VAd är det med alla här - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VAd är det med alla här

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Johannes R, visst kan vi äldre ha fel, tacka för det. Är fortfarande vetegirig på allt som handlar om fiske. Är det nån yngre som har nåt matnyttigt att komma med. Då snappar jag upp det direkt. Ska nog sålla ut några sopkort man lagt in he he.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ja men ni som klagar på att folk klagar klagar självklart inte på att folk ger tips och kritik som är vettigt. tillexempel tips hur man om man nu önskar att släppa tillbaka sin fisk, minimerar dödligheten. eller hur man tar bättre foton av sin fångst. det är ju det som är det bra med sidan. så var inte så känsliga ( alla de som ger kritik och de som tar den)
      Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Ursprungligen postat av Johannes R
        Man vet ju nästan alltid att det är samma person ändå eftersom att det så lätt märks på sättet personen skriver. Som Unregistered11 t.ex.

Sen Gösar när det gäller att vara torr bakom öronen kan jag som 16åring medela att det är illa med dubbelmoral, att man har stor bokstav efter punkt och att man bara ska ha tre st punkter...
        Johannes / Vill bara påtala skillnaden. Jag är inte Unregistered11 som tjafsade i Tavata-tråden...

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
          Bra då att du bryter mönstret och är positiv...
          He he he, bra där KG ;-)
          gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Man vet ju nästan alltid att det är samma person ändå eftersom att det så lätt märks på sättet personen skriver. Som Unregistered11 t.ex.

Sen Gösar när det gäller att vara torr bakom öronen kan jag som 16åring medela att det är illa med dubbelmoral, att man har stor bokstav efter punkt och att man bara ska ha tre st punkter...
            om man ska skriva korrekt svenska med punkter och stor bokstav , då är man nog inte på rätt forum, eller något forum alls...jag skiter fullständigt i att skriva "rätt" på ett forum.
            Senast ändrad av gösar; 2005-12-14, 22:15.

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered11
              Jaså, ska man försöka göra en så bra c&r som möjligt. Detta var då väldigt intressant att höra från DIG gösar då du i mina öron är känd som han som c&r fiskar med HUGGKROK och dessutom tycker det är försvarsbart.

Sen är det inga besserwisser fasoner direkt att påpeka att en huggkrok inte passar in i ett c&r sammanhang...(ifall det var det du tänkte på med alla påhopp du fick av din bild du laddade upp...)

Mvh
              sitter huggkroken i läppen så är det inga problem att släppa tillbaka...jag personligen släpper aldrig i fisk som blöder.. oavsett vart ifrån och hur mycket.. det finns vida diskussioner om lipgrip och om hur dåligt det är mm...

jag tycker personligen och det står jag för att huggkrok funkar kalas och skadar fisken mycket lite, då pratar jag om 4-6 spön ute vid trolling och att fisken måste upp fort och i snabbt...är man själv så funkar detta superbra....men men .. alla har olika former och ideér hur man tycker det går bäst.....tycker man en sak funkar bra så kör man på det... är man så förbannat känslig och är rädd för att skada fisken säger jag som jag sagt innan , byt hobby.....

kan ta kritik men ibland blir det för mycket, har fiskat längre än många som kritiserar är gamla, och det som är jävligt irriterande är att de tror sig veta allt om allt...

såg i en tråd som en kille skrivit. lycklig om hur han fått en fisk... han skrev på ett svårläst sätt.... många fina kommentarer gratulationer mm... sen var det bara någon stålle som skrev "svår läsning" och inget mer...svinigt tycker jag....

även en annan tråd när en kille lagt upp fisken på stenen, med ett underlag så fisken inte skulle ligga direkt mot stenen..man kunde urskilja att fiskens stjärt låg en aning på sten... direkt var någon framme och gnällde på det.. men va faan!!!!./robban
              Senast ändrad av gösar; 2005-12-14, 22:17.

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered 1
                Johannes / Vill bara påtala skillnaden. Jag är inte Unregistered11 som tjafsade i Tavata-tråden...

Haha då tar jag tillbaka mitt påstående, det ÄR svårt att skilja jag trodde nämligen att det var samma person!

Kommentera

Ursprungligen postat av gösar
                  om man ska skriva korrekt svenska med punkter och stor bokstav , då är man nog inte på rätt forum, eller något forum alls...jag skiter fullständigt i att skriva "rätt" på ett forum.
                  Det är en väldigt konstig åsikt då det är mycket svårare för alla andra att förstå vad du menar. Det finns visserligen som dom skriver mycket värre än du men ändå.

Kommentera

Det är en väldigt konstig åsikt då det är mycket svårare för alla andra att förstå vad du menar. Det finns visserligen som dom skriver mycket värre än du men ändå.
                    förstår du inte vad jag skriver, då är det nog inget fel på min text.. snarare fel någonstans på dig..

vet inte om (" Det finns visserligen som dom skriver mycket ") är korrekt svenska heller..

Kommentera

Ursprungligen postat av gösar
                      Alla skriver väl som det passar dem själva?! Eller menar du att, bara för att detta är ett forum så får ingen skriva på korrekt svenska? Är det din åsikt bara för att du själv inte kan eller orkar skriva hyfsat vårdat? Jag värdesätter ett vårdat språk och skulle hellre sparka ut "slarvpellarna" än de som skriver korrekt. Ibland är det svårt att läsa vad en del skriver, på grund av slarvigt språkbruk. Kan det inte vara så att du är avundssjuk ?

// Anders
                      gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 070 visningar