Ursprungligen postat av Unregistered37
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
VAd är det med alla här
Collapse
X
-
Denna tråden blir ju bara mer och mer spännande hela tiden. Om man tar bort ungefär 97% av tråden och sorterar lite, står där faktiskt några vettiga saker. Här följer vad jag tycker i detta sammanhang.
1 huggkrok, inte bra
2 lipgrip, bra
3 håv stor finmaskig utan knutar bättre
3 gälgrepp bäst eller nackgrepp på mindre gäddor.
Lite variation beroende på fiskeplats, dock så använder jag aldrig huggkrok och skulle inte få för mig det heller.
Skål på er
Kommentera
-
(KalleTking)
-
Fjöööööööööööööööllll ååååååå......."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
ja. vad säger man . jag ger upp diskussionen..
ska ut imorgon bitti och fiska gädda.. som jag alltid gjort och alltid kommer göra...
släppa tillbaka när jag vill och bonka om jag vill...använda de verktyg jag vet funkar bäst och som jag tror är bäst för fisken kontra smidighet och snabbhet, och det tänker jag fortsätta med tills jag ser bevis läggas upp för det motsatta ,och då menar jag inte massa dribbel från flodebanas tonårstrut!!!!!!
trevligt fiske på er..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodeLänka bilden med högen på av bågar jag lagt upp, snälla?
VARENDA båge åts (inte direkt av mig själv) utan av grannar och vänner med glädje! (Konstigt nog). Vad är fel med det?!
För det andra har "gödisslakten" en väldigt ironisk ton, men bok den ligger ett start tycke om att Regnbågen knappst räknas som fisk.
Ungefär som att man avlivar sjuka djur för att bespara dem plåga. (Har fått många firrar med sönerskavda käftar, knappt en fena på kroppen o.s.v.
I mina ögon är det fiskplågeri på allra högsta nivå!
Säkert jättefin inkörsport för många, men det går inte att bortse från ovanstående.
Att man under varje bild av en regnbåge måste skriva FINA FENOR är SJUKT.
Varför gör man inte det under varje abborre? För alla 99,9% av abborrarna har 100%;iga fenor. Ellerhur? Att regnbågen har blivit den fisk i Sverige den är idag tycker jag är skämmigt! Varför inte satsa på ett mindre antal och friskare fiskar? Ja just det...
Ingen kritik är personligt riktad mot dig så ta ej åt dig...
Bara det att jag tröttnat totalt på alla svenssonfiskare som tror dem vet precis allt. Och inte kan ta kritiken för att utveckla sitt fiske...
Fegar du ur bananen ? Du har ju tagit bort grisbilderna.
Men här finns högarna:
http://66.249.93.104/search?q=cache:pM3XAK5DCB8J:www.fiskesnack.com/fotogalleri/showimage.php%3Fiid%3D12011%26cid%3D16%26sort%3Dda te++Kill+them+allllll!&hl=sv&lr=lang_sv
google är min vänkalleh
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gösarja. vad säger man . jag ger upp diskussionen..
ska ut imorgon bitti och fiska gädda.. som jag alltid gjort och alltid kommer göra...
släppa tillbaka när jag vill och bonka om jag vill...använda de verktyg jag vet funkar bäst och som jag tror är bäst för fisken kontra smidighet och snabbhet, och det tänker jag fortsätta med tills jag ser bevis läggas upp för det motsatta ,och då menar jag inte massa dribbel från flodebanas tonårstrut!!!!!!
trevligt fiske på er..
Kommentera
-
Fan vad bra det va.... Smoke on TW blev Snööööööööö över fjället..... Tom Robinson 2468 Motor W blev 2468 Bäverhojt....... å jag blev som bulten från Booo, jag han är glad å goooooo."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 077 visningar
1 gilla
|