VAd är det med alla här - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VAd är det med alla här

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Unregistered222
    "Världsrekord i missförstånd mode on"
    Haha, slänger du in vobblers med krokar i käften på alla dina kompisar och plågar skiten ur dom med?
    "Världsrekord i missförstånd mode off"

Tycker att det börjar låta lite perverst på nåt vis hela C&R grejen, låt fisken vara kvar i sjön istället om ni mår så dåligt av att se den plågas eller kom på ett annat sätt att locka den fram till båten utan att riskera att krokar fastnar i ögonen och lite varstans. Det kanske skulle gå att släpa en mört utan krok på ytan fram till båtkanten för att sen plötsligt dyka fram o greppa Gäddan ;-) ,men det är klart att mörten mår ju inte så bra av det :-(
    Dom flesta jag känner släpper tillbaks fisken dom inte ska ha utan att göra nån grej av det, men här ska det ryggdunkas så fort någon släppt tillbaks en fisk eller spys galla om man har bonkat den.
    Sunt förnuft är det som gäller när man fiskar!
    Människan har alltid bonkat fisk och kommer alltid att göra det om behov finns, men en del verkar tro att fisk som ligger i butiken växer på träd och att det är bättre att släppa tillbaks och handla i affären istället om man nu äter fisk?
    Vill man ha fisk till middag, bonka fisken (kompisen) så enkelt är det!
    C&R eller inte. Om man väljer C&R , varför inte göra det så bra som möjligt?

Det är det jag inte förstår, folk som väljer C&R men skiter i att behandla fisken så bra dem kan t.ex. p.g.a lathet (orkade int eta med avkrokningsmattan) eller rädlsa(tänk om man får några rispor vid ett gälgrepp?).

Kommentera

• Ursprungligen postat av Christofer
      Nu har jag läst igenom hela den här tråden, fattar faan inte hur jag orkade! Men det är fredag förmiddag och jobba är jag inte så sugen på så jag fastnade här... MEN läs ovan vad den som startade tråden ville, och läs sedan hela tråden.... Hmmm det är fan otroligt!! Det ska klagas åt höger och vänster, har ni inget bättre för er? Den här tråden har växt fortare än någon annan tråd här på FS senaste veckan, och den handlar bara om klagomål och sura miner mot varandra. Nä för fasen, gör nått vettigt istället, typ åk ut och fiska med er. Det skulle jag göra om jag inte satt inlåst på kontoret!
      Det är fan helt jävla otroligt att alla "Svenssonfiskare" här inte kan fatta att kritiken är posistv för eran behandling av fisken. Men det verkar som det finns ytterst få här inne som verkligen bryr sig om fisken !?

Tragiskt men tydligen sant ? Svensson är ju Svensson, ingen ide att ens försöka övertala dem utan att dom blir "sura".

Det är ju inte precis första gången...

Kommentera

• Ursprungligen postat av grindpalm
        Jag kallar det diskussion... gnällspik...
        Ja, visst är det ! Disskussionen leder säkerligen till att flera tänker om ang. deras C&R metoder.

Men alla jävla svenssonfiskare inser inte detta.

dags att starta ett seriöst "specimen" forum med "invite" där man tillåts disskutera seriösa saker utan att bli idiotförklard?

Kommentera

Angående Flodebanans inlägg och ibland lite väl tröttsamt arga tonläge. Jag tycker överlag att det är bra med kommentarer och att beivra onödiga inlägg men det måste hållas på en vettig nivå. Jag tycker att den bäste herr Flode kan lugna ner sig lite i allt sitt snack om "respekt för fisken".

Jag fiskar en del regnbåge så jag tittar ibland igenom fotoalbumet här på FS, här nedan följer ett antal citat från herr Flode som finns bland bilderna på bonkade regnbågar, oftast är det dessutom betydligt fler än vad någon orkar äta på bilderna. Inplanterad regnbåge är till för Put and TAKE, jag vet men kom inte och snacka om respekt för levande varelser:

Flodebanan
          2005-07-15 16:06:53 Kill them allllll!

Flodebanan
          2005-07-29 09:42:29 Grattis till GÖDISARNA

Flodebanan
          2005-09-04 11:13:01 Grattis till två präktiga GÖDGRISAR , slakta på

Flodebanan
          2005-07-29 17:23:22 Tror Joni fick 19 med dödade bara 17 ? ;/ Linu_z jag ver EJ med då kortet togs Har dock gunderat på att lägga upp bilden
          För faan Bananen, det är ju som att hälla vatten på en gås när man kritiserar dig. Läs mitt inlägg ovan och förklara var i dessa kommentarer jag kan utläsa att de är skrivna av en "seriös" fiskare som har 100% respekt för levande varelser. Ta dina avkrokningsmattor och hullinglösa krokar du använder på gäddor, mörtar m.m. och kör upp dem i arslet!!! Vad i din värld är det som ger dessa fiskar en högre rätt till att behandlas på ett seriöst sätt än en odlad regnbåge, eller gödgris om du föredrar det, som skall bonkas till varje pris för att du sedan ska ta bilder på dem där de ligger skitiga i stora högar?

