Wranglern är klart manlig, håller med!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken dragbil kör du? Vad ska jag ha?
Collapse
X
-
-
Guest
Några tankar från mig är att du bor i Skåne och drar en liten båt. Jag tror precis som du säger att du inbillar dig att det är 4-hjuls du vill ha. Det är klart, vill du ha en V70 eller Outback så köp det, men stora bilar kostar mer och det är absolut inget du behöver för att dra en liten båt i Skåne. 4-hjulsdrift drar alltid med sig kostnader. En outback är inte fel när man drar stora trollingbåtar, men även det går med 2-hjulsdrift.
Detta handlar nog mest om vilken bil du vill ha och inte egentligen vad du behöver.
Lycka till med köpet
Kommentera
-
det där Dennis är en sanning med modefikation...själv har jag trailat båtar i mer än trettio år och de första tjugo klarade jag mig bra med tvåhjulsdrift även om det baktill hängde som mest en Flipper 620....dock har jag alltid kört bakhjulsdrivet
vilket i sig är överlägset framhjulsdrift vid trailandet, speciellt om man har lite för mycket vikt på kulan.....ändå fick man
många ggr välja sina ramper, välja dagar på höst och vår samt ha en borste med ibland när man visste det skulle finnas grus eller våta löv på rampen....men oftast klarar man sig med tvåhjulsdrift som du säger, speciellt om man drar en liten båt...
Men allt blir så oändligt mycket lättare med fyrhjulsdriven dragare och de ggr och på de ramper de verkligen behövs så är de guld värda... dessutom är fyrhjulsdrivet överlägset även vintertid vilket vi har nästan halva året vi som bor i
det riktiga Sverige...själv kommer jag aldrig mer att köra annat än fyrhjulsdrivet igen utom i nödfall även om man oftast klarar sig som du säger lika bra med tvåhjulsdrift....nästan....Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Jag lyckades komma över en opel frontera, 3,2 v6 billigt med en trasig mätare. plockade isär. lödde ihop. vips så funkade det. all elektronik funkar och den har bara rullat 11,000 mil. helt ok för en 01a. Den perfekta budgetfiskebilen. Riktigt bra med in och urkopplingsbar 4wd, med hög och lågväxel. Drar inte så farligt ändå för att väga närmare 2 ton och ha v6a.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Helsing91 Visa inläggJag lyckades komma över en opel frontera, 3,2 v6 billigt med en trasig mätare. plockade isär. lödde ihop. vips så funkade det. all elektronik funkar och den har bara rullat 11,000 mil. helt ok för en 01a. Den perfekta budgetfiskebilen. Riktigt bra med in och urkopplingsbar 4wd, med hög och lågväxel. Drar inte så farligt ändå för att väga närmare 2 ton och ha v6a.Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Guest
Nej, visst är det som du säger byggarn, det är klart bättre med 4-hjulsdrift. Jag tycker bara att vi prylgalna svenskar ofta tänker vad är bäst, snarare än vad behövs? Nu börjar vi dessutom bli lite som amerikaner och allt skall vara större. Jag har stött på en ramp jag inte kom upp på en gång, och det är första och enda gången jag fått vinsha upp trailern från rampen med extravinschen jag monterat just för detta. Det kostade mig 20 min extra men så har jag också trailat mycket.
Nej just det, en gång i Norrland också, men då var det ingen ramp vi sjösatte ifrån, utan fick koppla loss trailern och knuffa ut den i sjön, så det var knappast 2-hjulsdriftens fel
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggNya XC90 är riktigt fin om du har lite större budget
Kommentera
-
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 128 visningar
1 gilla
|