Kalla Fakta-den sista torsken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kalla Fakta-den sista torsken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av stanza
    I Sverige har vi ett flertal myndigheter som kontrollerar fisket. Länsstyrelsen, fiskeriverket och ett par till. Jag har hört (men inte fått bekräftat) att det är fler som arbetar med övervakning av fiske i sverige än de som yrkesmässigt utövar det.

Det jag tycker är oerhört märkligt är hur två, 2! journalister med sitt research arbete lyckas få fram information som överraskar alla! Vad gör alla de som sysslar med övervakning av fisket 40 timmar i veckan? Det är ju som att släppa in en novis i fotboll i ett allsvenskt lag och sedan upptäcka,.. Fan den här killen är ju bättre än alla våra spelare! Hur stor skulle den chansen vara?

Till saken hör ju kanske att journalister kan skaffa sig information på vissa sätt som inte är lagliga för en myndighetsperson men en myndighetsperson har ju samtidigt många genvägar som en journalist inte förfogar över så det jämnar kanske ut sig.

Detta är ju inte första gången detta händer, man har ju sett liknande situationer i andra branscher. Om det nu är så jädra omöjligt att hitta kompetent folk som övervakar fisket så skulle man ju kunna börja med att anställa dessa två journalister som ju faktiskt har kommit fram till en hel del vesäntlig information, något nuvarande kontrollmyndigheter inte verkar vara kompetenta nog att lyckas med.

Riktigt bra skrivet. Håller med.

/Jörgen
    Omdöme får man av erfarenheter, erfarenheter får man av dåligt omdöme.

Kommentera

Ursprungligen postat av stanza
      I Sverige har vi ett flertal myndigheter som kontrollerar fisket. Länsstyrelsen, fiskeriverket och ett par till. Jag har hört (men inte fått bekräftat) att det är fler som arbetar med övervakning av fiske i sverige än de som yrkesmässigt utövar det.

Det jag tycker är oerhört märkligt är hur två, 2! journalister med sitt research arbete lyckas få fram information som överraskar alla! Vad gör alla de som sysslar med övervakning av fisket 40 timmar i veckan? Det är ju som att släppa in en novis i fotboll i ett allsvenskt lag och sedan upptäcka,.. Fan den här killen är ju bättre än alla våra spelare! Hur stor skulle den chansen vara?

Till saken hör ju kanske att journalister kan skaffa sig information på vissa sätt som inte är lagliga för en myndighetsperson men en myndighetsperson har ju samtidigt många genvägar som en journalist inte förfogar över så det jämnar kanske ut sig.

Detta är ju inte första gången detta händer, man har ju sett liknande situationer i andra branscher. Om det nu är så jädra omöjligt att hitta kompetent folk som övervakar fisket så skulle man ju kunna börja med att anställa dessa två journalister som ju faktiskt har kommit fram till en hel del vesäntlig information, något nuvarande kontrollmyndigheter inte verkar vara kompetenta nog att lyckas med.
      Kan nog till en stor del bero på att journalister får betalt för sina prestationer, inte per månad? Jag säger som vanligt, i sverige sitter snudd på uteslutande fel personer på respektive uppdrag, folk som är karriärslystna babblare med vilseledande retorik. Folket med dom rätta insikterna blir forskare etc och blir inte tagna på allvar..
      size does matters!

Kommentera

[QUOTE=TorskpåGös]Läser precis på tv4 text sid 110 att Findus bryter med Kangamiut och om det stämmer säger jag - Heder åt Findus ![/QUOTE

de som findus byter till kan ju vara maffia som bedriver samma verksammhet så man kna ju ändå inte vara säker.
        säger bara ultralätt

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        14 992 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art