Vilken dragbil kör du? Vad ska jag ha? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken dragbil kör du? Vad ska jag ha?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Var och provkörde Forester och Outback igår. Båda bensinare med automat.

Forestern känns inte aktuell. Sniknare helt enkelt och tråkigare bil.

Outbacken kändes helt ok, men är inte överväldigad. Trista menyer (usel färddator) och bilen känns inte nyare än min Saab 9-3 från 2006. Låg bra på vägen och kändes som en helt ok motor, även om jag saknade de 100 hästar mer som jag har i min nuvarande. Sen tycker jag de båda drog lite väl mycket. Men gott om utrymme i bilen, hyffsad komfort. Blir till att provköra XC70 och kanske XC60, samt invänta den nya Outbacken och se om den övertygar mig.

Någon mer bil i segmentet som jag bör testa?
    Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
    http://www.ichtys.se

Kommentera

Lada niva?

Kommentera

Ursprungligen postat av C4rlsson Visa inlägg
        Var och provkörde Forester och Outback igår. Båda bensinare med automat.

Forestern känns inte aktuell. Sniknare helt enkelt och tråkigare bil.

Outbacken kändes helt ok, men är inte överväldigad. Trista menyer (usel färddator) och bilen känns inte nyare än min Saab 9-3 från 2006. Låg bra på vägen och kändes som en helt ok motor, även om jag saknade de 100 hästar mer som jag har i min nuvarande. Sen tycker jag de båda drog lite väl mycket. Men gott om utrymme i bilen, hyffsad komfort. Blir till att provköra XC70 och kanske XC60, samt invänta den nya Outbacken och se om den övertygar mig.

Någon mer bil i segmentet som jag bör testa?
        Xc60 fick jag prova några veckor när ena bilen blev påbackad.

Fanns ingenting som imponerade trots att den var fullsmetad med allt tillval och största dieseln.
        Visserligen lite fräck design, det kan jag erkänna men gillade inte bilen. Trots stark motor så var automatlådan seg och innebar en besvikelse för hela körupplevelsen.

Hade tyckt ett år att det kanske skulle vara en intressant suv och ett alternativ till kommande inköp. Tacksam för att fått prova den en tid men för den höga prislappen ska man få mer bil.
        Alumacraft så klart!

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
          Lada niva?
          Ja det är ju en riktig dräpare Andas inte så mycket komfort och miljö dock.

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg

Fanns ingenting som imponerade trots att den var fullsmetad med allt tillval och största dieseln.
          Visserligen lite fräck design, det kan jag erkänna men gillade inte bilen. Trots stark motor så var automatlådan seg och innebar en besvikelse för hela körupplevelsen.

Hade tyckt ett år att det kanske skulle vara en intressant suv och ett alternativ till kommande inköp. Tacksam för att fått prova den en tid men för den höga prislappen ska man få mer bil.
          Ok, där ser man, får se vad jag får för uppfattning vid provkörning.
          Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
          http://www.ichtys.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg

Håller med. Provkörde en polestar diesel och vart riktigt besviken. Seg var helhetsintrycket. Dessutom väldigt trång invändigt trots sitt större format utvändigt. Knäutrymmet på passagerarsidan var löjligt lågt bla. Då är xc/v70 betydligt rymligare.

Kommentera

Ja åkte å skulle köpa en subaru outback men kom hem med en honda cr-v diesel jag är jättenöjd mycke utrymme lagom med driftkostnader. Men ja skulle inte tveka på en subaru ändå. I mitt fall va de slumpen som avgjorde

Kommentera

Hämtade ut en passat Alltrack i torsdag och hittils är jag mycket nöjd. 177hk diesel.
                helhetsintrycket av bilen känns lagom lyxigt, genomtänkta inredningsdetaljer och riktigt rolig att köra!

Kommentera

Ursprungligen postat av Bobbokrill Visa inlägg
                  Ja åkte å skulle köpa en subaru outback men kom hem med en honda cr-v diesel jag är jättenöjd mycke utrymme lagom med driftkostnader. Men ja skulle inte tveka på en subaru ändå. I mitt fall va de slumpen som avgjorde
                  En vän har en sådan (CRV) med bensin och enbart framhjulsdrift, visste inte ens att det fanns. Den rekommenderar jag INTE. Helt värdelös att dra upp båten med. Gissar att fyrhjulsdriften fixar till det problemet.
                  Men att det skulle vara så lurigt med enbart framhjusldriften förvånar mig. har varit på håret att vi fått upp båten ibland och då har det osat koppling om bilen. Den bilen är alltid sista valet nuförtiden om vi åker ut.
                  __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Fast, 4wd'n på CRV är fan kass, knappt att den ens existerar.

https://www.youtube.com/watch?v=jkiv-bWbLIo . Att den får kallas 4wd är fan ett skämt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
                      Fast, 4wd'n på CRV är fan kass, knappt att den ens existerar.

https://www.youtube.com/watch?v=jkiv-bWbLIo . Att den får kallas 4wd är fan ett skämt.
                      Har ju en Legacy själv och den är riktigt osofistikerad. Känns liite som en traktor. Men det som sitter där funkar. Saknar dock en lägre etta alternativt en lågväxel. Men man är aldrig orolig för att köra ut i spenaten med den. Upp och ut kommer den alltid.
                      __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 088 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art