VAd är det med alla här - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VAd är det med alla här

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av grindpalm
    Barramundi kanske?
    Visst var det barramundi. Men att det bara skulle gälla den fiskarten är jag inte lika säker på som Unreg 37 verkar vara. Däremot utfördes undersökningen på just den arten. Anser det inte alltför otänkbart att även en tung gädda kan skadas av vertikala lyft.

Kommentera

• Ursprungligen postat av KG?
      Visst var det barramundi. Men att det bara skulle gälla den fiskarten är jag inte lika säker på som Unreg 37 verkar vara. Däremot utfördes undersökningen på just den arten. Anser det inte alltför otänkbart att även en tung gädda kan skadas av vertikala lyft.
      Det tror jag definitivt att den kan bli, käkbenet är ju inte alls gjort för att bära upp hela kroppen. Det sliter nog antagligen på muskelfästen, senor m.m. Därför är det ju jättebra att ha en hand under när man lyfter den. Gälgreppet är väl inte mindre skonsamt? Det belastar ju samma delar.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flode.Shule
        Ja, visst är det ! Disskussionen leder säkerligen till att flera tänker om ang. deras C&R metoder.

Men alla jävla svenssonfiskare inser inte detta.

dags att starta ett seriöst "specimen" forum med "invite" där man tillåts disskutera seriösa saker utan att bli idiotförklard?
        Tycker du att det är konstigt att du blir idiotförklarad???

Flode: Många "försvarar sig" med ett personangreep, något som är ännu mera
        pinsamt!

Flode: "Håller helt med, kan säga att jag fiskat gädda hyffsat seriöst i två år och jag kan ändå följaktligen mera om C&R än dig Gösar"

Flode: "Sluta vara så egoistiska och tänk på fisken istället!"

Flode: "Att fiska och tänka på gäddornas bästa är INTE två olika saker! När skall du fatta det?"

Flodebanan
        2005-07-15 16:06:53 Kill them allllll!

Flodebanan
        2005-07-29 09:42:29 Grattis till GÖDISARNA

Flodebanan
        2005-09-04 11:13:01 Grattis till två präktiga GÖDGRISAR , slakta på

Flodebanan
        2005-07-29 17:23:22 Tror Joni fick 19 med dödade bara 17 ? ;/ Linu_z jag ver EJ med då kortet togs Har dock gunderat på att lägga upp bilden...

Det där med dubbelmoral, och personangrepp och att kunna ta kritik utan att bli förbannad verkar du vara väldigt duktig på själv...

Kommentera

• Jepp barramundi var det överlevde visst inte c&r därför kollade dom upp den.
          Har för mig att dom svalt ihjäl kunde inte äta efter skadan som blev när dom lyftes lodrätt.
          Någon som sett något liknade när det gäller gädda för då får man nog se upp med både gälgrepp och huggkrokar.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Ari
            Fattar inte vad det är för flod av oreggade ordbajsare som har invaderat den här sidan!? Svårt att få grepp om vem som är vem och vilken unregistered har skrivit vad. Följden blir iaf. för mig att jag helt enkelt skiter i att läsa dem inläggen. Bergman kanske borde införa regtvång om man vill posta inlägg i forumet?
            Mmm, men sedan snacket om att man vill vara anonym... Man är väl lika anonym reggad som oreggad
            Kanske lättare att banna folk från sidan när man är reggad, vad vet jag... Kanske dags att ge ut några varningar.

Kommentera

• ...jag håller med Ari, det blir lixom lite konstigt med en person som inte identifierar sig... oavsett vad denne skriver, dvs om man håller med eller ej. Kanske en bra idé att ha regg krav men samtidigt kanske lite fånigt, vill man inte visa vem man är så kan man ju regga flera nick. Det är inte många som kör med eget namn, det finns både för o nackdelar med det, jag är ganska bekant med båda...
              "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

• Nu kommer skjutsen, ska på Pistvakt & Pjäx Pistols, julbord med tillbehör... kanske är full o glad i natt o postar några vä genomtänkta inlägg...
                "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                "Keep it simple"

//Jan O
                www.fisheco.se
                www.brofiske.net
                www.magazinefisheco.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flode
                  Om du läste tråden som "ballade ur". Så fattar du det hela.

Han ansåg att huggkroken var det enda rätta i alla lägen. Och "alla andra" försökte övertyga honom att använda t.ex. händerna för att landa fisken.

Att landa en fisk med händerna måste helt enkelt vara överlägset en huggkrok i underkäken som kan riva sönder hela munnen.

Vetenskapliga bevis behövs knappast i det läget, det är något man förstår om man använder lite sunt förnuft.
                  Varför ställde du frågan (Fortsätt gärna, påståenden utan belägg?) öht.

Måste sluta disskussen nu det är inte populärt att skriva oreggat längre så jag gör dom tillfreds och slutar med det nu förstår att det blir lite rörigt att hålla reda på som Ari säger.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jan O
                    Nu kommer skjutsen, ska på Pistvakt & Pjäx Pistols, julbord med tillbehör... kanske är full o glad i natt o postar några vä genomtänkta inlägg...
                    Brukar sluta bra, ha det så kul

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jan O
                      Nu kommer skjutsen, ska på Pistvakt & Pjäx Pistols, julbord med tillbehör... kanske är full o glad i natt o postar några vä genomtänkta inlägg...
                      Jag kommer nog också hem lite "glad". Vi kanske kan växla genomtänkta inlgg med varandra?...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 116 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art