VAd är det med alla här - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VAd är det med alla här

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Den här sidan hade varit fruktansvärt tråkig om alla hade samma åsikter..
    Visst kan man ifrågasätta en del gnäll men oftast tycker ja det finns en anledning till att det blir gnäll. Håller med en av ovanstående här att det är inte så kul att se en bild på en för längesen fångad fisk. Likaså 4-5 bilder ur omöjliga vinklar på samma fångst. Men som sagt, olika åsikter......
    Blev ju lite gnäll av det här mé

Kommentera

Ursprungligen postat av Ari
      Tycker att det är helt i sin ordning med lite klagomål, med tanke på hur mycket skitbilder sidan fylls med. Är översållat med bilder på "nyaste busterjerken som någon har i sin samling" - bilder, eller skitiga gäddor på 9 hekto. Bilder som dem flesta inte har något intresse att titta på och som bara fyller det redan överfulla fotoalbumet. Tycker att man kan tänka efter en extra gång innan man postar sina bilder. Är det här en bra bild, skulle folk finna den intressant, snygg eller rolig att titta på? Är så jäkla trist när folk bara postar alla bilder som man tog senast med kameran. Meningslösa ting som en hög med betesboxar osv. Sådana bilder ids man ju inte ens titta på.
      Gött Ari. Håller med dig fullständigt.. Såna bilder e som gjorda för att plockas bort..
      I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

jo det blir en del klagande tycker jag med.. det förstörde en tråd av mig. mycket bessewisser fasoner på vissa.. frågan är ju om de är torra bakom öronen ännu, brukar vara yngre(14-18) folk på forum som är snabba att glappa med sina trutar utan att tänka sig för........

läste i en gammal sportfiske om C&R fiske.. det stod kortfattat... ska man bedriva C&R ska man veta varför man gör det och om det är för fiskens bästa ....

alltså. många bara slänger tillbaka fisken, så lyckliga att de släppt tillbaka för att sedan finna fisken ruttnade i någon vik senare... tänk på det...
        Senast ändrad av gösar; 2005-12-13, 23:57.

Kommentera

Ursprungligen postat av gösar
          jo det blir en del klagande tycker jag med.. det förstörde en tråd av mig. mycket bessewisser fasoner på vissa.. frågan är ju om de är torra bakom öronen ännu, brukar vara yngre(14-18) folk på forum som är snabba att glappa med sina trutar utan att tänka sig för........

läste i en gammal sportfiske om C&R fiske.. det stod kortfattat... ska man bedriva C&R ska man veta varför man gör det och om det är för fiskens bästa ....

alltså. många bara slänger tillbaka fisken, så lyckliga att de släppt tillbaka för att sedan finna fisken ruttnade i någon vik senare... tänk på det...
          Jag tycker snarare problemet är att folk verkar ha allmänt svårt att ta kritik, exempelvis dåliga bilder är ju inte speciellt roliga. Kan man inte ta åt sig kritik när man använder omoderna metoder för att landa gäddor så är man också för ömhudad anser jag. I dom flesta fall kommer inte påpekanden för att jävlas med personer utan snarare för att upplysa om korkat beteende. Det får man kanske ta på ett sånt här forum. Däremot får det förstås inte ske på ett osakligt och dumt vis.

Kommentera

Ursprungligen postat av gösar

Jaså, ska man försöka göra en så bra c&r som möjligt. Detta var då väldigt intressant att höra från DIG gösar då du i mina öron är känd som han som c&r fiskar med HUGGKROK och dessutom tycker det är försvarsbart.

Sen är det inga besserwisser fasoner direkt att påpeka att en huggkrok inte passar in i ett c&r sammanhang...(ifall det var det du tänkte på med alla påhopp du fick av din bild du laddade upp...)

Mvh

Kommentera

Vad som är mer tråkigt är alla som skriver in känsliga forums inlägg eller svarar utan att vara inloggade,
              då är ju frågan om man vågar stå för vad man tycker.

Kommentera

Anonymiteten är ju densamma med eller utan inloggning.

Tycker för övrigt att dom som svarar oregistrerat ofta har bra saker att säga.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskbil
                  Vad som är mer tråkigt är alla som skriver in känsliga forums inlägg eller svarar utan att vara inloggade,
                  då är ju frågan om man vågar stå för vad man tycker.
                  Man vet ju nästan alltid att det är samma person ändå eftersom att det så lätt märks på sättet personen skriver. Som Unregistered11 t.ex.

Sen Gösar när det gäller att vara torr bakom öronen kan jag som 16åring medela att det är illa med dubbelmoral, att man har stor bokstav efter punkt och att man bara ska ha tre st punkter...

Kommentera

Ursprungligen postat av Johannes R
                    Man vet ju nästan alltid att det är samma person ändå eftersom att det så lätt märks på sättet personen skriver. Som Unregistered11 t.ex.

Sen Gösar när det gäller att vara torr bakom öronen kan jag som 16åring medela att det är illa med dubbelmoral, att man har stor bokstav efter punkt och att man bara ska ha tre st punkter...
                    Jag tror inte Gösar menade med "torr bakom öronen" var att man skall skriva på korrekt gramatisk svenska, utan snarare hur man uttrycker sig. Många kan ha problem med stavning/gramatik även om de är betydligt äldre än sexton.
                    Det handlar som sagt snarare om HUR man uttrycker sig, som ex "din ***** idiot" "förstår inte hur den ***** kan vara så dum" kommentarer som inte alls hör hemma på ett forum på internet. Problemet är nog att många, inte BARA yngre, har problem med HUR de uttrycker sig. Dvs det behöver inte alltid vara fel på åsikterna men tala med personen ifråga på exakt samma sett som om du hade stått och pratat med honom i verkligheten.

Att vissa klagar mer än andra det är väll bara leva med, det är ju ändå många olika personer som är aktiva här. Som andra även sa så vore det ju jäkligt trist om alla tyckte samma, då skulle det bli ganska dött efter ett tag.

Klart det är ok att folk klagar på bilder etc, i en viss utstreckning. Om man inte gillar en viss typ av bilder behöver man inte gå in på varje enskild bild och kommentera det. Lägg istället upp bättre bilder själva och titta inte på de ni inte gillar.
                    Skall ni klaga/ge tipps etc (som i många fall är bra och behövligt) så gör det på ett moget sätt annars kan det kvitta.
                    Senast ändrad av trashmasta; 2005-12-14, 14:22.
                    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av Foppa utan lösenord
                      Det folk har klagat på, i alla fall på siståne, är ju inte klubbade gäddor. Utan faktumet att många bilder är totalt värdelösa. Bilder på döda, torra, smutsiga fiskar blir oundvikligen MYCKET sämre än bilder på nyupptagna fiskar. Om de sedan slogs ihjäl efter det är en annan sak.

Givetvis förekommer även en del C&Rrelaterade kommentarer, men dessa har minskat väldigt mycket i antal.
                      Håller med, folk är ?för dumma? för att inse att det är just det dom får pikar för.

Vad är det som är så farligt med att våga säga vad man tycker? Något jag saknar att flera här inne gör. Att sedan många här inte kan ta kritik för en bild. (KRITIKEN GÖR ATT KOMMANDE BILDER BLIR BÄTTRE!) tycker jag är rätt skämmig, det är ju trots allt vuxna människor. Många "försvarar sig" med ett personangreep, något som är ännu mera pinsamt!

Sedan kan jag hålla med om att "standarden" på FS gått neråt, och det är p.g.a kassa bilder/meningslösa trådar m.m
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 234 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art