Hjälp mig hitta gäddan! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig hitta gäddan!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp mig hitta gäddan!

Tjena, kan någon ge lite tips om var man skall söka gäddan på dethär stället? Har varit ut och fiskat nu 3ggr varje gång typ 5 timmar utan ett enda napp, testat alla möjliga kombinationer av beten osv, var gömmer dom sej? Skulle vara guld om ni kunda peka ut lite hotspots där NI skulle fiska typ 8m djupt i mitten av fjärden

Click image for larger version

Name:	pjelax.JPG
Views:	1
Size:	41,4 KB
ID:	1838202

Hej,

Utan att ha bra koll på finska vatten, då skulle jag spendera lite mer tid runt grynnorna och branterna, för att jag tror att vid grynnorna/branterna finns i regel betesfisk och finns det betesfisk där, då finns det stor fisk.

//T

Kommentera

Trolla genom hela alltihop. Gärna med två spön, ett djup och ett grundgående.
      https://fiskealand.com

Kommentera

Svårt att säga Men testa fiska runt storgrynnan.. Gäddan kanske leker för fullt och inte vill nappa nu i din sjö. Fortsätt att nöta på tills du knäcker koden för sjön..

/ Matte

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
          Svårt att säga Men testa fiska runt storgrynnan.. Gäddan kanske leker för fullt och inte vill nappa nu i din sjö. Fortsätt att nöta på tills du knäcker koden för sjön..

/ Matte
          Det är ingen sjö, utan en stor vik/fjärd i Bottenviken som ligger på gränsen mellan Närpes och Kristinestad.
          Prova Märiviken och ostsidan av öarna som skärmar av fjärden från öppna havet. Och så runt de andra holmarna. Och grynnorna förstås.

Kommentera

Ursprungligen postat av LHLures Visa inlägg
            Tjena, kan någon ge lite tips om var man skall söka gäddan på dethär stället? Har varit ut och fiskat nu 3ggr varje gång typ 5 timmar utan ett enda napp, testat alla möjliga kombinationer av beten osv, var gömmer dom sej? Skulle vara guld om ni kunda peka ut lite hotspots där NI skulle fiska typ 8m djupt i mitten av fjärden

[ATTACH=CONFIG]78087[/ATTACH]
            Hej Linus;

På östra sidan av din med djupkurvor inritade sjökarta finns en långsmal ö med grynnor söderut samt en friliggande mindre ö väster om den större ön.

Vid västlig och sydvästlig vind är hela området runt den större ön ett attraktivt område för Gäddan. Sommartid med lite varmare vatten och även under tidig höst kan området runt den mindre ön locka till sig hungriga Gäddor.

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
            Old Firehand

Kommentera

Nu ca 30 fisketimmar senare kan jag konstatera att det inte finns många fiskar i fjärden, Totalt 1st gädda på ca 30 timmars fiskande. har fiskar runt öarna, i vikarna men de verkar inte finnas någåt, var är dom?

Kommentera

Nu ca 30 fisketimmar senare kan jag konstatera att det inte finns många fiskar i fjärden, Totalt 1st gädda på ca 30 timmars fiskande. har fiskar runt öarna, i vikarna men de verkar inte finnas någåt, var är dom?
                Hej Linus;

Vid 30 timmars fiske i en så stor fjärd som du visar på din karta lär du dig inte speciellt mycket om du inte har en enorm erfarenhet av liknande, närbelägna vatten.

Först måste du vara helt säker på att du fiskar på Rätt Sätt, vid Rätt Tid, på Rätt Plats och kanske det allra viktigaste med Rätt Bete...

Själv skulle jag aldrig våga påstå att det inte finns många fiskar i en fjärd efter 30 timmars fiskande. Så erfaren och skicklig är jag inte och troligtvis ingen fiskare jag känner....

Läs, memorera och följ mina 34 Gäddfisketips nedan! Spotta i nävarna och kom igen med samma påstående efter 3.000 timmars Gäddfiske...om du vågar...

Go for the Monster Northerns!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
                Old Firehand

Kommentera

Bör kanske tillägga att jag fiskat här sen jag var liten. Men har blivit lite seriösare på senare tid fiskar mest med jigg och jerkbeten då jag tycker det är roligast! blir att testa på nya ställen kommande veckorna! Ska läsa dina tips igen

Kommentera

Bör kanske tillägga att jag fiskat här sen jag var liten. Men har blivit lite seriösare på senare tid fiskar mest med jigg och jerkbeten då jag tycker det är roligast! blir att testa på nya ställen kommande veckorna! Ska läsa dina tips igen
                    Hej Linus;

Det var väl det jag trodde... Fel bete! Använd ståltafs och Cisco Kid 607 som bete. Svärta skeden! Kasta och veva snabbt, långsamt, snabbt osv.... Sedan ska du få min fiskehatt om du inte lyckas fånga några Gäddor...

http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm
                    Old Firehand
                    Senast ändrad av Old Firehand; 2015-05-22, 20:53.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 049 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art