Är det bara jag som tycker att gäddan ser ut att väga mycket mindre än 15,2 och 128 cm lång...? Eller är killen på kortet en jätte i jätteoverall?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
http://www.wildwater.se 15 kg??
Collapse
X
-
Är man så erfaren som Abel vet man att den högsta gungade vikten aldrig stämmer, utan det är de lägre viktangivelserna på den gungande vågen som mest stämmer överens om verkligheten.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Det förändrar inte det läget att fisken ser grymt mycket lättare ut än 15 pannor. En bild kan ljuga mycket......dessa bilder ljuger i sådana fall jättemycket. Om det sedan är Abel, Bröderna Andén, Sven Svensson spelar ingen roll. Bilderna talar för en fisk kring högst 10 pannor trots allt.
Då Vänern är en av mina hemarenor hoppas jag förstås att den faktiskt väger 15. Det fångas få sådana i Vänern.Senast ändrad av Danne; 2005-12-01, 09:26.
Kommentera
-
Lisa
Är alla sportfiskare sånna?
Råkade hamna på den här tråden och jag är själv inte ngn "sportfiskare". Spontant reagerar jag på hur ni misstror varandra, varför? Är det vanligt förekommande att ni ljuger om hur stora fiskar ni får och därför omedelbart misstror andra fiskare? Eller är det avundsjuka? Eller någon variant av storhetsvansinne som gör att ni inte kan unna någon annan att de skulle klara av att få en större fisk än vad du själv någonsin kommer att få?
Helt klart intressant, ni är söta och samtidigt ganska patetiska...(jag väljer att lägga tonvikten på söta)
Jag kommer att gå in på den här tråden igen ikväll. Jag hoppas få några intressanta svar på mitt inlägg.
Ha det bra
Lisa
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LisaSpontant reagerar jag på hur ni misstror varandra, varför?
Ursprungligen postat av LisaÄr det vanligt förekommande att ni ljuger om hur stora fiskar ni får och därför omedelbart misstror andra fiskare?
Ibland är det dock ett rent skärt misstag. Man mäter eller väger på ett felaktigt sätt helt enkelt.
Ursprungligen postat av LisaEller är det avundsjuka?
Ursprungligen postat av LisaEller någon variant av storhetsvansinne som gör att ni inte kan unna någon annan att de skulle klara av att få en större fisk än vad du själv någonsin kommer att få?
Ursprungligen postat av LisaHelt klart intressant, ni är söta och samtidigt ganska patetiska...(jag väljer att lägga tonvikten på söta)
Jag hävdar INTE att någon myglat med vikten. Jag påstår endast att bilderna inte matchar en 15-kilosfisk utan liknar på sin höjd en 10-kilos. Jag varken tror eller vet att Abel myglar och tänker inte tro det heller. Jag tycker däremot att fisken ser betydligt mindre på bild!Senast ändrad av Danne; 2005-12-01, 10:19.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Push-UpÄr man så erfaren som Abel vet man att den högsta gungade vikten aldrig stämmer, utan det är de lägre viktangivelserna på den gungande vågen som mest stämmer överens om verkligheten.Senast ändrad av Flodebanan; 2005-12-01, 10:46.sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 992 visningar
1 gilla
|