http://www.wildwater.se 15 kg?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

http://www.wildwater.se 15 kg??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• http://www.wildwater.se 15 kg??

Är det bara jag som tycker att gäddan ser ut att väga mycket mindre än 15,2 och 128 cm lång...? Eller är killen på kortet en jätte i jätteoverall?

vikten kanske stämmer men längden låter väldigt mycket, den borde väga mer än 15,2 om längden stämmer tycker jag, den är ju så fet..

Kommentera

Bukfyllnad men ingen kroppsfetma. Skulle heller inte reagera om den vägde mycket mindre än 15 kg. Alltid svårt att väga i gungande sjö och vågen kan "toppa" flera kilo mer än riktig vikt.
      Senast ändrad av Danne; 2005-11-30, 13:12.

Kommentera

Abelsson som har vägt, då går det inte att komma med att den väger mera
        sigpic

Kommentera

Tidsresa

Wow, grabbarna har gjort en tidsresa och fångat en gädda i framtiden!!
          Startrekfiske?

Grymt fin gädda förresten, vore kul att få en sådan på kroken!!

Kommentera

Är man så erfaren som Abel vet man att den högsta gungade vikten aldrig stämmer, utan det är de lägre viktangivelserna på den gungande vågen som mest stämmer överens om verkligheten.
            Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
            Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
            Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Det förändrar inte det läget att fisken ser grymt mycket lättare ut än 15 pannor. En bild kan ljuga mycket......dessa bilder ljuger i sådana fall jättemycket. Om det sedan är Abel, Bröderna Andén, Sven Svensson spelar ingen roll. Bilderna talar för en fisk kring högst 10 pannor trots allt.

Då Vänern är en av mina hemarenor hoppas jag förstås att den faktiskt väger 15. Det fångas få sådana i Vänern.
              Senast ändrad av Danne; 2005-12-01, 09:26.

Kommentera

Är alla sportfiskare sånna?

Råkade hamna på den här tråden och jag är själv inte ngn "sportfiskare". Spontant reagerar jag på hur ni misstror varandra, varför? Är det vanligt förekommande att ni ljuger om hur stora fiskar ni får och därför omedelbart misstror andra fiskare? Eller är det avundsjuka? Eller någon variant av storhetsvansinne som gör att ni inte kan unna någon annan att de skulle klara av att få en större fisk än vad du själv någonsin kommer att få?

Helt klart intressant, ni är söta och samtidigt ganska patetiska...(jag väljer att lägga tonvikten på söta)

Jag kommer att gå in på den här tråden igen ikväll. Jag hoppas få några intressanta svar på mitt inlägg.

Ha det bra

Lisa

Kommentera

Ursprungligen postat av Lisa
                  Spontant reagerar jag på hur ni misstror varandra, varför?
                  När två saker inte verkar logiskt - ja då tror man ibland att verkligehten kan förefalla vara en annan.

Är det vanligt förekommande att ni ljuger om hur stora fiskar ni får och därför omedelbart misstror andra fiskare?
                  Lika mycket som det ljugs inom andra kategorier och sammanhang så ljugs det förstås inom fisket. Folk ljuger om hur många sexpartners de haft, vilken handikapp de har i golf, hur mycket pengar de har, vilken bil de kör, hur stora fiskar de får....
                  Ibland är det dock ett rent skärt misstag. Man mäter eller väger på ett felaktigt sätt helt enkelt.

Eller är det avundsjuka?
                  Man både unnar och är avundsjuk på stora fiskar. Man gläds åt fångstmannen men önskar såklart att man själv kan få fånga en likadan. Om min polare kör en porsche så gläds jag med honom. Jag vill fortfarande ha en likadan.

Eller någon variant av storhetsvansinne som gör att ni inte kan unna någon annan att de skulle klara av att få en större fisk än vad du själv någonsin kommer att få?
                  Jag har fångat större, och har definitivt inga problem med att folk fångar stora gäddor. Jag är facinerad av stora gäddor och tycker om att se storgäddefångster.

Helt klart intressant, ni är söta och samtidigt ganska patetiska...(jag väljer att lägga tonvikten på söta)
                  Att du, Lisa, skulle "råka" springa på denna sidan, och "råka" skriva i just denna tråden, förefaller för mig ganska orimligt. Jag tror du är en sportfiskare, och ev även har någon anknytning till fångsten.

Jag hävdar INTE att någon myglat med vikten. Jag påstår endast att bilderna inte matchar en 15-kilosfisk utan liknar på sin höjd en 10-kilos. Jag varken tror eller vet att Abel myglar och tänker inte tro det heller. Jag tycker däremot att fisken ser betydligt mindre på bild!
                  Senast ändrad av Danne; 2005-12-01, 10:19.

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up
                    Är man så erfaren som Abel vet man att den högsta gungade vikten aldrig stämmer, utan det är de lägre viktangivelserna på den gungande vågen som mest stämmer överens om verkligheten.
                    Inget ont mot Abel, men man har ju hört om has guidevikter
                    Senast ändrad av Flodebanan; 2005-12-01, 10:46.
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 992 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art