Midvinternattens köld är hårt..... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Midvinternattens köld är hårt.....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Midvinternattens köld är hårt.....

o suget efter vårens fiske är likaså hårt. man känner sig så jävla trött så man snart rammlar ihopp, Men, då går man in på webben o söker på www.fiskesnack.se o läser alla trådar o tittar på alla fina bilder o känner sig genast piggare man tänker tillbaka på årets alla fångster , både stora o små. (iof så fångarjag ju inte så små oftast men endå). man går ner till gubben på hörnet o införskaffar sig lite nya beten, ser verkligen hur man krokar av alla firrar från den. sen finns det dem som totalt skiter i kylan o tar på sig overallen o knallar ut på isen med hopp om livet, . Här på fiskesnack så finns det många lirare som man blir glad när man hör deras rapporter o teorier, ta tex Bebest som verkligen verkar leva för fisket, även fast jag vet att många mer gör det, men man blir alltid lika glad när jag läser hans inlägg, han är helt enkelt en bra gubbe ta inte illa upp, allt jag säger är att du att du är en eldskäl.. vill också tacka Bergman ... säger bara en sak GE ALDRIG UPP.... ha ett gott nytt år alla fisktokar

Ödmjuk

Bra skrivet, jag känner igen mig lite i din text:-) Ödmjuk verkar du vara också, härligt!

Ursprungligen postat av Realfe.
    o suget efter vårens fiske är likaså hårt. man känner sig så jävla trött så man snart rammlar ihopp, Men, då går man in på webben o söker på www.fiskesnack.se o läser alla trådar o tittar på alla fina bilder o känner sig genast piggare man tänker tillbaka på årets alla fångster , både stora o små. (iof så fångarjag ju inte så små oftast men endå). man går ner till gubben på hörnet o införskaffar sig lite nya beten, ser verkligen hur man krokar av alla firrar från den. sen finns det dem som totalt skiter i kylan o tar på sig overallen o knallar ut på isen med hopp om livet, . Här på fiskesnack så finns det många lirare som man blir glad när man hör deras rapporter o teorier, ta tex Bebest som verkligen verkar leva för fisket, även fast jag vet att många mer gör det, men man blir alltid lika glad när jag läser hans inlägg, han är helt enkelt en bra gubbe ta inte illa upp, allt jag säger är att du att du är en eldskäl.. vill också tacka Bergman ... säger bara en sak GE ALDRIG UPP.... ha ett gott nytt år alla fisktokar

Kommentera

Tack Realfe!
      Fiske är en stor del av mitt liv men fullt så mycket fiskar jag inte som du får det till.
      Jag fiskar numera mindre än de flesta här inne när allt kommer omkring. Sett över åren har det varierat oerhört från endast några dagar per år till i stort sett all tillgänglig tid trots familjens och jobbets krav.
      Det var då det. Jag lärde mig mycket och har försökt utveckla de teorierna. Ibland håller de ibland inser jag att jag har hamnat snett i tankegången därför att jag haft för dåligt referensmaterial.
      Men jag läser mycket om fiske och lär mig en del den vägen också. Ibland snappar jag upp en idé från ett håll. Den kan efter att ha trixas till lite bli duglig i ett annat sammanhang. Det är väl mera ett sätt att tänka och leva fiske jag har än att jag utövar fisket oavsett väder och tid på dygnet.
      Man blir lite bekvämare på gamla dar och för mig är det inte jakten efter ett nytt personbästa som gäller utan att få en stunds avkoppling från skrivandet. Då vill jag ha lugn och ro. Bister kyla och allmänt busväder är fullt tillräckligt för att mota in mig igen men såna vildbasar som Kenta_85 och Tobisen viker inte ner sig för att det drar om öronen och få¨r jag chansen att hänga på dem tar jag naturligtvis den.

Slutligen det där om att det är roligt att läsa vad jag skriver. Tack för det berömmet. Jag försöker formulera mig begripligt och trivsamt. Min dröm är att få möjlighet att komma ut på förlag men än har jag inte boken tillräckligt bra för att våga sända iväg manuskriptet. Men jag vet vad som behöver förbättras! Och jag jobbar på det.

Gott Nytt År på dig och alla ni andra!

Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Tack för komentarerna... alltiod kul att läsa berömm ursäkta återigen utrycket gubbe, men för mig som bara är 15 så är alla över 22 gubbe för mig märks att du läser mycket fiske, för du är den person här på forumet som talar det tydligaste språket, jag fattar alltså dig bäst. Kenta_85 o tobisen verkar också självklart vara stora antusiaster av fiske, sånt gillar vi önskar återigen Ett Gott Nytt År och ett riktigt roligt fiske ...Ehm(skit fiske menar jag) // Fisknörden

Kommentera

Jag brukar oftast tänka "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst."
          (:
          /Lazinko

Kommentera

Inte kan man väl banga fisket för att det fläktar lite eller faller ner lite skit från himlen alla över 22 är gubbar, aj då är ju snart gubbe då jag
            Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Vad skådar mitt norra öra? Håller BeBest på att skriva en fiskebok? Då måste man naturligtvis inhandla ett exemplar när den kommer ut!
              Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

...

helt rätt kenta klart man ska köpa ett ex av den boken... när den nu kommer... du kan ju lägga upp en tråd då Bebest

Kommentera

Det här börjar kännas lite generande men jag får försöka se det positivt ändå.

Beträffande ”Projekt Drömmöring” har det varit varit igång i över 4 år. Yngre och äldre, kvinnor och män har under hand läst och är rörande eninga: I somliga kapitel flyter handlingen fint i andra är det en jädrans motström att orka ta sig igenom.

Så jag jobbar på att göra de tyngre delarna mera tillgängliga. Jag hoppas kunna skicka iväg manuset under våren. Vill inget bokförlag ge ut det får det bli byrålådan. Innehållet har ett bästföredatum och det känns som om tiden är på väg att gå ut för vissa delar av handlingen. Nog sagt om den.

Jo Lazinko det är är inte lätt att var ödmjuk..... Jag försöker så mycket jag kan .... jag längtar så hem till min spegel!
                  Bifogade filer
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ojsan, den boken måste du komma ut med!
                    Jag skall ha första exemplaret, om jag så ska sova 56 timmar på trottoaren.

BeBest är toppen, har alltid en harmonisk lösning på alla problem!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 274 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art