Köpa alubåt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa alubåt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Personligen har jag varit lite sugen på en V14

Verkar komma en V16 också som bör va aningen större

Kommentera

Min 370 är inte ostabil, v-skroven och höga fribord gör helt klart att den tar sjö riktigt bra fast den bara väger 55 kg. Jäkla skillnad mot den flatbottnad biltaksbåten jag hade innan som helt klart var mest lämpad för småvatten. Min Oskwig 370 ligger som standard i mälaren och än så länge har inget väder stoppat mig från att åka ut. Visst blir det skumpigt i sjö men det blir det väl i alla korta båtar, känns som det beror mer på längden än vikten. Fördelen med vikten är att jag kan ta den på biltaket eller släpa den till till otillgängliga vatten. Här är dock 55 kilo märkbart tyngre än 40 kg. Båten saknar dock helt finish (omålad och repig samt dåliga mattor)

Kommentera

vad har ni för erfarenheter av en " Linder Fishing 440" funderar på att köpa en sån till våren, sen sätta på en 5hk snurra..tänkte mest för att det är en lättare,smidigare och mera underhålls fri båt än en tex plast/glasfiber båt från crescent/ryds.. samt för att en alu båt är lättare att bära ifrån släpet ner till vattnet och att man vill prova på nyare sjöar vilket underlättar med en lättare/smidigare båt. men en 440fishing, med lite extra utrsutning och motor år är man ju uppe i närmare 40tusen, och för 50 kan man ju få en höga rodd 460 vilket är en helt annan typ av båt, som kräver 80 trailer och som är besvärligare att flytta runt och prova på i olika insjöar, utan mera en båt man har i samma vatten året om.

måste köpa trailer/släp i samma veva, vilket gör att jag tror att man har mera nytta av släp plus linder då den är mera passande för mitt typ av fiske även om man hellre skulle ha en pulpet påt från höga rodd,crescent,ryds eller rent av buster/linder arkip...vill kunna stå i båten med bra balans, vi kommer fiska 2 pers 95% av tiden.

så Linder Fishing 440, eller oskwig,kimple,v14..vad tror ni båt ägare, är ni nöjda med eran linder fishing för insjö / dalälvs fiske?

Mvh

Kommentera

Linder fishing är en riktigt oskön båt. Ganska vanliga som hyrbåtar i många sjöar för att de är underhållsfria och lättrodda. Men de är rejält vingliga att stå i och väldigt vindkänsliga. Jag skulle aldrig lägga de pengarna på en sån.

Kommentera

aa jag har hört lite samma om dem,sen vissa som påstår något helt annat. men en båt som varken är bred eller särskilt tung och låg fribord höjd måste ju bli jävligt ostabil och vinglig att stå i, samt inte så mycket att ha om det är blåsigt eller hård gång på vattnet, men även om det är skönt att dem är lätta att bära/flytta och underhållsfria men det är en jävligt dum grej att snåla in på. men hade tänkt att helst lägga 50 för båt plus motor, måste ha en deadline, annars får det bli nån gammal begangad crescent som är lite högre bredare och stabilare. vill ha en bra fiske båt,något som är stabilt och flyter som det går bra att fiska ifrån, sen drömbåten kan jag köpa när jag blir äldre jag vill ha något som funkar för 10-50tusen har du eller ni andra några tips?

mvh

Kommentera

Drar upp den här tråden för att se om fler hunnit samla på sig erfarenheter av Quintrex 390/440 och Alumacraft V14/V16. Är ute efter en oöm släpbar båt (ca 100 kg) som även klarar en och annan tur på större sjöar men har i princip inget att åka och klämma och känna på här i stan.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 209 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art