medvetet dumpa bly i vatten ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

medvetet dumpa bly i vatten ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av KG?
    Men det var ju egentligen det han gjorde.

Gjorde han?

Kommentera

Eftersom du tar upp det här med så svarar jag här också...

Forumet är just ett forum för diskussioner, man kan alltså snacka om vad somhelst...

Mitt svar till ditt PM:
      Hej Lennart, du kan inte precis kalla det för att hänga ut dig iom att informationen ligger tillgänglig på din/er hemsida, om det vore något personligt och privat kan du kalla det för att hänga ut.

Forumet är en till för diskussioner och detta var just en sådan. Saken blev dessutom utredd och jag har förstått att jag hade fel.
      Ursprungligen postat av team char
      fogelberg skulle du inte ha tagit reda på hur det funkade innan du hänger ut en person på ett allmänt forum?
      jag hittade informationen på din hemsida, är inte den ALLMÄN? du kanske ska lösenordskydda din hemsida om du tycker att det är till att hänga ut dig när man talar om saker som finns "öppet" där.
      Senast ändrad av fogelberg; 2005-12-23, 22:16.

Kommentera

Oavsett så har jag fått ett tips som jag ska testa till sommaren

Kommentera

Team char tog illa vid sig att jag ÖHT skapade denna posten utan att fråga honom först...

Så en gång för alla (snarare än en gång) Jag ber om ursäkt för min missuppfattning i det hela.

Vi har en yttrandefrihet i detta landet (än så länge) och vad jag gjorde var att yttra mig om något som jag tyckte var lite omoraliskt. Jag blev informerad ganska omgående att jag hade fel och detta har jag accepterat och bett om ursäkt för. Forumet är till för att man ska kuna ställa sina frågor öppet till massan och jag gjorde detta. Kunde gjort det direkt via PM men valde istället en öppen diskussion.

Kommentera

Ursprungligen postat av fogelberg
            Team char tog illa vid sig att jag ÖHT skapade denna posten utan att fråga honom först...

Så en gång för alla (snarare än en gång) Jag ber om ursäkt för min missuppfattning i det hela.

Vi har en yttrandefrihet i detta landet (än så länge) och vad jag gjorde var att yttra mig om något som jag tyckte var lite omoraliskt. Jag blev informerad ganska omgående att jag hade fel och detta har jag accepterat och bett om ursäkt för. Forumet är till för att man ska kuna ställa sina frågor öppet till massan och jag gjorde detta. Kunde gjort det direkt via PM men valde istället en öppen diskussion.
            Glöm det där. Formuleringen på hemsidan var som upplagd för frågor. Ingen större grej, dessutom ordentligt utredd nu. Nu vet många fler vad som avses med att att rycka av blysänket från gummisnodden. Det är väl sånt ett forum är för. Fråga och man får förhoppningsvis svar.

Kommentera

Jag har haft hjälp av det iallafall - nu vet jag en vettig metod för det här! Jag har funderat många gånger hur man ska blya ner sina wobblers på sommaren men tyckt att det vanliga paternostertacklet var lite klumpigt, så - tack!

Kommentera

varför inte låsa tråden efter 5 svar. redan då var tråden avslutad...

Kommentera

Ursprungligen postat av gösar
                  varför inte låsa tråden efter 5 svar. redan då var tråden avslutad...
                  För att moderatorerna kanske inte sitter och läser alla trådar alltid.

Kommentera

precis... moderatorer har mer att göra än att sitta och läsa varje tråd som skapas samt att trådskaparen inte har möjligheten att låsa tråden vilket är bra.

Kommentera

Att fästa bly på linan med gummisnodd är en gammal och beprövad metod.

Än bättre är att köpa ett antal Off Shore-klämmor till sina blytyngder. Montera ihop klämman och blyet med en fjäderring. Vid trolling släpper du sedan ut betet en lagom bit, klämmer på blyet på huvudlinan, och släpper sedan ut resten.

Förbered tex 10st 30-grams, 10st 60grams och 10st 90-grams, så har du till alla spön och kan variera beroende på fiskedjup, vindförhållanden etc. Kör du med de hårdaste röda kommer de inte att släppa under drillning. Det finns även Off Shore klämmor med en liten pigg i mitten av klämman, just avsedda för tillfällen då du inte vill att linan skall kunna glida ur klämman.

Att ha blyet monterat långt från draget och på ett sätt att du enkelt kan ta bort det är just för att slippa ha tungt bly som hänger och slänger runt linan i håvningsögonblicket. Trollar du gädda i någon insjö är det inget problem, detta är snarare än lösning för laxtrolling i Östersjön med explosiva fiskar upp mot 25 kilo och där sjön kan vara grov.

Hälsning Anders Krus
                      Bifogade filer
                      Anders Krus - www.skargardsfiske.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 070 visningar