9 fot, 500 kr? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

9 fot, 500 kr?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Shimano Catana tycker jag är prisvärt och skönt. 8" får man för under 500:-.

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

jag tycker inte att det är några större fel på ron thompson.. visst, det finns bättre.. men det duger i krig.. jag har ett rt steelhead.. som har hållit i 2 år och med det har jag kastat riktigt tunga beten.. ca 200 gram

Kommentera

Felet med lågbudjetmärken. Att vissa kan hålla medans andra går av efter ett tag. Mitt Ron Thomson höll några gånger. Gick av tvärt. Snackade med PA. Han vet ju vad som gäller. Dom flesta billiga spön är uppbyggda på lite dålig grafit och resten med lim. Samma hände med båda Sjösländan spön. Tvärt av för minsta lilla. Därför skippar jag dessa billiga eller även dyra spön. Av en klass som kan gå av. Kör därför nästan bara med Beast Master. Eller Ugly Stick. Varför då inte köpa ett spö som ändå är skönt men slipper att paja det.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
          Ron Thomsons spön är skräp. Köp hellre ett billigt spö som inte går att knäcka. Finns ju faktiskt sådana. Har själv känt på ett hos Länna Jakt och fiske. Kostade inte ens 500 kr.
          Men lilla herr Besserwisser, varför inte tipsa om ett spö som denna tråden är till för?
          Om du nu har nåt att rekommendera kan du ju tipsa trådskaparen om detta, annars är det bättre att du skippar att skriva en massa strunt!

I övrigt håller jag med dig, vare sig Sjösländan eller Ron Thompson är nåt att ha.
          Men det anser jag inte pga P A sagt det utan av helt egen erfarenhet.

Har tyvärr inte nåt billigt spö under 500:- att rekommendera. Min bästa rekommendation är att vänta tills t ex Berras eller annan stor redskapshandlare har nån stor Rea. Där kan man ibland göra klipp.

Annars så är både Adexa Tempest och D.A.M Sumo hållbara spön.
          Adexat må vara lite tungt men inte störande i 9"-klassen.
          Byt ut toppöglan så kan du köra med flätlina och har en slitvarg för många år framöver.

Kommentera

Man bör veta att kolfiber/grafitfiber är mycket känsligare för alla former av skador än glasfiber, minsta repa kan vara en brottanvisning om man har otur, gäller naturligtvis tunnväggiga smäckra spön i första hand men som sagt de bör hanteras med varsamhet jämfört med glasfiber.
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Har du kollat Fiske-Febers prenumerationserbjudanden? Jag är mera nöjd med deras Watermarkspö än med själva tidningen men det är en tidning för en mera ungdomlig smak så om du inte redan har den kan jag med gott samvete rekommendera även den!

Ett litet klipp från Fisk-Febers prenummeratinssida:

”Erbjudande 4 *
              * *
              4 nummer av fiske-feber 196 kr
              Watermark 9’ haspelspö 1049 kr
              Valfri DVD (av ovanstående) 199 kr
              Totalt pris 1444 kr
              Du betalar 399 kr*
              Du sparar 1045 kr
              *) Exp.avgift och porto 129 kr tillkommer

Erbjudande 5 *
              * *
              6 nummer av fiske-feber (helår) 294 kr
              Watermark 9’ haspelspö 1049 kr
              Shimano Sidestab 2500 RE 699 kr
              Valfri DVD (av ovanstående) 199 kr
              Totalt pris 2241 kr
              Du betalar 799 kr*
              Du sparar 1442 kr
              *) Exp.avgift och porto 129 kr tillkommer
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Men lilla Oregistrerade påhoppare. Har du svårt att läsa. Skriver klart och tydligt att jag tipsar om spön för under 500 kr som inte går av. Fanns hos Länna Jakt och Fiske skrev jag. Kände faktiskt själv på det. Willey skulle ju ha ett att låna ut. Skulle det då inte passa. Han får ju tillbaks spöet helt varje gång.

Kommentera

Så liten är jag faktiskt inte. Det enda du lyckas vara större än mig på är vad det gäller magstorlek.
                  Trådstartaren kanske undrade över fabrikat. Tänkt på det?
                  Finns annars ett flertal butiker som säljer spön för under 500:-. Frågan är dock om de är okej eller inte. För att du bara känt på ett spö betyder det väl inte att funktionen är bra. Anser själv att man lär nog testa spöet fiskemässigt ett tag för att kunna avgöra om det är bra eller inte.

Nej, jag kallar det inte för påhopp det jag skrev. Lägg till ett fabrikat i ditt första svar och jag är beredd att hålla med dig.
                  Allting är relativt...

Kommentera

Jaså du är fabrikatfixerad. För mig är det viktigt att påvisa att saker inte går sönder eller inte är så dyrt. Typ Beast Master. Finns rätt många fabrikat där spöna inte går av i första taget. Bara att gå in på Sumpans, Länna, eller nåt annat ställe. Kostar inga förmögenheter. Speciellt om man ska låna ut det till nån annan. Det spöet kan då vandra i många år. Om det sen inte känns som värsta 2000 kronorsstickan får man väl ta då.

Kommentera

Föresten ordet besserwiesser är för kanske ett vanligt utryck. Men inte för mig. Det andas lite avundsjuka.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 958 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art