I sin fulla rätt - tack och adjö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I sin fulla rätt - tack och adjö!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Förstår inte meningen med tråden.
    Du har köpt en produkt utan att kunna redogöra för det vid ett eventuellt fel och stör dig på att butiken som inte kan hjälpa dig, inte vill hjälpa dig och skriver sen en tråd om det?

Känns inte som att du gett något till Biltema som de kan använda för att hjälpa dig? Att produkten endast säljs av dom räcker inte eftersom de inte har någon aning om när du handlade den eller vad du då betalade för den. Att du köpte den kontant är ju beklagligt men du hade valet att spara kvittot och en bra sak med att handla på kort är just att du kan se din historik vilket ju som du ser i ett sådant här läge är ganska så bra.

Att de vill kunna se att du köpt den av dom är ju liksom inget unikt för Biltema så förstår inte riktigt syftet med att raljera denna erfarenhet på ett forum. Du tycker ju inte ens att de har gjort fel.

Kommentera

Ursprungligen postat av Larran Visa inlägg
      Dock så har jag förstått det som så att den primära orsaken till att han gick dit var att få bekräftat att det var fel på produkten och inte på handhavandet. Alltså inte för att propsa på en ny produkt. Men det är kanske bara jag som tolkat det så eftersom det skrivits så flera gånger.

Let the mudslinging continue...
      Så har jag också tolkat det, men eftersom det skrivits att det var syftet med besöket (ett antal gånger dessutom), så har vi förmodligen tolkat det helt fel.....
      Team Fanny Farm

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
        Förstår inte meningen med tråden.
        Vilket inte hindrar dig och andra att engagera sig och posta inlägg...

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
          Vilket inte hindrar dig och andra att engagera sig och posta inlägg...
          Mest att jag blir så förbluffad över trådens existens men det kanske var det som var tanken med att skapa den och anledningen till att alla andra också tagit sig tid att svara.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
            Mest att jag blir så förbluffad över trådens existens men det kanske var det som var tanken med att skapa den och anledningen till att alla andra också tagit sig tid att svara.
            Intressant. Exakt vad är det som gör dig så förbluffad? Eller tycker du att jag gjort fel på något sätt som startat tråden? I så fall får du väl anmäla den.

edit
            Det är säkert riktigt som du skriver att det är fler än Biltema som är järnhårda på kvitton. Själv har jag ingen större erfarenhet av att reklamera saker men jag godtog som en premiss för diskussionen att Biltema i och för sig var i sin fulla rätt att rycka på axlarna åt att laddaren var kass och kunden missnöjd när kunden inte kunde förete kvitto. Därav trådrubriken.

Det som förvånar mig är att ett företag som tycks ha som affärsidé att sälja lågprisalternativ till märkesprodukter under eget varumärke inte är mer på tårna när det visar sig att något de sålt (för att det är Biltema som någon gång sålt en laddare som bär deras egen logga och som kunden kommer med i originalförpackning är knappast något det finns anledning att ens diskutera). Att göra som de gjorde i mitt fall bekräftade för min del att det de säljer är billigt skräp och att jag gör klokast i att inte handla där i fortsättningen. Men de har säkert räknat på vilket sätt att handlägga sådana här ärenden som är det ur lönsamhetssynpunkt optimala.
            Senast ändrad av lausvik; 2014-09-03, 16:32.

Kommentera

Kommentera

Nu kan vi väl ändå lugna oss lite ?
                Klart jag inte tänker anmäla den.
                I så fall får jag ju bara själv ta hand om anmälan..
                Jag blir förbluffad över din reaktion helt enkelt. Kan förstå om du ur din synvinkel tycker de kunde gjort annorlunda men kan helt enkelt bara inte förstå forumvärdet i det. Lite som att jag stör mig på när folk bländar mig från motsatt körbana nu när det börjar bli mörkt på kvällarna så skriver inte jag en tråd om det

Kommentera

@sg

Tja, det är väl för att ämnet är helt ointressant som tråden växt så snabbt. Tydligen är det inte en käft här på FS som bryr sig och därför som ingen vare sig läser eller skriver i tråden. Det verkar ju vara den rimligaste förklaringen.

Själv tänkte jag att det kanske är andra än jag som har eller tänkt skaffa sig en elmotor till sin båt och som står i begrepp att köpa en batteriladdare och att min erfarenhet möjligen kan vara av intresse för dem. Biltemaladdaren är ju ganska imponerande specad om man läser på förpackningen och kostar knappt hälften av motsvarande CTEK-produkt. Men du tycker kanske att jag borde ha knipit käft tills någon specifikt frågade om någon har input om biltemas laddare? Så kan man naturligtvis tänka men själv är jag mer åt det spontana hållet och tycker att det är helt i sin ordning att posta inlägg/trådar utan att någon bett om det. Men jag kan naturligtvis ha fel. Jag är ju en avvikande individ som till exempel fiskar med nylonlina och kastar kvitton (för att bara nämna några av mina suspekta beteenden)...

Kommentera

Om du hade lika dålig attityd på Biltema som du har här på FS, så hade jag också nekat dig ett byte om kvitto saknades.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                      Om du hade lika dålig attityd på Biltema som du har här på FS, så hade jag också nekat dig ett byte om kvitto saknades.
                      Nej, nu tror jag att jag börjar bli litet förbannad. På vilket sätt menar du att jag har dålig attityd här på FS?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 293 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art