tips på gäddspön tack - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tips på gäddspön tack

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tips på gäddspön tack

Tja

Tänkte försöka slå mitt gamla PB på gädda (ynka 5 kg) och behöver därför införskaffa ett nytt spö!

Jag har idag ett berkley skeletor med en ambassadeur Rocket? tror jag den heter.
    Men vi har inte riktigt blivit bästa vänner än och jag har kommit fram till att jag hellre använder mig av haspel.

vilket spö och rulle hade ni valt? ser helst att det klarar upp till 100g.

Maxpris 10000:-

Med den budgeten skulle du kunna köpa ett par tre olika jättefina utrustningar..

Kommentera

Jag gillar mitt Edge/Westin Dynamic Powercast 40-130gr i spinn form så haspel varianten är nog nice den med. Fanns i både 8,6 och 10fot är nog grymmma att dänga tailar och gummin med.

Skvalp hade några tankar om gäddhaspel.
      Senast ändrad av Monkey; 2014-09-01, 19:36. Anledning: mer info

Kommentera

Savage gear mpp 9' -120gr http://www.ofc.nu/sg-mpp-9-274cm-has...871-c-235.aspx för jag antar att det skulle vara maxbudget på 1000:- och inte 10000:- Tar man sig råd och lägger mer känns edge/westin powercast 8'6 som det bästa valet.

Kommentera

Tack för tipsen.
          tio tusen är alltså det max jag hade tänkt lägga.
          Har kikat på shimanos Stella rullar och då finns helt plötsligt inte så mycket pengar kvar till själva spöt..
          Powercast spöt såg ju faktiskt väldigt fint och prisvärt ut. Vilken storlek ska jag ha på rullen till det spöt?

Hur är Stellan btw?
          Har hört vissa som säger att den är överskattad?

Kommentera

Då var det en ordentlig budget en Stella 4000 kan du hitta billigt på sportfiskeprylar

Kommentera

Jag har en Penn conflict 2000 och kan tänka mig att en i 4000 storlek skulle göra sig riktigt bra på powercast spöt.

Kommentera

Penn Battle 4000 eller Penn Conflict 4000 och Svartzonker signature 8,6" 40-140gr så kan du köpa typ 30st jerkbeten också och klara budgeten!

Kommentera

Köp nu väll en Stella och ett g loomis eller st croix spö om du har så mycket o lägga fram.

Kommentera

Maxpris 10.000:- ? Pratar du om flera haspelset eller bara ett? Om du endast är ute efter ett så behöver du absolut Inte punga ut 10 lakan...

Att lägga så mycket pengar på ett set är bara onödigt, du kommer inte få större fisk för det heller! Jag skulle rekommendera dig att köpa ett haspelset för omkring 2000:- istället. Man får väldigt bra prylar för den pengen!

Vad sägs om ett Savage Gear MPP 6'6 Spin & Twitch -100g betesvikt, tillsammans med en Shimano Super GT 4000RC? 759:- för spöet hos ''Söder Sportfiske'' och 995:- för rullen hos ''Olssons Fiske''. Jag har den här gäddcombon och är mer än nöjd! Har haft det i ungefär ett halvår nu och den största gäddan jag har fått hittills med den här combon var på 6,4kg. Otroligt skönt spö när man drillar fisk! Man behöver inte lägga mer pengar än det här, men om du vill göra det så go for it! Det här är bara Min rekommendation, men vill självklart att Du väljer det haspelset som Du tycker verkar vara och passa Dig bäst!

Om du vill lägga mer pengar på din haspelutrustning så kan jag tipsa dig om att kika litegrann på St. Croix's utbud av haspelspön!

Lycka till och skitfiske!
                    Senast ändrad av Kingsfield; 2014-09-02, 13:06.
                    [FONT=Century Gothic] Gilla Team JoMa på Facebook! https://www.facebook.com/teamjomafishing/[/FONT]
                    Länk till fiskeblogg: https://teamjomafiske.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 522 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot