora wobblers och mellan stora jerkar. Lätta fladdriga beten kräver dock en del pillande med rullen om man skall få några vidare längder på kasten.
                      www.utreel.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 289 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art