Varför ska jag drabbas? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför ska jag drabbas?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Varför ska jag drabbas?

Förlåt mig bröder och systrar uti piscis... Jag vet att det här är en fullständigt onödig tråd, men jag kan inte låta bli att lasta ur mig lite av min besvikelse!
    I förrgår fick jag hem mitt nya Lowrance Elite 5 HDI. Ett dilemma uppstod omedelbart, skulle jag använda det nya lodet eller mitt Elite 4 för att byta ut mitt gamla svartvita Eagle 320 Fishmark? Vilket lod skulle bli fiskelod, vilket åklod/plotter.
    I går åkte hustrun 12 mil upp i Värmland för att safta och sylta med sin dotter och sitt barnbarn (kommer hem på söndag) och jag såg fram mot några dagar där inga andra krav skulle kunna hindra mig från att i lugn och ro prova mig fram under fina fisketurer.
    Vad f-n tror ni händer? Jo, sjön som i flera veckor legat som en lätt krusad spegel gör plötslig uppror! En sekundmeter blir plötsligt elva, tolv, fjorton. Att säga att det går vita gäss är ett typiskt understatement. Det ser snarare ut som om hela soptippens måskoloni plötsligt landat på sjön, det är inte vita kammar, det är i princip helvitt.
    OK vinden och sjön är inget som skrämmer mig egentligen. Jag kan nog ta mig ut från bryggan... Men hur jag ska kunna jämföra de två lodens förtjänster och tillkortakommanden är för mig omöjligt att fatta.
    När jag dessutom inser att det efter en båttur sannolikt skulle uppstå betydande blodvite vid tilläggningen så kan jag bara sitta här och se hur båten far som en dopad gunghäst vid bryggan och hur sjön löper amok. Vart tog mina dagar av fiske och ekolodstester vägen? Ska det verkligen vara så här?

Upp med båten på trailer och åk dit där det är lugnare... Du har ju hela helgen på dig
    Bara ett kast till...

Kommentera

Ursprungligen postat av Carbonara Visa inlägg
      Upp med båten på trailer och åk dit där det är lugnare... Du har ju hela helgen på dig
      Om det vore så väl... Frugan har BILEN och jag har stadsbilen som går 100 mil om året vid sådana här tillfällen och den saknar krok... Annars vet jag n sjö i närheten som snart ska få besök!

Kommentera

åk upp, byt bil, kom tillbaka, lägg in båten, njut av livet

Kommentera

Ursprungligen postat av mackaveli Visa inlägg
          åk upp, byt bil, kom tillbaka, lägg in båten, njut av livet
          Gräsänkling, depp, skitväder = biff med lök, öl och snaps. Vad gör man inte för att få lite tröst en fredag?

Kommentera

Ursprungligen postat av Carbonara Visa inlägg

Hehe.
            Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
            &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
            ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
            Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Det har man ju inte - dessvärre... Men chansen finns i morgon både hos ATG och Svenska spel. Slog till med en hel tjuga sist...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 208 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art