Fiskespel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskespel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av sstorfiskaren Visa inlägg
    Mikko_-Procyon-, onko mahollista saada peli myös mac-versiona? se olisi tosi hyvä asia
    Näillä näkymin ei.. Linux-versiokin tulee todennäköisemmin kuin tuo. Ihan ei aika riitä sen tekemiseen.

About IRCNET, We have #propilkki -channel also, but it is finnish. If you want to ask something, please speak english (there could be a little bit "racistic" commentary against non-finnish, I know.. but dont bother.. chat is always like that).

So how is your "international team creation" going? Who is your captain & team ? Let me know about it, so we can start to create some match plannings as soon as possible.
    Only size matters..

Kommentera

• Multiplayer!!

Hej!! Jag har hittat en site med väldigt mycke folk som spelar propilkki,där dom hostar för det mesta. och dom e sugna på turneringar,kanske svenskar mot norskar=) länkar siten här så kan ni kika in om ni e intresserade. mvh homer81

Kommentera

• Vill ni gfiska

Jag var in på norge och tittade och då fann jag att finnarna har en ip som man kan gå in på och fiska när som helst. ip nummer 217.20.191.26 Det är mycket ryssar som fiskar och även normäm, lycka till

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mikko_-Procyon- Visa inlägg
          Näillä näkymin ei.. Linux-versiokin tulee todennäköisemmin kuin tuo. Ihan ei aika riitä sen tekemiseen.

About IRCNET, We have #propilkki -channel also, but it is finnish. If you want to ask something, please speak english (there could be a little bit "racistic" commentary against non-finnish, I know.. but dont bother.. chat is always like that).

So how is your "international team creation" going? Who is your captain & team ? Let me know about it, so we can start to create some match plannings as soon as possible.
          Which "server" are you in? We are in Quakenet with #fiskesnack
          sigpic

Kommentera

• fick en abborre på 857 g och en gös på 12 kg

Kommentera

• När jag har laddat hem spelet från kalassa.net så går det inte att installera det, någon som vet varför det inte går?..har laddat ner det på datorn förut ca 6 mån sen så det har funkat ...men nu funkar det inte.
              Någon som vet vad det är för fel eller vad det kan vara för fel?
              Tacksam för hjälp.

MVH Jakob

Kommentera

• Ursprungligen postat av jakobbrax Visa inlägg
                När jag har laddat hem spelet från kalassa.net så går det inte att installera det, någon som vet varför det inte går?..har laddat ner det på datorn förut ca 6 mån sen så det har funkat ...men nu funkar det inte.
                Någon som vet vad det är för fel eller vad det kan vara för fel?
                Tacksam för hjälp.

MVH Jakob

...sen när jag ska öppna Pro pilkki2 installer som ligger på skrivbordet så står det Öppna med Firefox eller spara till disk....fast jag har laddat ner det?

Inget som vet vad som är fel/jag gör för fel?

/jakob

Kommentera

• Jag har provat det här spelet lite nu, men jag blir inte riktigt klok. För det första så verkar det som om att det kvittar om man rycker i spöt, bara man reagerar fort när det nappar. Är det inte så? Om nån vet hur man ska rycka, avslöja gärna. Sen lyckas jag bara fånga fisk på vertikalpirk samt rödingsblänke. Än så länge är även arterna Zander R.B Trout, Brook Trout, Pike och Dace ouppfiskade för mig. Ett exemplar av öring fick jag upp en gång. Men det som mest kommer upp är perch, roach, whitefish, ruffe och vissa sjöar nån enstaka harr och röding. Jag antar att jag gör något fel, men jag har provat med mormyrskor och balansare på bl. a rautapuro utan några resultat. Har provat att joxa lite med spöt men det verkar inte hjälpa. Sannolikheten att jag varit på fisktomma ställen då jag provat dessa metoder är ju dock överhängande.

Kan inte nåt proffs lägga upp lite tips?

Det enda tips jag tror jag kan ge är väl att man ska göra mothugg snabbt som attan föra att kroka fisken och byta maggot relativt ofta(om man fiskar med vertikalpirk).

Tackar till procyon för ett kul pimpelspel iaf!
                  http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

• Ursprungligen postat av I..O
                    Du måste packa upp filen, jag använder WinRar
                    Tack för hjälpen!

Nu spelar jag förfullt!

MVH Jakob

Kommentera

• Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
                      Jag har provat det här spelet lite nu, men jag blir inte riktigt klok. För det första så verkar det som om att det kvittar om man rycker i spöt, bara man reagerar fort när det nappar. Är det inte så? Om nån vet hur man ska rycka, avslöja gärna. Sen lyckas jag bara fånga fisk på vertikalpirk samt rödingsblänke. Än så länge är även arterna Zander R.B Trout, Brook Trout, Pike och Dace ouppfiskade för mig. Ett exemplar av öring fick jag upp en gång. Men det som mest kommer upp är perch, roach, whitefish, ruffe och vissa sjöar nån enstaka harr och röding. Jag antar att jag gör något fel, men jag har provat med mormyrskor och balansare på bl. a rautapuro utan några resultat. Har provat att joxa lite med spöt men det verkar inte hjälpa. Sannolikheten att jag varit på fisktomma ställen då jag provat dessa metoder är ju dock överhängande.

Kan inte nåt proffs lägga upp lite tips?

Det enda tips jag tror jag kan ge är väl att man ska göra mothugg snabbt som attan föra att kroka fisken och byta maggot relativt ofta(om man fiskar med vertikalpirk).

Tackar till procyon för ett kul pimpelspel iaf!
                      Morta > Här har du lite tips på några sjöar (med res.för stavningen

Rautupuro: Kör med vertikalpirken med "vingar"och röd maggot. Utloppet i övre sjön är bra + i bäcken nedströms där det ser ut som ett timglas. F.ö funkar det lite överallt, bara att vänta.

Iso-ruhijärvi: Pröva på de djupa partierna av sjön. Det stora svarta blänket + röd-silver balansen och även vingpirken fungerar.

Niemisjärvet: Samma här, de djupa partierna och det svarta blänket.

Lehmilampi: Sjön där man får mest fisk, abborrar på över kilot, stora braxar och idar. Använd vingpirken med grön maggot eller mormyshka. (fått gädda på 1,3kg på mormyshka här)
                      Fiska på vänstra sidan utanför utloppet, borra dig ut i sjön.

Linlonlahti: Stor havsvik, finns många bra ställen bla direkt till höger om starten utanför den lilla viken. Den silverfärgade hologram pirken, mormyshkan eller den lilla gröna balansen funkar bra. Längst ned på bilden på de djupaste stället är ett bra ställe för stor sik (2kg+)

Taivalampi: Den övre sjön till vänster är en bra abborr sjön med vikter upp till ca 8hg. Använd den lilla gröna balansen.
                      Nedre sjön till vänster finns det hyggligt med Regnbåge i, dock ej så stora.

Storfisk får du främst i Linlonlahti men även i Iso när det gäller Rb (2kg+), och när det gäller stor öring ska du fiska i Niemisjärvet, upp till 2,7kg.

Kör hårt / Fatchance

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 088 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art