Trolling i/nära Stockholm - Var? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling i/nära Stockholm - Var?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolling i/nära Stockholm - Var?

Det jag tycker är kul med fiske är att få fisk (kan tyckas uppenbart).
    Jag har tidigare mest trollat gädda och gös (men nästan bara fått gädda). Nu tänkte jag satsa på abborre (kan man trolla efter abborre? ) och gös detta år. Men Gädda kan vara roligt också...
    Frågan är bara vart jag ska fiska.

Jag hade båten liggandes i Slagsta förra året och körde en del i Mälaren (min båt är bara 4,5m så man vill inte åka för långt ut i havet heller).
    Det gick bra i början av säsongen, men sedan var det helt dött i höstas. Jag vet inte om det berodde på det varma vattnet eller att jag letade på fel ställen.
    Jag trollade mest kring Slagsta, så som Vårbyfjärden, stranden mellan Vårby och Hägersten samt bort till Långhällsude någon gång.

Men nu funderar jag på hur jag ska göra detta år.

Jag har just införskaffat sidoparavaner och hållare så att jag kan köra med 6 spön.
    På de flesta platser i mälaren får man endast köra med 4 spön och inga paravaner.... Det är klart att 4 spön fungerar, men jag vill maximera mina chanser att få något.

Så jag funderar på att ha båten på trailer delar av året och åka till "heta platser" istället och se om det ger bättre resultat.
    Eller åka längre bort från slagsta till bättre platser (den går 30 knop, så det tar inte allt för lång tid att förflytta sig).
    Jag har försökt söka lite här på forumet om tips, men det finns säkert mycket jag missat...
    Senast ändrad av marQs; 2015-03-11, 17:51.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
14 svar
3 139 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uditsen
av uditsen

Startad av Kulfisk, 2021-10-03, 21:21