Julhjälp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Julhjälp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Julhjälp!

hej fiskare

jag behöver ett ilsnabbt tips. tänkte ge min pappa en prenumeration på en fisketidning i julklapp. vilken är den bästa?
    han bor i jämtland, är 60 år och en genuin naturmänniska som främst fiskar för att han är kär i forsen, skogen och marken han är alltså inte så intresserad i catchy trendgrejer och liknande, utan kvalitet och fisk- och naturvärn är nog det viktigaste... för att ge en liten förklaring.

om någon har ett litet tips innan fredag skulle jag bli jättejulglad!

Ursprungligen postat av Kristina
    hej fiskare

jag behöver ett ilsnabbt tips. tänkte ge min pappa en prenumeration på en fisketidning i julklapp. vilken är den bästa?
    han bor i jämtland, är 60 år och en genuin naturmänniska som främst fiskar för att han är kär i forsen, skogen och marken han är alltså inte så intresserad i catchy trendgrejer och liknande, utan kvalitet och fisk- och naturvärn är nog det viktigaste... för att ge en liten förklaring.

Det där kan det nog finnas många olika åsikter om, men i din pappas fall så tror jag att Fiskejournalen är bästa valet av tidning. Jag prenumererar på den, Fiskefeber och Fiske för Alla och tror som sagt att FJ blir bäst.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kristina
      hej fiskare

Har du möjlighet att kolla i en välsorterad tidningshylla på tex ett bibliotek så tror jag du hittar ett bra svar utifrån vad du vet om din fars fiskevanor.

Om han gillar flugfiske mest av allt är valet lätt då måste det bara bli Flugfiske i Norden!

Fiskejournalen är nog annars den mest allsidiga tidningen men den har inte samma tilltalande layout som de övriga tidningarna.
      En annan mera mogen tidning där även flertalet metoder kommer med är Fiske För Alla.
      Fiske feber är en ny och ungdomlig tidning för dem som gillar äventyrliga fisken. Den innehåller oftast snofsiga reportage om de nyaste metoderna och häftigaste fiskeplatserna. Här har du fiskets drömfabrik i sin häftigaste kulör.

Kolla alltså främst tidningarna ovan!

Det finns ytterligare en tidning med lite fiske i och det är Jaktmarker och Fiskevatten. Där är det upp mot 90% jakt.
      Fiskejournalen och Fiske För Alla är mina solklara favoriter men annonserna är klatchigare i Fiskefeber. Flugfiske är inte min grej.

Men gillar din pappa fiske kommer han att bli glad åt allihop eller vilken han nu får.

God jul på dig!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Personligen skulle jag rekommendera Fiskejournalen till din far om han är mer traditionell i sitt fiske och inte bryr sig om de senaste trenderna, de är en gammal klassisk tidning som varit med ett bra tag och skriver om lite av varje. Fiske-feber är den nyaste tidningen men mitt intryck av dem är att de är lite mer trendinriktade och "flashiga" än de andra tidningarna.

Här är några länkar till olika fisketidningarn. De tre första är de "stora" tidningarna som skriver om olika typer av fiske (spinn, flugfiske, mete, havsfiske etc), men gillar din far enbart flugfiske i forsarna så är nog den sista länken (Flugfiske i Norden) det bästa alternativet eftersom den enbart handlar om flugfiske.

Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

tack snälla ni för hjälpen och länkarna. trodde inte det fanns så många, nu återstår bara att bestämma mig. det ligger mellan fiskejournalen och flugfiske.

riktigt god jul och gott fiske till er!!
          (gärna i Långan... )

Kommentera

kunde inte bestämma mig, flugfiske i norden var ju så fin, gedigen och med massa läsning.. så han får ett ex av den och fiskejournalen så får han bestämma själv bäst så.

tusen hjärtliga tack igen!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
            14 svar
            3 123 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg uditsen