3 dagar utan fisk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3 dagar utan fisk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 3 dagar utan fisk

Hej!

Har verkligen blivit 3 heldagar med båt utan fisk.
    Har fiskat i mälaren och hjälmaren ihop med en kompis. Vi har satsat på gös där det finns grynnor, djuphål, branter, varmt vatten, kallt vatten, vassen, vikar you name it. Ingen gös har vi fått ingen gädda heller. Vi ska ut imorgon igen och då är det mulet istället för sol. Dom 3 dagarna har vart med nordlig vind, har det med saken att göra?

Vad ska vi göra annorlunda imorgon?

Av mina erfarennheter så kan man fan stanna hemma om det har blåst nordan under ett par dagar. Jag ska fiska idag, lördag och söndag. Blåst västliga vindar större delen av veckan och kommer blåsa väst sydväst hela helgen så jag har höga förhoppningar.

Blir att nöta branter. Vattentempen har nog ökat iaf en grad mot förra helgen, dom flesta pajksen e lekta, kommer bli gäddbonanza.

Kommentera

Som farsan brukar säga: Nordväst som är frisk, ingen fisk...

Kommentera

Håll koll på barometern. Kommer stiga till imorgon, du kommer få fisk

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
          Av mina erfarennheter så kan man fan stanna hemma om det har blåst nordan under ett par dagar. Jag ska fiska idag, lördag och söndag. Blåst västliga vindar större delen av veckan och kommer blåsa väst sydväst hela helgen så jag har höga förhoppningar.

Blir att nöta branter. Vattentempen har nog ökat iaf en grad mot förra helgen, dom flesta pajksen e lekta, kommer bli gäddbonanza.
          Måste bara höra mig för lite om den här förbannade leken (gäddornas alltså) eftersom du bedömer att dom rackarna redan lekt färdigt. Nu vet jag inte exakt vilket eller vilka vatten du fiskar i, men jag har för mig att vi finns på ungefär samma breddgrader (Svenljunga, right?). Jag fiskar mest i Mjörn och jag har varit ute i stort sett varenda helg sedan i september förra året och nu från i vintras har jag spanat in vad jag tror är lekvikar för att få koll på när det börjar.

Jag har hittills inte hört ett enda plask, fått en enda fisk på det grunda eller sett något annat tecken på att leken skulle startat. Ytvattentemperaturen har gått upp 5 grader (från 5-10) på drygt en vecka och igår eftermiddag fick jag två små snipor inne bland näckrosstjälkarna. Dom var fulla med iglar så jag antar att dom stod och tryckte på botten...

Dom gäddor av lite storlek som jag fått det senaste har fortfarande varit på 5-10 meters djup på branter, kanter uddar och dom gamla vanliga strukturerna. T.o.m. fått ett par på friliggande grynnor!

Alltså: Har leken börjat, är det mitt i eller är den avslutad? Vad tror du baserat på mina fina "observationer"?

Kommentera

Jag fiskar i Vänern och var ute på mitt första pass förra veckan, och inte fan var leken klar där i alla fall. Det smattrade som bara den inne vassarna där jag fiskar. Gäddor som stod inne mitt i solen på 20 cm djup och verkade vänta på nåt kul. Var faktiskt coolt o se fisk stå kvar.

Sen dog min motor mitt i allt. Två följare och en trasig motor. Skitkul att behöva lämna in en motor för serv nu.

En sak som jag la märke till att det enda jag fiskade med som fick följare var Buster.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
              Jag fiskar i Vänern och var ute på mitt första pass förra veckan, och inte fan var leken klar där i alla fall. Det smattrade som bara den inne vassarna där jag fiskar. Gäddor som stod inne mitt i solen på 20 cm djup och verkade vänta på nåt kul. Var faktiskt coolt o se fisk stå kvar.

Sen dog min motor mitt i allt. Två följare och en trasig motor. Skitkul att behöva lämna in en motor för serv nu.

En sak som jag la märke till att det enda jag fiskade med som fick följare var Buster.
              Ha-ha..."Två följare och en trasig motor", i min värld myntade du just ett klassiskt uttryck för en inte så lyckad dag på sjön

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
              7 svar
              1 526 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
              Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34