Reparerade shads - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Reparerade shads

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Reparerade shads

Hejsan, jag är intresserad utav att se hur era jiggar ser ut och har funkat efter att ni lagat dom. Även andra modifieringar skulle vara kul att få se.

I mitt fall så har jag precis lagat två stycken söderjiggar tillsammans med söderpaddeln. Jag är hyfsat nöjd med slut resultatet. Är det någon annan som lagat just söderjiggen och hur har den funkat efter det? Vad tror ni, detta borde funka?

Click image for larger version

Name:	11081785_10152765202555794_1387258513_n.jpg
Views:	1
Size:	91,1 KB
ID:	1837765Click image for larger version

Name:	11082906_10152765205380794_1726262497_n.jpg
Views:	1
Size:	95,4 KB
ID:	1837766

//Mvh

Fint! Hur har du gått till väga?
    "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
    Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Tooba Visa inlägg
      Fint! Hur har du gått till väga?
      Tackar! Jag har använt mig utav en lödkolv samt Loctite 406 lim. Först limmade jag fast svansen sedan smälte jag ner bitar från delar av söderjiggen som skulle slängas och fyllde i och "penslade" över lagningen.

Kommentera

Kan bara kasta in en liten varning på att råka "elda" på loctite... De svider som in i helvete om man får in röken ( som är osynlig..) i ögonen, antar också att de inte är så jäkla nyttigt... Men har råkat få de själv 2 gånger, första visste jag fan inte vad som hände de bara kändes som ögonen brann i typ 3-5 sekunder sen gick de mer elr mindre över. Men de är inte kul att få sånt samtidigt som man håller i något varmt eller vassa föremål så som krokar elr kniv tex. Jag brukar ju "hänga" över något jag trixar med, de har jag slutat göra när värme å loctite är inblandat. Haha, korkat.

Förövrigt ser de bra ut, tror dem funkar nästan som original.

Själv har jag bara byggt ihop mcrubbers med curly tails... Funkar sådär, råkar man göra de lite snett så ligger som snett i vattnet. I alla fall med shallowskruv. Men de är bara att ha med tändare i båten å fortsätta modda efter varje kast.
        Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Tack för omtanken Snöhäst! Jag har haft ett utsug precis in till så ingen rök har lämnat jiggen mer än 3cm, men absolut bra att veta! Ja det blir ett test på lördag så får se hur dom går i vattnet då.

Kommentera

Samt att snabblim från Loctite är ren "Cyanoakrylat" vilket väldigt snabbt kan ge diverse kontaktexem och allergier.

Snygg lagning för övrigt, lagar oftast allt med SGs lure mender, men har aldrig satt samman två delar till en med det tror det kan vara något vanskligt.

"Edit inte bara Loctite såklart utan de flesta snabblim som finns, Inte meningen att hänga ut ett fabrikat"

Kommentera

Kör mendit eller annat jigglim. enkelt snabbt och smärtfritt, stryk på tryck ihop låt vila några minuter, klart. Blir betydligt syggare än din lagning men det är nog bara en estetisk fråga.

Söderjiggen går bra att limma så, inte alls vanskligt sitter lika starkt som gummit i sig, men vissa märken typ Orka funkar inget bra med mendit.

Sedan tar jag alltid av en bit av stjärten så skarven kommer lite längre bak. Dom lagade går precis lika bra som nya, ingen som helst skillnad.
              Senast ändrad av Exxet; 2015-03-27, 11:49.
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Jag klistrade på en Bandit Shad-paddel på en Söderjigg. Använde Loctite.

Då Bandit Shaden är grövre än Söderjiggen så sticker det ut kanter på båda sidor men den simmar förvånansvärt bra!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 209 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art