Trillade i skräbeån i december när jag gjorde ett våldsamt mothugg vid "stubben" i zon 2. Inte kul....
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
klantigaste ni gjort?
Collapse
X
-
Jag själv har väll gjort mina misstag men inga märkvärdiga, däremot mina kompisar, dom är duktiga. En gång så stod vi och fiskade och så frågade han mig varför hans spinnare inte "spann". Och han hade lakt tafsen i samma hål som kroken. Klantigt vet jag väll inte men kul var det!;D
En annan annan gång så stod vi och fiskade rätt så nära en cykelbana. Plötsligt så hör man; "HELVETE, MILLE! JAG KASTADE JUST UPP JIGGEN PÅ EN CYKLIST,VAD FAN SKA JAG GÖRA??!?!?"(cyklisten märkte inget, vet inte hur) Och det slutade med att han sprang efter cyklisten, blyg som han var så visste han inte vad han skulle säga, så han gjorde ett mothugg i hopp om att kroken skulle fara av. Det gjorde den inte. Ni kan själv lista ut slutet
Kommentera
-
Jag och en kompis var på fiskeresa söderut, och första fiskedagen var man lite sliten eftersom jag är den som kör då kompisen inte har körkort. Nåväl, jag skulle hoppa iland på brygganordning som används för att släpa båtar över vid nivåskillnad ( vid en damm). Denna "ramp" sluttade rejält och var av halkig betong. Båten glider nära, jag tar storklivet 1 sekund för tidigt i Powerboots. Höger fot på relingen, den andra som nuddar betongen för att sen svischa iväg på den såphala betongen... Tråkigt nog ramlade jag inte i vattnet, jag panik-klamrade mig bara fast halvt hängades i relingen medan båten pangade in i betongen... Stod dessutom två killar på dammen och fiskade. Pinsamt.
Dock fick jag plåster på såren dagen efter då vi fiskade i ett annat vatten och min kompis ska visa en annan av våra fiskekompisar hur man tillverkar en egen ståltafs av vajer, beteslås och crimps. Han var väldigt pedagogisk och plockade fram ett av sina jerkbaits och fäste i beteslåset på den nya tafsen. Så tog han jerkbaitet och slängde över relingen, vilket han sen följde upp med ett vrål då han insåg att han inte knutit den nya tafsen i linan ännu. Desperat försökte han fånga upp tafs och jerkbait med andra beten, men det var förgäves. För att förstå skadeglädjen måste man veta att det var kompisens första inköpta jerkbait (en BJ skitmört, väl tuggad) sedan han började med jerk 2006, och en av hans absoluta favoriter vilket han upplyste oss andra om ett flertal gånger innan denna incident.
Kommentera
-
Klant,klant, klant...
Mycket klantiga saker har man gjort i sina dagar.
Stod vid en smal brygga och råkade tappa en spötopp i vattnet, har flera gånger från denna brygga råkat sparka ner maskburken.
Jag skulle kasta under bron som går över bryggan där jag stod och råkade med draget pricka ovansidan av bron och den lyckades snurra sig runt metallstängerna.
Tyvärr verkade just det draget vara det rätta draget för dagen, så jag störde mig mer på det än den ekonomiska förlusten.
På med ett JAK skeddrag efter ett kraftigt plask vid vasskanten. Kastade längs vassen men på någon jäkla vänster satt den i en trädkrona ungefär 15 meter upp:S istället. Behöver jag säga att jag förlorade ett tredje drag denna dag. Då var en gädda framme och knipsade linan. Brottstyrkan var 10 kg men det var en nylonlina :S..En annan gång slog jag mitt fina gamla spö sönder över en sten då jag var riktigt frustrerad efter 3:e skatboet på en halvtimme. Slängde spöet i vattnet, men då kom jag på att min fina dyra mitchellrulle satt kvar på spöet. Vadade ut och fick tag på rullen lyckligtvis. Tyvärr har den itne varit sig själv efter det. Har två gånger ramlat från en hal klippkant när jag skulle landa en kompis gäddor..
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 125 visningar
1 gilla
|