Recoil Rig, drop shot - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Recoil Rig, drop shot

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
    Dem få gångerna jag använt rekylsnöre, har jag fortfarande FC till sänket. Bara att de är så de kan fjädra ändå, mycke lättare att kasta å man förlorar inga sänken.

EDIT: Ritade en bild som visar vad jag menar, de tjocka svarta sträcket är rekylsnöret resten är Fc.
    Det där kändes ju faktiskt ganska failproof! Smart att ha både recoilsnöret och säkra med FC så man inte tappar sänket, snyggt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Doc. Visa inlägg
      vad använde du för gummiband? sånt som är "avsett" för ricoil rigging eller köpte du nåt annat?
      Använde ett jag fick med i ett kitt från savage gear. Så det var avsatt för det

Kommentera

köpte får någon månad sen ett set, har använt en gång 20min hittills, det var väldigt chill fiske.
        Men det gummi bandet är exakt samma som finns i resorband, inget speciellt och kan fixas överallt gratis.

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
          Finns tunna resårband som är betydligt billigare hos t.ex panduro..
          Bl.a http://www.pandurohobby.se/Katalog/4...O-1-mm10-m-vit
          Precis, jag köpte mitt i en syaffär. Du får säkert 25 meter för samma pris som 1 meter kostar av orginalet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Detanvändarnamnetanvändsredan Visa inlägg
            Precis, jag köpte mitt i en syaffär. Du får säkert 25 meter för samma pris som 1 meter kostar av orginalet.
            Men vadå tror du fiskebutikerna överlever om de inte tar sådana marginaler???

*ironi mode of*

Sy butikerna måste även de betala hyra, personal osv. så ingen ursäkt att fläska på marginalerna som våra fiskebutiker gör.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
              Men vadå tror du fiskebutikerna överlever om de inte tar sådana marginaler???

*ironi mode of*

Sy butikerna måste även de betala hyra, personal osv. så ingen ursäkt att fläska på marginalerna som våra fiskebutiker gör.
              Tror inte de är själva fiskebutikerna som väljer hur mycke de säljer grejorna för, tror mer de är leverantörerna som gör så att fiskebutikerna måste sälja de så dyrt för att de ska kunna tjäna något alls...
              Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
                Tror inte de är själva fiskebutikerna som väljer hur mycke de säljer grejorna för, tror mer de är leverantörerna som gör så att fiskebutikerna måste sälja de så dyrt för att de ska kunna tjäna något alls...

Som företag bör man vara driftig och hitta nya lösningar på saker för att bli konkurrenskraftig. Bara för fiskebutiken att beställa gummiband där tygaffären beställer så har man det löst. För som företagare måste man väl ifrågesätta prisbilden på saker för att det är just dem som kommer sitta där men skiten och ej få det sålt.

Fly fisherman i Jakan försökte lura på mig en sådant paket, trotts att han erbjöd mig 50% rabatt tackade jag nej då min mor syr en del och har sådana gummiband på rulle

Kommentera

Är det verkligen samma typ av gummiband då? Har de lika hög brottstyrka?

Edit: googlade runt och fick fram att gummibandet som kommer från SecretWeapon är spectra-lindat gummiband, 14 pound test. Nu är frågan, vad är brottstyrkan på sybutikernas gummiband?
                  Senast ändrad av Doc.; 2014-12-04, 01:24.

Kommentera

Vad är det för mening med att gummibandet har en brottstyrka på 14 pund i det fall huvudlinan och FC/nylontafsen är klenare?
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

[QUOTE=Snöhäst;967809]Dem få gångerna jag använt rekylsnöre, har jag fortfarande FC till sänket. Bara att de är så de kan fjädra ändå, mycke lättare att kasta å man förlorar inga sänken.

Mycket bra tips! Skall provas asap!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 373 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art