Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rullen i diskmaskinen ? kan ju inte stämma.
Collapse
X
-
Jag har bara testat med beten, jag kör dom ett varv när jag "vinterservar" det funkar på dom i alla fall.
Rullar kör jag i ulltraljudstvätt, det känns mer säkert att alla delar kommer att återfinnas.
Faktum är att jag tror det där skulle kunna fungera OM det gick att hålla reda på alla smådelar. Att serva en rulle handlar egentligen bara om att få bort allt skit, inklusive gammal olja och fett, låta det torka, och sen sätta ihop grejorna med rätt smörja på rätt ställe.
Men jag tänker inte testa.Anders @ gäddfiske.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inläggJag har bara testat med beten, jag kör dom ett varv när jag "vinterservar" det funkar på dom i alla fall.
Rullar kör jag i ulltraljudstvätt, det känns mer säkert att alla delar kommer att återfinnas.
Faktum är att jag tror det där skulle kunna fungera OM det gick att hålla reda på alla smådelar. Att serva en rulle handlar egentligen bara om att få bort allt skit, inklusive gammal olja och fett, låta det torka, och sen sätta ihop grejorna med rätt smörja på rätt ställe.
Men jag tänker inte testa.
Kommentera
-
Jag har mellanmodellen från kjell o co. Den funkar till att göra ren lager och rulldelar. Den fixade även en förgasare till lillbåtens motor även om jag fick vända prylen några gånger eftersom den inte fick plats.Anders @ gäddfiske.se
Kommentera
-
Beroende på hur mycke man fiska så tycker ja iaf man ska rengöra o smörja rullen ordentligt minst 1 gång om året. Sen ska man ju gärna skölja av rullen i färskvatten efter fisketurerna,ffa efter fiske i salt lr bräckvatten. Spollagren ger ja lite olja med jämna mellanrum eftersom dom är urtvättade o smorda med rocket fuel från dag 1.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Svanholm Visa inläggNär vi ändå är inne på vård.
Hur och hur ofta bör man vårda sin utrustning?Anders @ gäddfiske.se
Kommentera
-
Personligen skulle jag aldrig tvätta en fiskerulle i en diskmaskin.
Diskmedlet är frätande och alla delar kommer kanske inte klara av den behandlingen.Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-07-12, 23:49.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 089 visningar
1 gilla
|