dm i pimpel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dm i pimpel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av elanen
    Ingen behöver skämmas idag. Var helt enkelt trögt. Fick bara 2 matabborrar på balans. Däremot tappade Uffe-klubban en jättegrisborre.
    satt ni inom tävlings området ?

det kom upp lite matfisk idag på tävlingen men det gör det varje tävling :P

föresten elanen var det du som skrev det där artikeln i fj om storabborrepimpel?

Kommentera

Vi satt på det avruskade som ni inte fick vara på. Neråt Forsåns mynning. Udden som går ut där. Ja, jag skrev en artikel om storabborre på pimpel. Var med i Fiskejournalen nummer 3 har jag för mig. Förra året. Försökte få ihop det. Svårt att beskriva med ord om allt med vinterfiske. Vart väl rätt hyfsat. Har ju inte som sagt vart så svårt att hitta stora längre. Man får tänka i andra banor. Och inte tänka på pliggens platser. Fan vad vi skrattade åt alla stressade pliggfiskare idag. Kutade som värsta tomtar. Rakt in och gnugga upp ynglen. Pirken är i många fall större. Vilken fajt he he. Har själv varit vassgnuggare en gång i tiden.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Vi satt på det avruskade som ni inte fick vara på. Neråt Forsåns mynning. Udden som går ut där. Ja, jag skrev en artikel om storabborre på pimpel. Var med i Fiskejournalen nummer 3 har jag för mig. Förra året. Försökte få ihop det. Svårt att beskriva med ord om allt med vinterfiske. Vart väl rätt hyfsat. Har ju inte som sagt vart så svårt att hitta stora längre. Man får tänka i andra banor. Och inte tänka på pliggens platser. Fan vad vi skrattade åt alla stressade pliggfiskare idag. Kutade som värsta tomtar. Rakt in och gnugga upp ynglen. Pirken är i många fall större. Vilken fajt he he. Har själv varit vassgnuggare en gång i tiden.
        Det va den intressantase artikeln jag har läst i fj.
        aa asså fan en del abborrar va jue lika stora som pirken om inte mindre.
        när fisket är trögt tar det jue inte lång tid innan sjön är uppborrad på dom "bästa" ställerna.

Kommentera

Var ute en sväng på några timmar. Tre upp, största 8 hg och en på 7 hg. Var nån och hade borrat på det stället. Men var ute på fel plats. Som vanligt stod nån meter från botten. Stor abborre är ofta lite högre upp än mindre borre.

Kommentera

Var ute en sväng på några timmar. Tre upp, största 8 hg och en på 7 hg. Var nån och hade borrat på det stället. Men var ute på fel plats. Som vanligt stod nån meter från botten. Stor abborre är ofta lite högre upp än mindre borre.
            vart va det'? jag fiskade halva tävlingen i viken till vänster mot en gångbro över vattnet.
            alltså viken som är om man går till vänster om man står mot vattnet vid farstabadet.

hittade en fläck med fisk där en del lite grövre mot pillfisket i vassen

Kommentera

Det var alltså idag. Igår fick jag två mindre.

Kommentera

Och var på en ny plats idag. Vid Ågestagården.

Kommentera

Du var vid bilbron (Ågestabron) eller nere vid träbron (miltärbron).

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 370 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art