klantigaste ni gjort? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

klantigaste ni gjort?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kan inte komma på nåt riktigt pinsamt som har hänt!
    Men ja var ute o fiskade en gång o skulle gå upp på en brygga (me nån sorts ställning på) o ska ta tag i ställningen för att ta mej ur båten o på nåt sätt lyckas båten åka utåt när ja ska stiga upp!
    Så där hänger ja fötterna i båten o händerna på ställningen helt utsträckt utan att kunna röra mig......ja känner att snart orkar ja inte mer, o sanna mina ord plask säger de så ligger ja i vattnet!
    Kall, blöt, förbannad häver ja mig upp på bryggan o ser båten driva iväg, men ja lyckas me ett gäddspö me 0.35mm lina o ett tungt skeddrag kasta i båten och långsamt dra in den! (Tack gode gud för att de va vindstilla den dan)!
    Fishing4life

Kommentera

När jag skulle ta cykeln och bara åka och jigga lite borre hämtade jag cykeln i garraget. Sedan drog jag glad ihågen iväg för att ta lite borrar. Men jag vart riktigt häpen när jag tappade spöet ca 150m längre ner.
      jag tänkte "va fan hände" men när jag cyklade tillbaka och hämtade rullen så såg jag att hela spolen med nästan ny flätlina var bort men iall kallabalik rök jag av den och åkte hem för att det var så pinsamt (hela granskapet såg jhu)men sedan hade jag åkt genom trädgården ut så det satt som en jäkla hinderbana med uppspänd flätlina i hela trädgården. Så då fick farsan gå ut och ta ner skiten....

Kommentera

Ankrat med djupriggen utan att fästa i båten. Åkt långt med båten på trailer för att inse när jag är ute på sjön att alla dragen ligger kvar hemma. Parkerat båten 5 meter upp på en grynna. Lagt digitalkameran på utsidan relingen.
        Försökt köra in båten på trailer med fart i en busskur. Resultat krossad, raserad busskur och något försenat fiske. Ställde en plastkasse med ekolodet bakom bilen när frun skulle backa iväg.
        Börjat med flugfiske efter lax (de ska ju egentligen inte bita på en fluga).
        Senast ändrad av Guest; 2006-06-06, 12:28.

Kommentera

Var uppe vid lysekil för nått år sedan och fiskade från en liten båt efter div trevliga småfiskar. Helt plötsligt känner jag hur det ruskar det till i min lilla sillbit. Jag gör mothugg, men känner ingenting. Jag vevar upp och upptäcker att sillbiten är borta. När jag skall agna på igen sätter jag spöt i spöhållaren(tror jag) Jag hör bara ett plask brevid båten och ser för dagen pappas, lånade,fina havsspö med rulle å svindyr fireline sakta singla ner mot havets mörka boten

Kommentera

Få se nu : krokat polare i örat, fastnat i polarns spö som låg i båten med draget just vid utkast och slängt ut skiten full kraft i sjön, trampat av mitt eget spö vid rullfästet just när vi hade en gudomlig huggperiod ute i Pite skärgård, osv etc

Men det värsta är när vi var långt uppe i helvetet och metade i en älv mellan 2 sjöar. Polarn drar på en riktig gris till öring och orkar bara inte få in den med toppknutet långspö så jag får vada ut och greppa den. Blir blöt upp till pungen och ska sen torka kängorna i en sån där lappkåta med metallgrunka ovanför eldstaden. Efter en stund får jag för mig att kolla om dom e "varma" men kommer åt metallen för snörningen och bränner mig vilket ger att jag tappar skon och den faller mot marken. Nån jävla idiotreflex får mig att tänka att den inte får ta i marken (?) så jag hinner fånga den med andra handen så att den landar mjukt med sulan neråt i handflatan ... En sula som vid det här laget smält och bubblar av värmen.
            (AJ!!!) Fick kyla handen i älven och våldsrycka bort kängan och sen i varje vattenpöl hela vägen hem. 04 på natten och många mil senare fick jag sitta med värktabletter och pincett och dra bort hud + rester av känga som hade fastnat ihop. Blev bandage och grejjer i nån vecka, dessutom på den hand jag anväder.

Numera finns det alltid godis med rödtriangel på i min fiskeryggsäck btw
            [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Hmm.. Jag har väl inte direkt gjort något superklantigt sådär.. Typ värsta stora klantgrejen.. Men jag har däremot en ganska rolig (o)vana att kasta saker o ting överbord när man är ute och fiskar.. Speciellt med Jonas (Ten_Foot_Pole) ..Om ni frågar honom så finns det nog en rad me prylar han kan räkna upp som jag "råkat" tappa i vattnet. För i ärlighetens namn så har jag inte varit klantig och dum.. Jag menar, när fisket ibland är dåligt, så måste jag ju som sällskapets enda neger i båten hålla stämningen uppe.. Ibland med låga skämt, men helst i kombination med skämt och en o annan sak överbord.. det kan hända att det är en våg.. hookout.. div andra tänger och lite annat smått o gott. Att det sedan sker precis när jag ska återutsätta en gädda.. ptjaa.. Jag återutsätter alltså allt annat än gäddan när det är dags.. Ja, det är mest bara för att jag blir så glad när det väl kommer upp en madam. Så jag bjuder på lite "spill" i vattnet. Antar att det är en tidsfråga innan jag själv dyker o lämnar gäddan i båten.. :P
              Ohh shoo, ain´t this a fine howdy doo!

Kommentera

Mest klantiga var nog när jag fiskade med Pa .
                En stor gädda dök up vid båten och simmade intill båt kanten med sikte på betet
                och jag blev rädd , drog upp betet mitt framför nosen på den. (surt)

Kommentera

var nog när jag klev bakåt i båten och trampade på 3 stycken spön..
                  1 jerk,1 spinn, 1 flugspö..

krack sa det bara.... :|

Kommentera

Första jag kommer att tänka på är när jag skulle kroka av en gädda modell mindre och tog första bästa tång och började plocka bort krokar ut gäddan då den sprattlar till och slår tången ut handen å ner i plurret *plopp* å jag skriker "NEJ min tång" och micke (tobisen här) skriker: "VADÅ DIN TÅNG!!!" Jag har tagit hans tång istället för min egen
                    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Jag och en polare (GösMicke) skulle ner och flugfiska. Han hade sitt upptacklade spinnspö med sig också och vi kom på att vi gömmer det under bilen så ingen tar det. Flugfiskade en stund men det var inge vidare. Packade ihop grejerna och backade ut med bilen.. *knak*.. inte fan kom nån ihåg att vi hade gömt spöt under bilen...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 522 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34