Sjökort - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjökort

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sjökort

Bara en kort fråga, finns det sjökort online så att man kan ladda ner?

mvh

visst finns det. Det är bara att göra en sökning på Dc++ eller liknande och tanka hem. Dom är oftast gjorda för att sen tanka över till en gps eller liknande. Om detta är tillåtet låter jag dock vara osagt, men om CW ser detta kanske han kommer med något klyftigt inlägg. Han brukar bistå med diffusa juridiska aspekter på det mesta

Jag vill bara förtydliga att jag själv aldrig skulle ladda ner något sådant
    Senast ändrad av pajkman; 2005-10-21, 08:45.

Kommentera

du kan använda dig av program som Fugawi för att kolla på korten direkt på datorn, sk KAP-filer
      size does matters!

Kommentera

Hmmmmmmmmmmmm

Ursprungligen postat av pajkman
        visst finns det. Det är bara att göra en sökning på Dc++ eller liknande och tanka hem. Dom är oftast gjorda för att sen tanka över till en gps eller liknande. Om detta är tillåtet låter jag dock vara osagt, men om CW ser detta kanske han kommer med något klyftigt inlägg. Han brukar bistå med diffusa juridiska aspekter på det mesta

Jag vill bara förtydliga att jag själv aldrig skulle ladda ner något sådant

BE CW SKAFFA ETT LIV OCH SKÖTA SEJ SJÄLV.NÖÖÖRD
        callaway

Kommentera

Svar nej du kan aldrig tanka ner svenska sjökort avsedda för Fugawi eller Ozi Explorer direkt till en GPS navigator, glöm detta, Dessa sjökort (vilka man kan hämta med en sk torrent är i raster format helt inkompatibla med samtliga tillverkares vector format)
          Vad du kan göra är att använda dej av exv Ozi för att föra över (och tillbaka för att sparas) positioner från svenska sjökort till äldre Lowrance handhållna och bygelmonterade GPS navigatorer via dator, fungerar skitbra och ger i de flesta fall den nödvändiga info du behöver utan att spendara de löjliga fantasi summor som krävs för den senaste technologin, är mycket nöjd själv, något beggad elektronik ligger oftast inte så långt efter annat än prismässigt.
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Tanka hem Fugawi ifrån ex.vis DC, ta sen hem KAP-filer på de ställen du vill ha, öppna med Fugawi och skriv ut...
            Hur enkelt som helst...

Kommentera

Tack för svaren. Vill egentligen bara printa ut och studera vissa områden. Bor utomlands och kan inte kliva in på bibliotek etc. Men hursomhelst mottages även tips om fiske kring ulvsundet och järnafjärden. tack igen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 291 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art