Svenssonfiskare får du gärna kalla mig om du mår bra av det. Men vad jag vet så har vi aldrig träffats och du har inte en aning om vem jag är eller vad jag kan om fiske! För din info så har jag fiskat i över 25 år, alltid praktiserat skonsam C&R på fisk jag inte har för avsikt att äta upp själv och anser att all fisk, oavsett art, skall behandlas korrekt och seriöst.

Starta du upp ditt "ett seriöst "specimen" forum med "invite" där man tillåts disskutera seriösa saker utan att bli idiotförklard?" och fortsätt lägga upp dina fina bilder på högar av regnbåge där!!!!

Kommentera

• Jo du forumbanen varför tar inte dom som du kallar svennar åt sig av din kritik är dom dumma eller?
            Men jag skall göra det lätt för dig är man dryg och kommer med påståenden som det inte finns några som helst belägg för så lär ingen bry sig om det.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flode.Shule
              dags att starta ett seriöst "specimen" forum med "invite" där man tillåts disskutera seriösa saker utan att bli idiotförklard?
              Det bästa du "sagt" nånsin Gör det så slipper vi dig här i fortsättningen
              kalleh

Kommentera

För faan Bananen, det är ju som att hälla vatten på en gås när man kritiserar dig. Läs mitt inlägg ovan och förklara var i dessa kommentarer jag kan utläsa att de är skrivna av en "seriös" fiskare som har 100% respekt för levande varelser. Ta dina avkrokningsmattor och hullinglösa krokar du använder på gäddor, mörtar m.m. och kör upp dem i arslet!!! Vad i din värld är det som ger dessa fiskar en högre rätt till att behandlas på ett seriöst sätt än en odlad regnbåge, eller gödgris om du föredrar det, som skall bonkas till varje pris för att du sedan ska ta bilder på dem där de ligger skitiga i stora högar?

Svenssonfiskare får du gärna kalla mig om du mår bra av det. Men vad jag vet så har vi aldrig träffats och du har inte en aning om vem jag är eller vad jag kan om fiske! För din info så har jag fiskat i över 25 år, alltid praktiserat skonsam C&R på fisk jag inte har för avsikt att äta upp själv och anser att all fisk, oavsett art, skall behandlas korrekt och seriöst.

Starta du upp ditt "ett seriöst "specimen" forum med "invite" där man tillåts disskutera seriösa saker utan att bli idiotförklard?" och fortsätt lägga upp dina fina bilder på högar av regnbåge där!!!!
                Länka bilden med högen på av bågar jag lagt upp, snälla?

VARENDA båge åts (inte direkt av mig själv) utan av grannar och vänner med glädje! (Konstigt nog). Vad är fel med det?!

För det andra har "gödisslakten" en väldigt ironisk ton, men bok den ligger ett start tycke om att Regnbågen knappst räknas som fisk.

Ungefär som att man avlivar sjuka djur för att bespara dem plåga. (Har fått många firrar med sönerskavda käftar, knappt en fena på kroppen o.s.v.
                I mina ögon är det fiskplågeri på allra högsta nivå!

Säkert jättefin inkörsport för många, men det går inte att bortse från ovanstående.

Att man under varje bild av en regnbåge måste skriva FINA FENOR är SJUKT.
                Varför gör man inte det under varje abborre? För alla 99,9% av abborrarna har 100%;iga fenor. Ellerhur? Att regnbågen har blivit den fisk i Sverige den är idag tycker jag är skämmigt! Varför inte satsa på ett mindre antal och friskare fiskar? Ja just det...

Ingen kritik är personligt riktad mot dig så ta ej åt dig...

Bara det att jag tröttnat totalt på alla svenssonfiskare som tror dem vet precis allt. Och inte kan ta kritiken för att utveckla sitt fiske...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Unregister
                  Jo du forumbanen varför tar inte dom som du kallar svennar åt sig av din kritik är dom dumma eller?
                  Men jag skall göra det lätt för dig är man dryg och kommer med påståenden som det inte finns några som helst belägg för så lär ingen bry sig om det.
                  Fortsätt gärna, påståenden utan belägg?

Kommentera

• Jag kan börja med kritik som du påstår att svennar inte kan ta vad har du för belägg för det eller är det bara för att DU inte tycker att dom lyssnar på din kritik.

Skrivet av dig (Håller helt med, kan säga att jag fiskat gädda hyffsat seriöst i två år och jag kan ändå följaktligen mera om C&R än dig Gösar)
                    Vad har du för belägg för det eller är det något som DU tycker eller tror.

Att du forumbananen tycker eller tror något det är varken fakta eller att ha belägg för något utan bara vad DU tycker eller tror dig veta.
                    Nu är då frågan kan du ta kritik eller är du lika hopplös som du tycker att svennar är.

Kommentera

• Angående det här som har varit uppe innan att alla är "världsmästare" så är det väl ganska självklart om man tänker efter. Man gör ju det som man tror är bäst och då blir man ju också bäst. Men sen så tycker ju inte alla lika.

Och sedan angående lipgrip vs. huggkrok så var det uppe att lipgripen skadar lika mycket och det är FEL. Med lipgrip får man oftast inga jack i läppen på gäddan. Lippgripen snurrar med gäddan vilket motverkar att käkbenet knäcks om gäddan vrider sig. Lipgripen har en såkallad "våg" som har en dämpande effekt på gäddans knyckar. Altså är det bättre att använda en lipgrip men det är inte bäst eftersom att den också belastar gäddans käke.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 234 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art