Fler än jag som tycker att balanspirkarna har fastnat i samma utförande alldeles för länge. Först borde det sättas på lite större krok. Och som har lite bättre gap och greppförmåga. Och sedan i lite bättre kvalite. Och sedan som nu bara limmat dit stjärten. Utan som man själv får göra, surra fast den med lite tråd. Och stärka den med lite epoxi för att inte gå sönder eller ramla av. Den kostar ju ändå närmare en hundring styck. Hellre då att dom lägger på ett gäng kronor så att den inte pajar så lätt som nu. Har mailat Nils Master en gång. Får väl försöka igen. Vore det inte underbart med helt fungerande produkter. En vobbler är det ju oftast krokarna som är dåliga. Men där går det lätt att byta ut. På en balanspirk är det ju ett rent aber att försöka (det har jag provat). Och det var inte värt besväret. Gick inget vidare. För mycket jobb.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Balanspirkar ( Slafsigt byggt).
Collapse
X
-
Håller med fullständigt! Speciellt NilsMaster 4cm är helt förkastlig kvalite på. Drar man upp för snabbt så att priken dunkar i iskanten så plattas nos-kroken till och rätar man den så går den lätt av. Har hänt mig många gånger! Och plastfenor som lossnar är ju ingen överraskning längre... De större modellerna är lite bättre men ändå inte acceptabla. Nils Master kanske inte törs mixtra allt för mycket med sin redan storsäljande balansare..?
Håller med Ari om att den nya Rapalapirken är bättre. Synd bara att den inte finns i en tyngre variant så man kunde använda den på djupet...
Det tragiska är nog ändå att man använder Nis Master ändå, fast dom pajar. När mina pajar så köper jag nya, och det är nog precis så de vill ha det..
-
Ursprungligen postat av AlessandroFinns ett drag som heter Salmo Chubby Darter som jag använder efter abborre på sommaren, går även att isfiska med. Denna balans-liknande drag
har inga fenor.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Martin_GStrike Pros balansare är billigare, och funkar bra. Har (ännu) inte varit med om att stjärten lossnat.
/Martin
Kommentera
-
Nisses näst största är väl 5 cm. Strike Pro har ju ingen rejäl mellanmodell. Antingen för lätt eller för tung. Nisses näst tyngsta och största är bäst. Men saknar större krokar. Annars vore den helt perfekt. Och då från hur grunt som helst till 6-8 meter.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 077 visningar
1 gilla
|