Tjena, kan någon ge lite tips om var man skall söka gäddan på dethär stället? Har varit ut och fiskat nu 3ggr varje gång typ 5 timmar utan ett enda napp, testat alla möjliga kombinationer av beten osv, var gömmer dom sej? Skulle vara guld om ni kunda peka ut lite hotspots där NI skulle fiska typ 8m djupt i mitten av fjärden
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälp mig hitta gäddan!
Collapse
X
-
Hej,
Utan att ha bra koll på finska vatten, då skulle jag spendera lite mer tid runt grynnorna och branterna, för att jag tror att vid grynnorna/branterna finns i regel betesfisk och finns det betesfisk där, då finns det stor fisk.
//T
-
Ursprungligen postat av Matte77 Visa inläggSvårt att säga Men testa fiska runt storgrynnan.. Gäddan kanske leker för fullt och inte vill nappa nu i din sjö. Fortsätt att nöta på tills du knäcker koden för sjön..
/ Matte
Prova Märiviken och ostsidan av öarna som skärmar av fjärden från öppna havet. Och så runt de andra holmarna. Och grynnorna förstås.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LHLures Visa inläggTjena, kan någon ge lite tips om var man skall söka gäddan på dethär stället? Har varit ut och fiskat nu 3ggr varje gång typ 5 timmar utan ett enda napp, testat alla möjliga kombinationer av beten osv, var gömmer dom sej? Skulle vara guld om ni kunda peka ut lite hotspots där NI skulle fiska typ 8m djupt i mitten av fjärden
[ATTACH=CONFIG]78087[/ATTACH]
På östra sidan av din med djupkurvor inritade sjökarta finns en långsmal ö med grynnor söderut samt en friliggande mindre ö väster om den större ön.
Vid västlig och sydvästlig vind är hela området runt den större ön ett attraktivt område för Gäddan. Sommartid med lite varmare vatten och även under tidig höst kan området runt den mindre ön locka till sig hungriga Gäddor.
Go for the Big Ones!
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LHLures Visa inläggNu ca 30 fisketimmar senare kan jag konstatera att det inte finns många fiskar i fjärden, Totalt 1st gädda på ca 30 timmars fiskande. har fiskar runt öarna, i vikarna men de verkar inte finnas någåt, var är dom?
Vid 30 timmars fiske i en så stor fjärd som du visar på din karta lär du dig inte speciellt mycket om du inte har en enorm erfarenhet av liknande, närbelägna vatten.
Först måste du vara helt säker på att du fiskar på Rätt Sätt, vid Rätt Tid, på Rätt Plats och kanske det allra viktigaste med Rätt Bete...
Själv skulle jag aldrig våga påstå att det inte finns många fiskar i en fjärd efter 30 timmars fiskande. Så erfaren och skicklig är jag inte och troligtvis ingen fiskare jag känner....
Läs, memorera och följ mina 34 Gäddfisketips nedan! Spotta i nävarna och kom igen med samma påstående efter 3.000 timmars Gäddfiske...om du vågar...
Go for the Monster Northerns!
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LHLures Visa inläggBör kanske tillägga att jag fiskat här sen jag var liten. Men har blivit lite seriösare på senare tid fiskar mest med jigg och jerkbeten då jag tycker det är roligast! blir att testa på nya ställen kommande veckorna! Ska läsa dina tips igen
Det var väl det jag trodde... Fel bete! Använd ståltafs och Cisco Kid 607 som bete. Svärta skeden! Kasta och veva snabbt, långsamt, snabbt osv.... Sedan ska du få min fiskehatt om du inte lyckas fånga några Gäddor...
http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm
Old FirehandSenast ändrad av Old Firehand; 2015-05-22, 20:53.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 050 visningar
1 gilla
|