Ursprungligen postat av Andreas Ramsby
Däremot kan jag hålla med dig om att Silvern inte bara känns, den är mer välgjord än bustern. Bustern är ungefär att likna vid en volvo 745, trygg stabil, fast i det här fallet en bruksbåt, slutfinischen har mycket i övrigt att önska. (kanske därför dom börjat "tönt" måla sina båtar).
Quote:
Arslon Själv har jag en Silver Fox 470 och är hur nöjd som helst med den så jag tycker silver är det självklara valet. Anledningen till att jag valde silver före Buster är för att silvern har glasfiberarmerad plast som inredning. Detta gör att den känns mjukare i sjön än Bustern. Du får således de bästa egenskaperna från både plast och aluminiumbåtar. Jämfört med plastbåtar så har aluminiumbåtar mkt bra andrahandsvärde.
Som någon sa tidigare så bör man ju tänka vad man ska använda den till. Det är ju inte roligt att åka ut i en liten båten när det blåser på rejält
Mmm, just det, för DIG så var det kanske ett självklart val med utgångspunkt för vad just du tänkt använda båten till och det är så man ska tänka när man väljer båt, därför valde jag Bustern (denna gången) Det kanske blir en Silver nästa gång?
Men en fråga Arslon. Kan man göra några ingrepp i Silvern? Hur är det med möjligheter till fasta spöhållare (ej relingfästa)?
Är inte pulpeterna formgjutna? Alltså ej väcktagbara om man skulle vilja ha mer plats i båten.
Kommentera