När jag var i Miekak så hyrde jag en båt med motor. Självklart så skulle jag vara rolig och köra lite rally på vägen hem efter en mindre lyckad tur. Svårt som tusan var det att köra rally med en motor på 4hk så det fick bli extremt snabba och kraftiga svängningar med båten. då hände det oundvikliga...motorn lossnade från fästet och det vips så förvandlades min motorbåt till en roddbåt!
Som tur var så kunde jag se motorn ligga därnere på botten......18meter ner i det klara vattnet! Vi lyckades på något vänster få upp båten med ett rep till min stora glädje. Ännu mer lättat blev jag när motorn gick att starta! Måste ha haft någon däruppe som tyckt mycket synd om mig.
Sen dess leker jag inte med motorbåtar....
Fy fan vad barnsligt och fy fan vad genomkorkat! Tur att jag nu femton år senare är såååå mycket mer mogen....
Som tur var så kunde jag se motorn ligga därnere på botten......18meter ner i det klara vattnet! Vi lyckades på något vänster få upp båten med ett rep till min stora glädje. Ännu mer lättat blev jag när motorn gick att starta! Måste ha haft någon däruppe som tyckt mycket synd om mig.
Sen dess leker jag inte med motorbåtar....
Fy fan vad barnsligt och fy fan vad genomkorkat! Tur att jag nu femton år senare är såååå mycket mer mogen....
Kommentera