En kille som skrivit några rader om Landfisket i Vättern...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
fiske efter lax från land i vättern. När?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av SpYkeEn kille som skrivit några rader om Landfisket i Vättern...
http://medlem.spray.se/mrmodo/I varje motgång finns ett frö till framgång.....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tekkyhmm.. bra färger på flugor?
förtynga flugorna så dom går ner en bit eller fiskas i ytan eller olika från dag till dag?
ska man med andra ord inte ha något stopp ovanför dobben?
borde de inte bli en himmla massa trassel me de tacklet? eller är de bara nåt man inbillar sig?
fy fan va mycke dumma frågor... men frågar man inget så får man ingenting veta=)
okt/nov alltså.. då kan de kanske va värt o åka ut o nöta nästa vecka.. tror de får bli så... om ja kan få tebax mitt förbannade körkort nån gång bara=P
Stopp ovanför dobben behövs ej om du nu inte ska använda den som flöte.
Kolla mr.modo´s hemsida han har bild på tacklet.
Trassel å trassel.. flugan har i bland en tendens att sno sig runt huvudlinan men försök att stoppa linan innan dobben slår i vattnet så tafsen sträcks.
Färgen på flugan spelar nog mindre roll tror ja. Ja fiskar mest med guld lr silverfärgad kropp och bara en svart vinge med några flash strån i.. Alla har vi våra favoriter. En liten glädjedödare bara: Med tanke på sjöns storlek och mängden lax som finns i den , så e ju inte chansen så stor ett laxen e "inne" på den platsen just den dagen man står där och nöter. Men den dagen man krokar en så e dom hundra fisktomma timmarna glömda.. Har väntat i 3år. Brände en förra året och en året innan. Första året fick ja fem.I varje motgång finns ett frö till framgång.....
Kommentera
-
tackar för dom svaren... finns inte nån möjlighet att få en lite mer exakt punkt som funkar att fiska vettigt ifrån... känns lite överseriöst att åka 15 mil lr va de kan bli o sen inte ha en aning om vart man ska ta vägen lr vilken väg man ska stanna vid... känns surt att stanna gå 1-2 km o inse att man kommit rakt på en tok knepigt ställe me 500 meter långgrund sandstrand lr en stugby lr nått annat udda som ja säkert skulle råka ut för...---------------------------------------------------------------------------------------
Team Pikings
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tekkyoki.. tackar jag för
Ett tips bara, på helgerna när fisket är i gång kan man behöva va på plats 1-2 timmar innan det ljusnar för att få en bra klipphylla att stå på.. Lungnare på vardagarna. Ja har 13mil dit ungefär. Åkte kl 3 hemifrån en dag, hann va där mindre än en halvtimma innan vi såg första ficklampan. Men först va vi.. Det blir både lörd o sönd denna helgen, men på östra sidan. Skitfiske på er!!!I varje motgång finns ett frö till framgång.....
Kommentera
-
Ligger det inte ett skumt hus på vägen från parkeringen ner till sjön vid Sjömarken. Har för mig att stigen/vägen går rakt genom gården och att det finns en skyllt om privat område. Eller finns det någon annan väg från parkeringen ner till sjön?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KalleTkingDelad glädje är dubbel glädje, lr va f.n dom säger..
Ett tips bara, på helgerna när fisket är i gång kan man behöva va på plats 1-2 timmar innan det ljusnar för att få en bra klipphylla att stå på.. Lungnare på vardagarna. Ja har 13mil dit ungefär. Åkte kl 3 hemifrån en dag, hann va där mindre än en halvtimma innan vi såg första ficklampan. Men först va vi.. Det blir både lörd o sönd denna helgen, men på östra sidan. Skitfiske på er!!!
oki... då väntar ja me spänd förväntan på en fiskerapport efter helgen då skitfiske---------------------------------------------------------------------------------------
Team Pikings
Kommentera
-
fiska från bilen..
Ursprungligen postat av Tekkyoki... då väntar ja me spänd förväntan på en fiskerapport efter helgen då skitfiske
Kommentera
-
bor på ca 200 meter från vättern fågelvägen. vad är de bästa förutsättningarna för laxen? där jag bor så är förutsättningarna dessa: fem meter ut är det ca 5-6 meter djupt och lite stenigt. längre ut är det bara sand. ska nog testa att svinga ett grönt toby i helgen. intressant tråd det här!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 992 visningar
1 gilla
|