Blir det lika mkt fiske året runt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blir det lika mkt fiske året runt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blir det lika mkt fiske året runt?

Fiskar ni året runt? Själv har jag märkt att jag tar ett uppehåll i stort sett hela hösten. Det blir bara några sporadiska turer ner till bäcken, kanske också nån gäddfisketur, men annars blir det inte mkt. Sitter mest å väntar på isen
    Har ni någon period på året då det inte blir så mkt fiske?

Nu har jag tänkt lite på detta och kom fram till att jag fiskar minst när det är som varmast på sommaren, juli/augusti. Varför? Hatar mygg och fisken nappar så klart bäst i mörker när dom vidriga små blodsugarna är framme men det är klart att det blir enstaka fiskepass då också.

Kommentera

Tiden som är nu är väll den det blir minst på. Ingen is ännu som man kan tat sig ut och efterssom det alltid är kolmörkt när man kommer från jobbet blir det inga pass i veckarna förutom något enstaka lakemetespass. Blir oxå ett å annat gäddmete på helgerna där det finns möjlighet.
      http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

försöker fiska året runt, men det blir ju lite mindre på vintern

Kommentera

Ursprungligen postat av Adam R
          Fiskar ni året runt? Själv har jag märkt att jag tar ett uppehåll i stort sett hela hösten. Det blir bara några sporadiska turer ner till bäcken, kanske också nån gäddfisketur, men annars blir det inte mkt. Sitter mest å väntar på isen
          Har ni någon period på året då det inte blir så mkt fiske?
          För mig så blir det oftast ett uppehåll från slutet av okt till feb ca... brukar bli lite rödingpimpel då+lakfiske, och ju längre vi kommer mot mars-april, så blir det mer och mer abborrpimpel+en del gäddangelfiske:-) annars fiskar jag mycket resten av tiden på året.

Kommentera

Det enda som styr mitt fiske är tiden, ingen årstid styr mitt fiske utan när det finns tid och lust så fiskar jag
            Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Brukar inte fiska så mycket i augusti, av någon anledning tappar jag alltid motivationen denna månad. Samt denna period när isarna börjar lägga sig men fortfarande inte håller.

Kommentera

Ursprungligen postat av GösMicke
                Brukar inte fiska så mycket i augusti, av någon anledning tappar jag alltid motivationen denna månad. Samt denna period när isarna börjar lägga sig men fortfarande inte håller.
                Det är sant, när isarna varken bär eller briser brukar vara en slak period men finns ju möjlighet att putsa på prylarna då

Du sitter på jobbet nu misstänker jag
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
                  Det är sant, när isarna varken bär eller briser brukar vara en slak period men finns ju möjlighet att putsa på prylarna då

Du sitter på jobbet nu misstänker jag
                  Jajemen sitter på jobbet och laddar mentalt inför pimpelpremiären på söndag eller måndag.

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta
                    Tiden som är nu är väll den det blir minst på. Ingen is ännu som man kan tat sig ut och efterssom det alltid är kolmörkt när man kommer från jobbet blir det inga pass i veckarna förutom något enstaka lakemetespass. Blir oxå ett å annat gäddmete på helgerna där det finns möjlighet.
                    Precis, det är mörkret som hindrar mer fiske under denna årstid. Hade det varit ljust på kvällarna även under vintern hade jag fiskat lika mycket året om. Men som verkligheten ser ut så är det under okt-mars som det blir minst fiske.

Sommaren är ju ingen höjdare för en gäddgalning som mig, men då har man ju som tur är gösen som kan jagas även på vardagskvällar/nätter.

/Martin

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 121 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art