sånna där fiskekorts kontrollanter.
stötte på en sådan för ett tag sedan.
jag var på väg till en sjö för å fiska och hade båten på släp.
när jag hade ca 200m kvar till rampen ser jag en kille som var ute och gick med en kamrat. han viftade halt med handen som en jävla länsman så jag stannade ju såklart.
iaf, han sa hej. har du fiskekort.
ja, givetvis svarade jag och avvaktade.
han stod och bröstade upp sig lite och efter ca 5 sekunder så sa han, jaha kan jag få se det då.
visst svarade jag och visade upp mitt giltiga årskort.
ok svarade han och gav tillbaka mitt fiskekort och lämnade sedan platsen med sin kamrat utan att ens säga hejdå eller sketfiske.
han va kanske bara skitnödig eller haft en dålig dag? kärringen kanske inte släppt till på länge eller liknande.
min fråga då.
om en person utger sig för att vara en kontrollant, men ej har bricka på sig. måste jag visa upp fiskekort eller?
en kontrollant måste väll ha bricka på sig för att kräva att se fiskekort?
vad skulle kunna ha hänt om jag inte visat upp mitt kort för personen i fråga?
han skulle förmodligen hotat med att göra polis sak av det hela, men.
om nu det vore så att polis skulle kallas till platsen, skulle inte hela skiten falla på han då han utger sig för att vara en kontrollant utan att kunna styrka det?
stötte på en sådan för ett tag sedan.
jag var på väg till en sjö för å fiska och hade båten på släp.
när jag hade ca 200m kvar till rampen ser jag en kille som var ute och gick med en kamrat. han viftade halt med handen som en jävla länsman så jag stannade ju såklart.
iaf, han sa hej. har du fiskekort.
ja, givetvis svarade jag och avvaktade.
han stod och bröstade upp sig lite och efter ca 5 sekunder så sa han, jaha kan jag få se det då.
visst svarade jag och visade upp mitt giltiga årskort.
ok svarade han och gav tillbaka mitt fiskekort och lämnade sedan platsen med sin kamrat utan att ens säga hejdå eller sketfiske.
han va kanske bara skitnödig eller haft en dålig dag? kärringen kanske inte släppt till på länge eller liknande.
min fråga då.
om en person utger sig för att vara en kontrollant, men ej har bricka på sig. måste jag visa upp fiskekort eller?
en kontrollant måste väll ha bricka på sig för att kräva att se fiskekort?
vad skulle kunna ha hänt om jag inte visat upp mitt kort för personen i fråga?
han skulle förmodligen hotat med att göra polis sak av det hela, men.
om nu det vore så att polis skulle kallas till platsen, skulle inte hela skiten falla på han då han utger sig för att vara en kontrollant utan att kunna styrka det?

Kommentera