Ursprungligen postat av Hippo
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
I sin fulla rätt - tack och adjö!
Collapse
X
-
Senast ändrad av lausvik; 2014-09-03, 13:19.
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggDet där med att reklamera saker verkar inte vara värt besväret. Nyligen hade jag ju en trasslig historia med Lundgrens och RST där jag gjorde allt "by the book" men ändå, i slutänden bara hade en massa onödigt besvär och så nu den här episoden med Biltema. Och dristar man sig att dryfta saken här får man bara på skallen. De e mycke nu. Jag tycker det.
Arbetar personligen med försäljning och det ngt mossiga uttrycket "kunden har alltid rätt" gäller än idag. Detta trots att kunden i vissa fall är helt råpantad i skallen =) OBS nu att jag inte menar dig Herman.. Det jag menar är att om man arbetar med försäljning så tjänar man grovt i långa loppet på att vara väldigt, väldigt tillmötesgående. Särskilt i sådana här fall..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggSå du backar på "gammal" och "förbannat lat"? Varför det?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inläggNej jag backar inte på det. Men ganska bekvämt att peka på biltema istället för att ta lärdom av ditt misstag och inse att kvitton e inte sådana dumma saker att spara.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggOch dristar man sig att dryfta saken här får man bara på skallen. De e mycke nu. Jag tycker det.
Ursäkta att jag är så hård på dig Lausvik. Men alla är vi ju mer eller mindre medvetna om att köper man skit - - billigt på FELTEMA så funkar det ibland och ibland inte. Och när det inte funkar så slänger man skiten, konstaterar att detta va ett dåligt köp, lär av misstaget och går vidare i livet. Men det är svårt, det ska gudarna veta, man vill ju så gärna få sin rätt här i livet, även om det bara rör sig om en skit - - - pryl för 39:90..Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Du påvisar hela tiden Biltemas bemötande. Ditt bemötande då? Eller bakgrunden till deras bemötande "Hej jag har en trasig pryl här" Jag kan inte visa när eller att den e köpt här. Inte heller att jag är ägaren till denna. Mer än att jag håller i den trasiga produkten i min hand. Så vänligen ställ inga frågor om detta utan byt bara den åt mig. Så så sätt igång ge mig en ny.
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggJag förstår överhuvudtaget inte vad du är ute efter. Biltema gör väl (vilket jag flera gånger påpekat) precis som de vill och det gör jag också. Det handlar inte om att någon har rätt eller fel, i alla fall inte i min värld, utan enbart om hur jag upplevt bemötandet från Biltemas sida och vilka konsekvenser jag dragit av det. Något misstag upplever jag inte att jag gjort mig skyldig till. Jag tänker fortsätta att (med berått mod) kasta kvitton på småsaker och jag tänker inte handla på Biltema framöver. Varför det stör dig begriper jag inte. Känns det otryggt att det finns lata gamla tjurgubbar som vägrar att spara kvitton eller är det någon annanstans skon klämmer?
Kommentera
-
Senast jag kollade Ljugarbänken (morgon/förmiddag) var den här tråden 2 sidor lång. Det gick snabbt.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inläggDu påvisar hela tiden Biltemas bemötande. Ditt bemötande då? Eller bakgrunden till deras bemötande "Hej jag har en trasig pryl här" Jag kan inte visa när eller att den e köpt här. Inte heller att jag är ägaren till denna. Mer än att jag håller i den trasiga produkten i min hand. Så vänligen ställ inga frågor om detta utan byt bara den åt mig. Så så sätt igång ge mig en ny.
Dock så har jag förstått det som så att den primära orsaken till att han gick dit var att få bekräftat att det var fel på produkten och inte på handhavandet. Alltså inte för att propsa på en ny produkt. Men det är kanske bara jag som tolkat det så eftersom det skrivits så flera gånger.
Let the mudslinging continue...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Koji_Kondo Visa inläggSenast jag kollade Ljugarbänken (morgon/förmiddag) var den här tråden 2 sidor lång. Det gick snabbt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Larran Visa inläggMan ska givetvis ALLTID ha med sig alla kvitton på allt man har med sig/klär sig i för dagen ifall man råkar gå in i en butik som säljer samma saker så man kan bevisa att man äger sakerna. Man vet ju aldrig vad väktare får för sig annars...
Dock så har jag förstått det som så att den primära orsaken till att han gick dit var att få bekräftat att det var fel på produkten och inte på handhavandet. Alltså inte för att propsa på en ny produkt. Men det är kanske bara jag som tolkat det så eftersom det skrivits så flera gånger.
Let the mudslinging continue...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 298 visningar
1 gilla